Compra i emmagatzematge de productes de la llar

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,44 KB

Compra i emmagatzematge de productes de la llar

Comprem productes, els traslladem i els emmagatzemem fins que els consumim. Cal fer-ho en les condicions òptimes de qualitat i seguretat per tal de garantir-ne les propietats i protegir la nostra salut.

1: La compra de productes

Tipus de compra

La compra: procés en el qual s'interrelacionen factors econòmics, psicològics, sociològics, de personalitat. Importància de l'educació pel consum.

La compra com a activitat d'aprovisionament (activitat vida diària)

Compra diària: productes frescos i peribles (pa, carn, peix, verdures, fruita i ous.)

Compra periòdica: compra setmanal, quinzenal o mensual (llet, làctics, begudes, productes enllaunats, productes congelats, llegums i higiene.)

Compra ocasional: compra més esporàdica de productes prescindibles (roba, calçat i articles de la llar.)

Compra urgent: compra ràpida de productes de primera necessitat per error de planificació (sal, sucre, oli i cafè..)

La compra per comportament

3 factors que influeixen el consumidor a l'hora de comprar

Circumstàncies de la compra, espai on té lloc, motius que l'indueixen

Establiment de compra

Es pot optar per diferents tipus d'establiment en funció del producte, la distància, el servei d'atenció i assessorament.. botigues tradicionals (generals o especialitzades). Mercat, supermercat, hipermercat, grans superfícies i centres comercials.

Botigues tradicionals d'alimentació

  • Gran varietat de productes

  • Assortiment limitat de marques (poc espai)

  • Preus més elevats

  • Recomanables per a compres urgents o ocasionals.

Botigues especialitzades

  • Peixateries, carnisseries, fruiteries, fons...

  • Gamma considerable de productes

  • Bona qualitat i bon assessorament

  • Recomanables per a compra diària de productes frescos

Mercat municipal

  • Ofereixen diversos punts de venda al detall de productes bàsics

  • Botigues amb diferents productes en poc espai, assortiment extens i diversitat de preus

  • Zones cèntriques amb facilitat d'accés a transport públic

  • Bona opció per a la compra diària i setmanal

Supermercats

  • Comerç amb superfície entre 400 i 2.500 m2 (varia l'assortiment)

  • Filosofia d'autoservei (llibertat per mirar, comprar i escollir productes)

  • Bona combinació entre proximitat, qualitat i preu (molt competitius)

  • Adequats per a compres diàries, periòdiques, ocasionals i d'urgència

Hipermercats

  • Comerç de més de 2.500 productes i assortiment

  • Preus més econòmics i ofertes de promoció

  • Sovint a la perifèria, però amb fàcil accés

  • Pot ser adequat per a compres periòdiques o ocasionals

  • Solen incitar a la compra

Grans superfícies especialitzades

  • Roba, articles d'esport, jardineria, bricolatge, informàtica i joguines

  • Basades en l'autoservei

  • Gran varietat i assortiment

Centres comercials

  • Diversos establiments comercials, àmplia restauració i oci, aparcament

Altres formes de compra

Compra que es realitza per comoditat, manca de temps i sense desplaçament

Mercats ambulants, venda a domicili, compra directa, compra a través de màquines expenedores, compres a través de TV o ràdio.

Compres a través d'internet

  • Possibilitat de comprar preus, marques, ampli ventall, sense compromís

  • Possibles opció per a persones amb problemes de mobilitat i dificultat per carregar pes

  • Cal prendre precaucions (fiabilitat, garanties, servei de lliurament i reclamacions..)

Compra per catàleg

  • Selecció de productes a través de catàleg que el client rep al domicili.

Entradas relacionadas: