Comunicació i Habilitats Socials en l'Atenció Sanitària
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,4 KB
Estratègies de Comunicació Adaptada
Comunicació amb Persones que No Coneixen l'Idioma
- Utilitzar paraules senzilles.
- Parlar a poc a poc i amb claredat.
- Reforçar el llenguatge corporal.
Comunicació amb Persones amb Discapacitat Intel·lectual
- Adaptar els missatges al seu nivell intel·lectual.
- Construir frases curtes i senzilles.
- Sol·licitar accions senzilles, primer una i després l'altra.
- Mantenir la calma.
- Procurar que estigui acompanyada.
Comunicació amb Persones Grans
- Parlar a poc a poc.
- Emetre missatges clars, amb frases curtes i senzilles.
- Reforçar la comunicació no verbal.
- Utilitzar el volum adequat en funció del seu estat auditiu.
- Explicar-los de forma senzilla per a què serveixen els procediments que aplicaràs en la intervenció.
Habilitats Socials
Les habilitats socials permeten a les persones expressar de manera adequada els seus sentiments, desitjos i drets, i resoldre satisfactòriament els seus conflictes amb els altres.
Conducta Passiva
Conducta passiva: Es caracteritza per canviar o variar per adaptar-se als objectius i interessos dels altres. Les persones amb aquesta conducta tracten d'aconsellar els altres per evitar enfrontaments i discussions. Solen ser persones amb baixa autoestima.
Conducta Agressiva
Conducta agressiva: És contrària a tot el que els envolta. Es defensen els drets i desitjos personals per sobre de tot, violant i transgredint els dels altres. Situen els altres en un pla inferior i consideren els propis interessos prioritaris.
Conducta Assertiva
Conducta assertiva: Les persones s'expressen d'acord amb els seus sentiments i objectius, respectant el dret dels altres. Es mostren tal com són. Són tolerants, honestes, accepten els errors, proposen solucions, expressen els seus sentiments tant positius com negatius, tenen empatia i capacitat de discrepar obertament.
La Relació d'Ajuda Professional
És una relació intensa que s'estableix entre el professional sanitari i el pacient, que pot ocórrer quan aquest ha sofert una malaltia o accident, per afrontar junts un problema.
Professional Nociu
Professional nociu: No es preocupa de conèixer el pacient ni de saber quines són les seves necessitats, sinó simplement d'aplicar els procediments biològics. Tracta les persones com a objectes. Quan el pacient li diu el que li passa, l'interromp o li dona respostes estereotipades.
Professional Neutre
Professional neutre: No l'anima a expressar les seves preocupacions, no entra en una relació personal, sinó que manté una comunicació social. Té un rol merament tècnic.
Professional que Ajuda
Professional que ajuda: Permet a la persona que parli del que li passa, la respecta, accepta els seus sentiments. Es compromet a ajudar-la i l'anima a ser ella mateixa, però no tracta els problemes personals de la víctima de forma concreta.
Professional Compromès
Professional compromès: Parla de coses personals amb la víctima, l'anima que es mostri tal com és, crea relacions que l'animen a desenvolupar-se com a persona independent, l'ajuda a acceptar la realitat i a reestructurar-la.