Comunicació artística i creativitat: claus per a l'èxit
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,85 KB
Quin tipus de comunicació és l'art?
Que fem entre allò que es veu i el que volem comunicar al final, l'acte comunicatiu que volem donar a entendre. És fer sentir el missatge.
Conclusió 1:
Si l'art fa aparèixer de cop l'emoció, a través de la composició, la feina de l'artista serà saber disposar dels elements perquè l'espectador senti el que ha de sentir, el públic s'entretengui i arribi al sentiment.
Conclusió 2:
La comunicació, la base és emocional, no teòrica. Fa un segle i mig es deia que el món era nostre. El llenguatge teòric es volia demostrar que tot sortiria bé, i alguns artistes no podien fer una tesi.
Metodologia del procés creatiu:
La idea general és que s'ha de pensar abans d'escriure.
Conclusió 1:
La idea és que respon a un diàleg, entre el que estàs dient, la realitat de l'artista... diàleg entre moltes coses. La clau de la creació és voler participar en tot aquest concepte.
Conclusió 2:
El mètode manual és efectiu perquè només és un tipus de diàleg, però entre molts. Va bé per orientar, no hi ha una sola forma narrativa, hi ha moltes.
Significat de parlar d'actualitat artística:
Conclusió 1:
Encara que tot es pot fer, en art tot no val el mateix. Per què? Perquè hi ha un ideal que genera aquesta qualitat i, per tant, vol estar o no en l'obra.
Conclusió 2:
Algú pot dir que està bé o malament? No, ningú pot fer-ho. Ens hem d'arriscar a opinar - no segons el punt de vista, sinó donant explicacions vàlides que recolzin el nostre pensament.
Conclusió 3:
Quan es poden trencar les normes? El bon art era el figuratiu, el que s'assembla a la realitat. El que fa matís, no és seguir les regles, sinó canviar la realitat proposant un nou criteri de qualitat.
Poe i Cortázar
Parlen de narrar, com disposar del material per crear un determinat significat. La haka és un ball de les tribus de Nova Zelanda per intimidar a l'enemic.
Objectius del llenguatge audiovisual:
- Fer entendre l'anècdota (eix, causalitat, emocions...)
- Crear bellesa (element estètic)
- Projectar un sentiment a través d'un estil unitari (música, guió, fotografia, moviments de càmera)
- Afegir capes de significat, si és possible
Criteris Verticals:
Tenen a veure amb el nucli de la història i en les relacions que s'estableixen entre ells.
Verticals:
Com es disposa segons un element //
Horitzontal:
Com es disposa segons el pas del temps.
Criteris horitzontals:
Pregunta de la escena (Q), Canvi: estat final del personatge, Conflitc: dues tensions, Objectiu: moviment de l'escena, Climax: resposta del fet que passa.
Com construïm una peça creativa?
1a fase: Intuïció (el fonamental). D'alguna manera topes amb algo que produeix la sensació de que hi ha alguna cosa, una història.
2a fase: Acumular i variar. Tenim una premisa però no puc començar a escriure, he de tenir material.
3a fase: El click. Refrem la intuïció natal, creem el fons intentem buscar a través de relacions insòlites.
4a fase: Forma. Quan el so i el tema funciona es provoca el sentiment, efecte únic.
Lost in translation:
El tema és Japó per expressar la soledat vital, però mostrada d'una manera que no és tant narrativa, sinó el sentiment contemplatiu.
Blackmirror:
Comença amb relació al concepte, podem tenir capítols que no tenen res a veure però la gent ho reconeix.
Què és el conflicte? Com funciona?
DRIVE: aquesta persona aquí no té casa, té un buit, individualisme, generant un buit emocional.
Quins són els dos tipus de tragèdia?
La primera tragèdia d'una persona que diu el que ha de venir però com ha nascut en la època incorrecta, està destinat al fracàs.
La segona tragèdia s'assembla a Drive, és un cercle limitable, davant d'una cosa, mai aconseguim anar en contra de la natura.
La metàfora que trobem és la manera en la que el director mostra una història a l'espectador. Utilitza un sentit narratiu i li suma certs elements visuals, aportant l'emoció a l'espectador, el sentiment de nostàlgia.
La primera és informativa i transmet aborriment, en canvi el segon el tipus de comunicació no només volem comunicar un fet, sinó emocionar.
Pregunta: Al final acabarà aprenent la frase correctament?
Conflitc: La voluntat de saber vs l'incapacitat d'aprendre.
Objectiu: Ensenyar-li i aprendre a parlar francès.
Canvi: Ella al principi vol fer-ho, però després acaba enfadada.
El Climax: No ho aconsegueix, ella marxa perquè no ha pogut ensenyar-li.
TO - TEMA:
És el que es posa al centre, la unitat o efecte últim (sentiment), què fem servir per arribar al centre?