Competència Escrita: Propòsits, Tipus de Textos i Estratègies d'Ensenyament

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 2 KB

Competència Escrita

La definició del currículum de competència escrita es vincula amb 4 propòsits:

  • Comunicar-se: notes, correus, cartes, etc.
  • Organitzar-se: índexs, planificacions, horaris, etc.
  • Aprendre: resums, esquemes, fitxes descriptives, mapes conceptuals, etc.
  • Participar en la societat.

Dimensió Literària

La competència 12 té a veure amb la dimensió literària. Es vincula amb crear textos amb recursos literaris per expressar:

  • Sentiments: poemes, monòlegs, cartes, diaris personals, etc.
  • Realitats: teatre, narracions, memòries, diaris personals, descripcions, etc.
  • Ficcions: contes, narracions, novel·les, còmics, etc.

Procés de Composició Escrita

La competència escrita es troba a les competències 8 (planificar), 9 (produir) i 10 (revisar). Tenen a veure amb el procés de composició escrita.

Competència 9: Produir

Produir textos de tipologies diverses amb un lèxic i estructura que s’adeqüin al tipus de text, a les intencions i al destinatari. Escrivim aprofitant situacions comunicatives, no “perquè toca”.

Tipus de Textos

  • Narratius
  • Descriptius
  • Expositius o explicatius
  • Instructius
  • Retòrics
  • Argumentatius

Com Ensenyar la Llengua Escrita?

Primer Camí

Partir de situacions comunicatives reals on hi hagi un propòsit i un destinatari. Caldrà buscar els gèneres textuals.

Segon Camí

Partir d’uns gèneres textuals a treballar i buscar una situació comunicativa que doni sentit a aquell gènere. És la inversa del primer camí.

Aprendre a escriure és aprendre a escriure textos que responen a situacions comunicatives.

Cada centre hauria de tenir una graella com aquesta: (nivell, funció, gèneres textuals, situacions comunicatives).

Entradas relacionadas: