Comunicacions i Turisme a Espanya
Enviado por Chuletator online y clasificado en Geografía
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,57 KB
Les Comunicacions
- La comunicació a distància o telecomunicacions són imprescindibles per al desenvolupament econòmic en permetre uns intercanvis instantanis, aspecte essencial per al procés de globalització econòmica mundial.
- Ja no és precís estar situat en un lloc central de l’espai geogràfic, sinó ben connectat a la xarxa de comunicacions.
- També es veu un desequilibri en la xarxa espanyola de telecomunicacions
- La distribució espacial dels fluxos telefònics respon a un model jerarquitzat; les províncies amb més fluxos són les principals àrees metropolitanes (Madrid és el nus principal i la resta són secundaris)
El Turisme
Des dels anys seixanta ha esdevingut un fenomen de masses
Factors del desenvolupament turístic espanyol.
El creixement ha estat conseqüència de factors:
Externs
- Creixement econòmic d’Europa occidental i septentrional amb posterioritat a la II Guerra Mundial.
- Increment del poder adquisitiu i aparició de les vacances pagades
Pròpies del transport: com la baixa de preus dels bitllets d’avió, les millores en els ferrocarrils i les carreteres o la generalització del cotxe.
Interns
- Proximitat geogràfica d’Espanya respecte a Europa
- Immillorables condicions climàtiques i paisatgístiques
- Atractiu cultural del territori espanyol
- El baix cost de la vida d’aleshores (devaluació de 1959)
- La facilitat estatal per a l’activitat (era un mitjà per a cobrir el dèficit comercial)
- Aparició dels complexos hotelers i les agències de viatges.
Actualment alguns factors han perdut força, encara que han sorgit d’altres:
- Consolidació d’una demanda interna àmplia
- Qualitat de l’oferta (incloses les condicions mediambientals)
- Diversificació dels productes turístics
- Disponibilitat de recursos humans qualificats
- Millora en les infraestructures de transport
- Les polítiques de promoció (estatals, autonòmiques i locals)
- La inestabilitat política de les àrees competidores
Model turístic tradicional
Es va implantar als anys seixanta i mostrava les següents característiques:
- Abundant oferta
- Dirigit a una clientela massiva amb un poder adquisitiu mitjà o mitjà baix
- L’allotjament es feia a hotels i apartaments mitjans
- Predomini del turisme de sol i platja
- Dependència extrema dels tour-operators internacionals