Compra i emmagatzematge de productes de la llar
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,44 KB
Compra i emmagatzematge de productes de la llar
Comprem productes, els traslladem i els emmagatzemem fins que els consumim. Cal fer-ho en les condicions òptimes de qualitat i seguretat per tal de garantir-ne les propietats i protegir la nostra salut.
1: La compra de productes
Tipus de compra
La compra: procés en el qual s'interrelacionen factors econòmics, psicològics, sociològics, de personalitat. Importància de l'educació pel consum.
La compra com a activitat d'aprovisionament (activitat vida diària)
Compra diària: productes frescos i peribles (pa, carn, peix, verdures, fruita i ous.)
Compra periòdica: compra setmanal, quinzenal o mensual (llet, làctics, begudes, productes enllaunats, productes congelats, llegums i higiene.)
Compra ocasional: compra més esporàdica de productes prescindibles (roba, calçat i articles de la llar.)
Compra urgent: compra ràpida de productes de primera necessitat per error de planificació (sal, sucre, oli i cafè..)
La compra per comportament
3 factors que influeixen el consumidor a l'hora de comprar
Circumstàncies de la compra, espai on té lloc, motius que l'indueixen
Establiment de compra
Es pot optar per diferents tipus d'establiment en funció del producte, la distància, el servei d'atenció i assessorament.. botigues tradicionals (generals o especialitzades). Mercat, supermercat, hipermercat, grans superfícies i centres comercials.
Botigues tradicionals d'alimentació
Gran varietat de productes
Assortiment limitat de marques (poc espai)
Preus més elevats
Recomanables per a compres urgents o ocasionals.
Botigues especialitzades
Peixateries, carnisseries, fruiteries, fons...
Gamma considerable de productes
Bona qualitat i bon assessorament
Recomanables per a compra diària de productes frescos
Mercat municipal
Ofereixen diversos punts de venda al detall de productes bàsics
Botigues amb diferents productes en poc espai, assortiment extens i diversitat de preus
Zones cèntriques amb facilitat d'accés a transport públic
Bona opció per a la compra diària i setmanal
Supermercats
Comerç amb superfície entre 400 i 2.500 m2 (varia l'assortiment)
Filosofia d'autoservei (llibertat per mirar, comprar i escollir productes)
Bona combinació entre proximitat, qualitat i preu (molt competitius)
Adequats per a compres diàries, periòdiques, ocasionals i d'urgència
Hipermercats
Comerç de més de 2.500 productes i assortiment
Preus més econòmics i ofertes de promoció
Sovint a la perifèria, però amb fàcil accés
Pot ser adequat per a compres periòdiques o ocasionals
Solen incitar a la compra
Grans superfícies especialitzades
Roba, articles d'esport, jardineria, bricolatge, informàtica i joguines
Basades en l'autoservei
Gran varietat i assortiment
Centres comercials
Diversos establiments comercials, àmplia restauració i oci, aparcament
Altres formes de compra
Compra que es realitza per comoditat, manca de temps i sense desplaçament
Mercats ambulants, venda a domicili, compra directa, compra a través de màquines expenedores, compres a través de TV o ràdio.
Compres a través d'internet
Possibilitat de comprar preus, marques, ampli ventall, sense compromís
Possibles opció per a persones amb problemes de mobilitat i dificultat per carregar pes
Cal prendre precaucions (fiabilitat, garanties, servei de lliurament i reclamacions..)
Compra per catàleg
Selecció de productes a través de catàleg que el client rep al domicili.