Comprendre la Cultura i l'Estructura de l'Empresa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Medicina y Salud

Escrito el en catalán con un tamaño de 171,07 KB

Les empreses són organitzacions de persones que tenen uns objectius concrets, treballen dins d'una estructura, amb uns mitjans específics i compleixen unes funcions determinades. Objectius: econòmics i socials.

L’empresa és un sistema de relacions obert (relació amb l’entorn, interacció). L’organització de l’empresa consisteix a coordinar els mitjans de producció de què disposa amb les activitats que ha de desenvolupar, amb la finalitat d’assolir els objectius de l’empresa.

Concepte genèric de cultura: “conjunt de creences, tradicions, formes de vida materials i espirituals d’un poble o societat”.

Què defineix la cultura d’empresa? Que el grup de persones que la conforma té un estil de vida propi que la defineix i diferencia d’altres. Característiques de la cultura d’empresa:

  • Afecta a tots els membres de l’empresa.
  • S’aprèn amb les vivències i l’observació.
  • Comparteix un conjunt de símbols, idees, valors...
  • La diferencia d’altres empreses.
  • Actua com un element de cohesió en moments crucials.
  • Es transmet a través de tots els membres de l’empresa.

Elements que actuen en el procés organitzatiu:

Variables: estructurals, distribució del poder, complexitat en l’organització.

Elements contextuals: entorn, tecnologia, dimensions, globalització econòmica, ampliació de la demanda de productes i serveis.

Canvis en l’estructura de l’empresa:

  • Directes: condicions de treball.
  • Indirectes: qualitat i productivitat.

Els organigrames són la representació gràfica de l’estructura de l’empresa. Contenen la jerarquia dels òrgans que representen, el nom del lloc de treball i les tasques de cada òrgan.

Organització formal:

  • Planificada per la direcció.
  • Estructura rígida.
  • Representada per organigrames.
  • Coordinada.
  • Regida per normes i sancions.

Organització informal:

  • Sorgeix de forma espontània.
  • Estructura flexible.
  • Lligada als diversos líders.
  • Pot ser font de rumors.

Canvis en l’estructura de l’empresa: posa exemples.

  • Canvis directes: en les condicions de treball. Exemples: sou, horari, seguretat i protecció, etc.
  • Canvis indirectes: en la qualitat i productivitat. Exemples: monotonia, poca responsabilitat, aspiracions professionals no satisfetes, falta de conciliació de la vida personal, etc.


5ct10dRHSSgAAAABJRU5ErkJggg==

Entradas relacionadas: