Codis Tecnològics i Visuals en Fotografia i Cinema

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,44 KB

Codis Tecnològics

- CODIS TECNOLÒGICS
SUPORT (ANALÒGIC: FILM // DIGITAL: VÀRIES POSSIBILITATS, HD...) FREQÜÈNCIES DE QUADRE //FRAME (FOTOGRAMES/SEGONS) PANTALLA DE QUADRE(RESOLUCIÓ, AMPLADA, ETC.)

  • CODIS VISUALS
    1) ICONOCITAT FAN POSSIBLE RECONÈXIER OBJECTES I FIGURES (UN COS, UN ARBRE, UN TRIANGLE, ETC...)-ASSEGUREN UNA CORRESPONDÈNCIA ENTRE UN CONCEPTE (MÀ AMAGADA) I ELS ARTIFICIS PER REPRESENTARLO (BLANC I NEGRE, CLAROBOSCURS, OMBRES) -REGULEN LA CONSTRUCCIÓ DE FIGURES COMPLEXES, FORTAMENT CONVENCIONALIZADES (ESTEREOTIPS) I AMB UN SIGNIFICAT FIX. (DEPENEN DE LA CULTURA)
  • 2) COMPOSICIÓ FOTOGRÀFICA - PERSPECTIVA: COM ES CONSTRUEIX LA IMATGE A PARTIR DEL PUNT DE FUGA (PERSPECTIVA QUATRECENTISTA) - ENQUADRAMENT: QUÈ S’ENSENYA I COM - IL·LUMINACIÓ: NEUTRA O MARCADA (PER QUÈ?) - B/N I COLOR: TRIA ESTILÍSTICA ENTRE B/N I COLORS I DINS LE SGAMMES DE COLORS
    (PALETES).-ENQUADRAMENTS:GPG:ES MOSTRA TOT L’AMBIENT MOLT MÉS AMPLI QUE ELS PERSONATGES I LES ACCIONS, QUE ES PERDEN PG: ES MOSTRA TOT L’AMBIENT PERÒ PERSONATGES I ACCIONS ES PODEN RECONÈIXER PC: ACCIÓ I PERSONATGES AL CENTRE, AMBIENT COM A FONS
    3) MOVIMENT
    - CODIS VISUALS: COMPOSICIÓ FOTOGRÀFICA* IV – B/N I COLOR : - CODIS CROMÀTICS (SIGNIFICATS DELS COLORS) - TONALITATS (CALENTES O FREDES) - RELACIONS AMB LA NARRACIÓ (COLORS ASSOCIATS A PERSONATGES O ESTATS EMOTIUS, ÚS DE B/N PER MARCAR MOMENTS PUNTUALS, ETC.).
    (SCHINDLER’S LIST, AMÉLIE, THE WIZARD OF OZ < EXEMPLES > MATRIX) - CODIS VISUALS: MOVIMENT* - PANORÀMICA: DESPLAÇAMENT DE LA CÀMERA SOBRE EL SEU EIX (SENTIT VERTICAL, HORITZONTAL O OBLIQUO) - TRÀVELING: DESPLAÇAMENT DE LA CÀMERA EL PLA FRONTAL O SAGITAL O DINS L’AMBIENT, MITJANÇANT UN CARRO AMB VIES (O GRUA O DOLLY O COTXE O STEADY-CAM) - ZOOM* (MOVIMENT ÒPTIC): IN – OUT (ENGRANDIMENT O REDUCCIÓ DE LA IMATGE) - COMBINACIONS: EXEMPLE: VERTIGO. “THE VERTIGO EFFECT” (ZOLLY) -

CODIS GRÀFICS :- DIDASCÀLIES - SUBTÍTOLS - TÍTOLS - FRASES ESCRITES (DIEGÈTIQUES I NO DIEGÈTIQUES) - GRAFISMES SOBREIMPRESSIÓ

CODIS SONORS* >TIPUS DE SO:- SO DIEGÈTIC / NO DIEGÈTIC INTERIOR (AL PERSONATGE) / EXTERIOR -EN CAMP / FORA DE CAMP (ESCENA RESERVOIR DOGS LAVABO MR. WHITE & PINK)

CODIS SINTÀCTICS (O DE MUNTATGE)*
1) MODES DE CONSTRUCCIÓ DEL DISCURS:
PLA-SEQÜÈNCIA – DÉCOUPAGE – MUNTATGE-REI
2) TIPUS D’ASSOCIACIÓ ENTRE ENQUADRAMENTS I/O IMATGES:
ASSOCIACIÓ PER IDENTITAT / PER ANALOGIA O PER CONTRAST / PER PROXIMITAT

CODIS SINTÀCTICS: MODES DE CONSTRUCCIÓ DEL DISCURS – PLA- SEQÜÈNCIA

PRESA EN CONTINUÏTAT - ÈMFASI EN LA RELACIÓ ENTRE ELS ELEMENTS, PER DONAR MÉS REALISME (TEMPS I ESPAI “REALS”)

- CODIS SINTACTICS ( O DE MUNTATGE): TIPUS D’ASSOCIACIÓ ANALOGIA/CONTRAST EN IMATGE CONTINGUES HI HA ELEMENTS SEMBLANTS ( PERÒ NO IDENTICS) O ELEMENTS MARCADAMENT DIFERENTS QUE CREEN UN CONTRAST (EXEMPLE: DOS PESONATGES RELACIONATS I SEMBLANTS O OPOSATS)

—> MUNTATGE PARAL·LEL (THE GODFATHER - 2.36:00)

IDENTITAT :UNA IMATGE O UN ELEMENT DE LA IMATGE RETORNA: PER EXEMPLE UN MATEIX OBJECTE, UNA MATEIXA PERSONA O UN MATEIX ESPAI PRESENTAT EN MANERA DIFERENT (BREAKING BAD (5X09) - 24:00

PROXIMITAT :LES DUES IMATGES PRESENTEN ELEMENTS QUE ES PODEN CONSIDERAR CONTIGÜES —> PLA/CONTRAPLA, MUNTATGE ALTERNAT(PERSEGUIT/PERSEGUIDORS, HEROÏNA EN PERILL/HEROI VA A SALVAR-LA) (INDIANA JONES. RAIDERS OF THE LOST ARK - 32:30)

TRANSITIVITAT: LA SITUACIÓ PRESENTADA EN L’ENQUADRAMENT A TÉ LA SEVA CONTINUÏTAT I COMPLETAMENT EN L’ENQUADRAMENT B (BRAM STOCKER’S DRACULA - 1:23:19)

Entradas relacionadas: