Comportament del Consumidor, Maslow i Gestió de Vendes
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en
catalán con un tamaño de 3,74 KB
La Piràmide de Maslow i les Necessitats del Client
- Necessitats fisiològiques:
- Alimentació, descans, transport bàsic.
- Necessitats de seguretat:
- Ocupació estable, protecció, transport segur.
- Necessitats socials:
- Relacions, pertinença, compartir transport.
- Necessitats de reconeixement:
- Prestigi, estatus, serveis prèmium.
- Necessitats d’autorealització:
- Creixement personal, sostenibilitat.
Comportament del Consumidor i Procés de Compra
Procés de Decisió de Compra
- Reconeixement de la necessitat de transport.
- Recerca d’informació sobre serveis de transport.
- Avaluació d’alternatives.
- Decisió de compra.
- Comportament post-compra (satisfacció).
Estudi del Client: Definició i Condicionants
- Consumidor: Utilitza el servei ocasionalment.
- Client: Utilitza el servei de manera regular.
- Piràmide de Maslow: Necessitats del client que influeixen en la compra.
- Condicionants interns: Edat, gustos, poder adquisitiu.
- Condicionants externs: Cultura, economia, tecnologia.
Factors Clau en el Comportament del Consumidor
- Factors interns: Motivació, percepció, experiència, estil de vida.
- Factors externs: Economia, cultura, família, xarxes socials.
Planificació Estratègica de la Venda
Etapes del Pla de Vendes
- Anàlisi de la situació.
- Definició d’objectius.
- Determinació d’estratègies (anàlisi DAFO).
- Desenvolupament del pla d’acció.
- Establiment del pressupost.
- Control dels resultats.
Gestió i Motivació de l'Equip Comercial
Funcions i Organització de l'Equip de Vendes
- Funcions: Determinació del servei, preus, promoció i distribució.
- Organització: Per territori, producte, mercat o funcions específiques.
- Director de vendes: Establir objectius, seleccionar i formar l’equip.
Motivació i Formació: La Teoria de Herzberg
Teoria dels Dos Factors de Herzberg
- Factors de satisfacció: Reconeixement, promoció, responsabilitat.
- Factors d’insatisfacció: Sou, relacions laborals, ambient de treball.
La formació és important per millorar les vendes i el rendiment de l'equip.
Control i Priorització de Clients
Classificació ABC dels Clients
- Categoria A: 20% dels clients generen el 80% del negoci.
- Categoria B: 30% dels clients generen el 15% del negoci.
- Categoria C: 50% dels clients generen el 5% del negoci.
Anàlisi de les Categories
Els clients de la Categoria A no superen el 20% del total, però el seu valor representa el 80% de la xifra de negoci. Aquests clients tenen un major pes en l'empresa, per tant, el seu control i seguiment ha de ser prioritari.
La Categoria B representa aproximadament un 30% del total de compradors que generen un 15% de la xifra de negoci. Aquest grup no necessita un control tan prioritari ni tan complet com els de la classe A.
La Categoria C suposa al voltant del 50% de la clientela, però només genera el 5% de les vendes. El control sobre aquest grup és menor a causa de l'escàs valor que genera en el volum total de la xifra de negoci.