Comprensió Oral: Característiques, Exercicis i Tipologia d'Activitats
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,16 KB
T.6. Característiques de la Comprensió Oral
Els alumnes han de tenir una raó per escoltar, que ha de ser la tasca de l'exercici.
Han de formular d'alguna forma visible i observable (anotant, escrivint, parlant...) la seua comprensió, de manera que es puga comentar, millorar i avaluar.
Els alumnes han de poder escoltar més d'una vegada el text oral, a fi de poder concentrar-se en punts determinats: la pronunciació, el significat d'algunes paraules, l'entonació.
Per posar en pràctica els exercicis de comprensió, es poden seguir els passos següents:
- Introduir el tema del text que s'escoltarà i presentar-ne la situació.
- Presentar de forma clara i concreta la tasca que ha d'efectuar l'alumne.
- Escoltar el discurs oral.
- Demanar als alumnes que comparen les seues respostes per parelles o petits grups.
- Escoltar de nou el discurs.
- Comparar les respostes per parelles o petits grups.
Exercicis de Comprensió
- Jocs mnemotècnics (endevinalles, telèfon embolicat)
- Escoltar i dibuixar (objectes i personatges)
- Omplir graelles (a partir d'una exposició oral)
- Transferir informació (omplir un text amb buits)
- Escollir opcions (veuen unes fotografies i han de descobrir quin és el que es descriu)
- Identificar errors (descobrir les mentides o els errors en una exposició oral)
- Aprenentatge cooperatiu.
T-6. Tipologia d'Exercicis d'Àudio
- Idea central (escolten un parlament i han de descobrir quina és la idea central del text)
- Els detalls (escolten i han de comprendre alguna informació: noms, dates)
- Inferir dades (han de saber: quin és el tema?, qui parla?, com és?)
- So despullat (escolten i han d'assimilar com és la situació, com estan, com vesteixen)
- Anticipació (atura l'audició i han d'anticipar com continua)
- Repeticions (escolten dues vegades, atura l'aparell i repeteixen)
- Reconstrucció d'un text (reconstruir un text a partir d'una audició)
- Transcripció d'un fragment (transcriure a l'escrit un fragment oral)
- Anàlisi d'exposicions (escolten dues vegades i amb un quadre d'avaluació valoren els aspectes positius i a millorar)
- Comparació i anàlisi (escolten 3 o 4 mostres de parlants de dialectes o de manera de parlar i han de respondre unes preguntes)
- Programa de ràdio (enregistrar un programa de ràdio)
- Deures enregistrats (enregistra una exposició a casa seua i en classe es corregeix)
- Enregistrar el carrer (enregistren entrevistes com si foren periodistes; després fan un treball informatiu)
- Aprenentatge de llengües en comunitat (s'asseuen en cercle i enregistren frases)
- Músiques (a partir d'una cançó es demana als alumnes que expliquen oralment o per escrit diverses coses)
- Sorolls (a partir de sorolls es pot demanar que els identifiquen, descriure'ls, posar-hi lletra).
Tipologia d'Exercicis de Vídeo
Imatge congelada - Pensaments i sentiments - Vídeo i qüestionari - Vídeo i resum - Imatge i so - Comportaments - Recreació - Guió i vídeo