Comunicació Empresarial: Funcions, Elements i Canals Clau

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,38 KB

La Comunicació a l'Empresa: Procés i Elements Clau

Definició de Comunicació Empresarial

La comunicació a l'empresa és un procés dinàmic mitjançant el qual, en un moment i espai determinats, es transmeten, intercanvien o comparteixen idees, informació o significats.

Tipus de Comunicació

  • Externa: Entre l'empresa i el seu entorn (clients, proveïdors, competència, etc.).
  • Interna: Entre les persones que formen part de l'empresa.

Funcions de la Comunicació

  • Informació: Permet obtenir la informació necessària per prendre decisions, transmetre als treballadors els objectius, etc. (Exemple: facilitar informació sindical d'uns treballadors a uns altres).
  • Motivació: Afavoreix la motivació dels treballadors de maneres diferents. (Exemple: felicitar treballadors per la feina ben feta).
  • Expressió emocional: Mecanisme fonamental perquè els membres d'una empresa mostrin les seves aspiracions, frustracions i satisfacció. (Exemple: treballadors que aspiren a un ascens solen comentar-ho en les seves converses).
  • Control: Actua per conèixer el grau d'assoliment dels objectius que s'han pactat prèviament. (Exemple: en els resultats de l'enquesta de clima laboral es comprova l'impacte de les actuacions de l'organització).

Elements del Procés de Comunicació

La comunicació és un procés mitjançant el qual una persona (emissor) transmet a una altra persona (receptor) un missatge (informació, opinió, pensament o dades) a través d'un mitjà o canal, intentant aconseguir que se n'entengui el significat i esperant una resposta.

  • Emissor o Font: Persona encarregada de llançar el missatge.
  • Missatge: Allò que es vol transmetre (idees, dades, informació, sentiments, etc.).
  • Canal: Mitjà a través del qual es difon el missatge (cartes, reunions, correu electrònic, etc.).
  • Codi: Conjunt de signes, símbols i regles coneguts per l'emissor i el receptor. El codi més conegut és el llenguatge (oral/escrit), però també hi ha altres codis com, per exemple, el llenguatge dels signes, senyals, gestos, mirades, etc.
  • Receptor: El destinatari del missatge.
  • Context: La situació en què s'emet el missatge. Pot fer que el missatge tingui un significat diferent. (Exemple: és molt diferent dir "Aquest avió no funciona" quan ho diu algú en una botiga de joguines que si ho diu un pilot en ple vol).
  • Retroalimentació (Feedback): Resposta del receptor a l'emissor. Indica la recepció i la comprensió, o no, del missatge. Si no n'hi ha, no hi ha comunicació.
  • Soroll o Barreres: Qualsevol element que altera o pertorba la comunicació. Es manifesta mitjançant barreres físiques, psicològiques, semàntiques, etc.

Canals Principals de Comunicació a l'Empresa

  • Cartes: Es fan servir per comunicar temes especials o molt importants (exemples: acomiadaments, faltes lleus o greus). Han de ser breus i clares.
  • Correu electrònic: Mitjà de comunicació molt ràpid, que també pot tenir un feedback ràpid.

Entradas relacionadas: