Competències Laborals: Tipus, Avaluació i Desenvolupament
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 1,51 KB
Competències Laborals
Definició
Competència: Conjunt de comportaments observables que estan directament relacionats amb un desenvolupament bo o excel·lent en un lloc de treball. Es refereix a les habilitats que una persona posseeix. Les competències són les característiques individuals que es descriuen com a comportaments observables.
Tipus de Competències
Hi ha dos tipus de competències:
- Específiques: Relacionades directament amb la feina.
- Genèriques: Són transversals i transferibles a moltes funcions i tasques.
1. Saber: Coneixements
Coneixements: Són els que s'han adquirit amb la formació.
Es poden aplicar al lloc de treball si es tenen les habilitats o les capacitats i característiques personals adequades, així com la motivació necessària.
La seva avaluació sol ser a través de:
- Entrevista
- Prova de coneixements
2. Saber Fer: Habilitats Laborals
Correspon a la capacitat per dur a terme una activitat pròpia del lloc de treball. Es podran aplicar a la feina, condicionades per actituds, personalitat i motivació.
Les maneres d'avaluar-les són:
- Entrevista (incidents crítics): Posar una persona en situacions crítiques per veure com actuaria.
- Prova de situacions
- Referències professionals