Comunicació i Habilitats Socials en l'Atenció Sanitària

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,4 KB

Estratègies de Comunicació Adaptada

Comunicació amb Persones que No Coneixen l'Idioma

  • Utilitzar paraules senzilles.
  • Parlar a poc a poc i amb claredat.
  • Reforçar el llenguatge corporal.

Comunicació amb Persones amb Discapacitat Intel·lectual

  • Adaptar els missatges al seu nivell intel·lectual.
  • Construir frases curtes i senzilles.
  • Sol·licitar accions senzilles, primer una i després l'altra.
  • Mantenir la calma.
  • Procurar que estigui acompanyada.

Comunicació amb Persones Grans

  • Parlar a poc a poc.
  • Emetre missatges clars, amb frases curtes i senzilles.
  • Reforçar la comunicació no verbal.
  • Utilitzar el volum adequat en funció del seu estat auditiu.
  • Explicar-los de forma senzilla per a què serveixen els procediments que aplicaràs en la intervenció.

Habilitats Socials

Les habilitats socials permeten a les persones expressar de manera adequada els seus sentiments, desitjos i drets, i resoldre satisfactòriament els seus conflictes amb els altres.

Conducta Passiva

Conducta passiva: Es caracteritza per canviar o variar per adaptar-se als objectius i interessos dels altres. Les persones amb aquesta conducta tracten d'aconsellar els altres per evitar enfrontaments i discussions. Solen ser persones amb baixa autoestima.

Conducta Agressiva

Conducta agressiva: És contrària a tot el que els envolta. Es defensen els drets i desitjos personals per sobre de tot, violant i transgredint els dels altres. Situen els altres en un pla inferior i consideren els propis interessos prioritaris.

Conducta Assertiva

Conducta assertiva: Les persones s'expressen d'acord amb els seus sentiments i objectius, respectant el dret dels altres. Es mostren tal com són. Són tolerants, honestes, accepten els errors, proposen solucions, expressen els seus sentiments tant positius com negatius, tenen empatia i capacitat de discrepar obertament.

La Relació d'Ajuda Professional

És una relació intensa que s'estableix entre el professional sanitari i el pacient, que pot ocórrer quan aquest ha sofert una malaltia o accident, per afrontar junts un problema.

Professional Nociu

Professional nociu: No es preocupa de conèixer el pacient ni de saber quines són les seves necessitats, sinó simplement d'aplicar els procediments biològics. Tracta les persones com a objectes. Quan el pacient li diu el que li passa, l'interromp o li dona respostes estereotipades.

Professional Neutre

Professional neutre: No l'anima a expressar les seves preocupacions, no entra en una relació personal, sinó que manté una comunicació social. Té un rol merament tècnic.

Professional que Ajuda

Professional que ajuda: Permet a la persona que parli del que li passa, la respecta, accepta els seus sentiments. Es compromet a ajudar-la i l'anima a ser ella mateixa, però no tracta els problemes personals de la víctima de forma concreta.

Professional Compromès

Professional compromès: Parla de coses personals amb la víctima, l'anima que es mostri tal com és, crea relacions que l'animen a desenvolupar-se com a persona independent, l'ajuda a acceptar la realitat i a reestructurar-la.

Entradas relacionadas: