Composición fotográfica e formatos de imaxe
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras
Escrito el en español con un tamaño de 5,09 KB
Definición e regras compositivas
Definición
A composición é a maneira na que ordenamos os elementos visuais dunha imaxe para lograr un efecto e un sentido. É a relación entre a forma e o significado.
Regras compositivas
Centro de interese: Debe ser obvio o que queremos mostrar.
Regra dos tercios: Dividir o encuadre en tres seccións horizontais e verticais, situando o elemento principal nos puntos centrais.
Lei da mirada: Deixar espazo libre na dirección cara á que mira o suxeito. Crea sensación de espazo e liberdade.
Lei do horizonte: Situar o horizonte nunha das liñas dos tercios horizontais.
Liñas de fuga: Dotan de estrutura á composición, guiando a mirada do espectador.
Encadre: Dirixe a atención a unha parte concreta.
Forma das cousas: Coincidir o formato coas liñas dominantes para maior forza e sentido.
Mirada en capas: Guiar o espectador desde o primeiro plano ao último.
Simetría: Crear equilibrio e harmonía visual.
Interese dos grupos de tres: Os grupos de tres elementos son máis efectivos que un ou dous.
Espazo negativo: Grandes espazos baleiros que transmiten soidade, aillamento ou calma.
Tres dimensións (frente e fondo): Importancia do contido do frente e do fondo, sen demasiados detalles que distraian.
Enmarcado natural: Emprego de elementos como portas, ventás ou ramas para enmarcar o centro de interese.
Efecto pattern: Repetición de elementos para crear unha imaxe.
Pasos para unha boa composición
Definir o tema.
Definir o achegamento (lonxe ou preto).
Definir a posición da cámara e o encuadre (horizontal, vertical ou diagonal).
Definir o ángulo.
Ter en conta as regras compositivas.
Fotografía analóxica
Proceso de revelado
Tres pasos fundamentais:
- Revelado (líquido revelador): Fai visible a imaxe latente.
- Paro (líquido paro): Para o efecto do revelador.
- Fixación (líquido fixador): Fai que a película ou o papel deixen de ser fotosensibles.
Formato 35mm
O formato máis utilizado na fotografía analóxica. Negativos de 35mm cortados en tiras de 24x36mm. Cada carrete ten 24 ou 36 exposicións.
Emulsión fotográfica no cine
William Dickson. O 35mm é considerado o estándar. Nas películas de cor, as capas de emulsión teñen unha capa de colorante (cian, maxenta e amarelo).
Formatos de negativo fotoquímico
35 mm e Súper 35
16 mm e Súper 16
65 mm, IMAX
Súper 8
Fotografía dixital
Sensores
CCD (Charge-Coupled Device): Un sensor que captura a luz e a converte en sinal electrónica.
CMOS (Complementary metal-oxide-semiconductor): Cada compoñente fai a conversión a sinal electrónica individualmente.
Imaxes de mapa de bits (raster)
JPG ou JPEG (.jpg ou .jpeg): Formato máis coñecido, con perda de calidade pola compresión.
PNG (.png): Formato con compresión sen perda, permite transparencias.
BMP (.bmp): Formato de Windows, sen perda de calidade, gran tamaño.
GIF (.gif): Soporta animacións, compresión con perda.
TIFF (.tiff): Para imaxes de alta resolución.
PSD (.psd): Formato nativo de Photoshop.
RAW (.raw): Formato propio de cámaras réflex dixitais, máxima calidade.
Imaxes vectoriais
Formadas por obxectos modificables individualmente. Os vectores están formados por curvas Bézier.
AI (.ai): Formato nativo de Adobe Illustrator.
SVG (.svg): Formato lixeiro, sen perda de calidade, soporta animacións.
EPS (.eps): Formato vectorial, moitas veces substituído por PDF.
Cine dixital
Resolucións especificadas en “n K”, onde n é o multiplicador de 1024.
Escenarios de postprodución
- Película filmada en negativo, posproducida en negativo e proxectada en fotoquímico.
- Película filmada en negativo, posproducida en dixital e proxectada en fotoquímico.
- Película filmada en negativo, posproducida en dixital e proxectada en dixital.
- Película filmada en dixital, posproducida en dixital e proxectada en fotoquímico.
- Película filmada en dixital, posproducida en dixital e proxectada en dixital.
O estándar de proxección actual é o dixital.