Comercio Interior e Exterior: Evolución, Tipos e Estratexias Clave
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Francés
Escrito el en español con un tamaño de 5,08 KB
O Comercio Interior
Características e Transformacións
O comercio interior, que conta con máis de oitocentos mil locais, experimentou cambios profundos que se cualificaron como revolución comercial. Estes cambios afectaron tanto á demanda como á oferta comercial.
Cambios na Demanda:
- Aumento da capacidade de compra.
- Diversificación da clientela.
- Dispersión dos consumidores.
- Diminución na frecuencia de compra.
Cambios na Oferta Comercial:
- Diversificación crecente dos produtos ofrecidos.
- Xeneralización de novas formas de venda.
- Utilización de novas tecnoloxías.
Tipos de Comercio Interior
Comercio por Xunto ou Almacenista
O comercio por xunto ou almacenista cómpralle os produtos ao fabricante ou a outro almacenista, almacénaos e véndellos ao comercio polo miúdo, non aos consumidores.
Comercio polo Miúdo ou ao Retallo
O comercio polo miúdo cómpralle os produtos ao fabricante ou a un almacenista e véndellos directamente ao consumidor.
O Comercio polo Miúdo Tradicional
Comprende:
- O comercio tradicional, integrado por locais pequenos, dirixidos por empresarios individuais con persoal escaso e habitualmente familiar. Os equipamentos adoitan ser anticuados. Os escasos investimentos explican a crise que, nalgúns casos, provoca o peche de comercios ou o seu traslado ás periferias urbanas.
- Outras formas de venda tradicional son as feiras.
As Novas Formas Comerciais
O autoservizo é un sistema de venda no que os produtos se atopan ao alcance do cliente, que os toma por si mesmo e os paga á saída nunha caixa central.
As grandes superficies comerciais teñen un local de venda. Inclúen:
- Hipermercados: con maior variedade de artigos que os supermercados.
- Grandes almacéns.
- Almacéns populares: versión reducida dos grandes almacéns que ofrecen produtos baratos e cotiáns a unha clientela modesta.
- Centros comerciais rexionais integrados: que combinan hipermercados con comercios independentes de todo tipo e establecementos para o ocio.
Outras novas fórmulas de venda son a venda por catálogo, a televenda, a venda por máquina automática e por internet.
Os Espazos do Comercio Interior
Teñen como función primordial a venda de produtos e de servizos. Tamén cumpren outras funcións como lugares de ocio, paseo e distracción.
- Os factores que inflúen na localización do comercio son a existencia dun sistema de transporte entre o produtor, o comerciante e o consumidor, e a dun mercado de consumo amplo e co poder adquisitivo axeitado.
- As áreas comerciais están constituídas polo espazo xeográfico cuxa poboación se dirixe preferentemente a unha localidade importante para adquirir bens que non sexan de primeira necesidade.
A Política Comercial Interior
Compételles ás comunidades autónomas, estas deben acatar as normas establecidas pola Unión Europea.
- A Lei de Comercio recoñece a liberdade comercial, de circulación de mercadorías e de competencia.
- O Plan de Mellora da Calidade do Comercio trata de solucionar os problemas do comercio polo miúdo.
- No ámbito urbano, o obxectivo é aumentar a súa competitividade.
- No ámbito rural, o obxectivo é paliar a redución do comercio debido á diminución e ao envellecemento demográfico.
O Comercio Exterior
É o intercambio de produtos e servizos dun país co resto do mundo. Chámase exportación á venda de produtos nacionais no estranxeiro e importación á compra de produtos estranxeiros por un país en España. Experimentaron un gran crecemento grazas a tres factores.
Exportacións, Importacións e Balanza Comercial
- As exportacións aumentaron; o maior valor correspóndelles aos bens de equipo, ao sector do automóbil e aos alimentos.
- As importacións creceron debido á expansión da demanda interna.
- A balanza comercial é a diferenza entre as exportacións e as importacións.
As Áreas do Comercio Exterior
O comercio con Europa é o máis importante, tanto para as exportacións coma para as importacións. A balanza comercial é deficitaria para España, debido á menor competitividade dos seus produtos. Co resto do mundo, destacan as importacións de Asia e China, que contrastan coas escasas exportacións a estas áreas.
A Política Comercial
Está determinada pola pertenza á Unión Europea, que implica a libre circulación de persoas, mercadorías, capitais e servizos. O obxectivo principal da política comercial española é favorecer as exportacións mediante a promoción exterior das empresas e dos produtos españois, e o impulso do comercio con certos países considerados prioritarios.