Competències Laborals: Tipus, Avaluació i Desenvolupament

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,51 KB

Competències Laborals

Definició

Competència: Conjunt de comportaments observables que estan directament relacionats amb un desenvolupament bo o excel·lent en un lloc de treball. Es refereix a les habilitats que una persona posseeix. Les competències són les característiques individuals que es descriuen com a comportaments observables.

Tipus de Competències

Hi ha dos tipus de competències:

  • Específiques: Relacionades directament amb la feina.
  • Genèriques: Són transversals i transferibles a moltes funcions i tasques.

1. Saber: Coneixements

Coneixements: Són els que s'han adquirit amb la formació.

Es poden aplicar al lloc de treball si es tenen les habilitats o les capacitats i característiques personals adequades, així com la motivació necessària.

La seva avaluació sol ser a través de:

  • Entrevista
  • Prova de coneixements

2. Saber Fer: Habilitats Laborals

Correspon a la capacitat per dur a terme una activitat pròpia del lloc de treball. Es podran aplicar a la feina, condicionades per actituds, personalitat i motivació.

Les maneres d'avaluar-les són:

  • Entrevista (incidents crítics): Posar una persona en situacions crítiques per veure com actuaria.
  • Prova de situacions
  • Referències professionals

Entradas relacionadas: