Classificació i tria de la informació en les organitzacions empresarials
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,52 KB
Sistema exacte:
Quan els continguts s'agrupen en seccions ben diferenciades unes amb altres, de manera que una mateixa informació no pertanyi mai a més d'una classificació. Hi ha les classificacions:
- Classificació alfabètica: ordre alfabètic per algun atribut de la informació.
- Classificació geogràfica: basat en el lloc que ve la informació.
- Classificació cronològica: organitza la informació en dates.
Sistemes ambigus:
Classificació temàtica: agrupar per categories els continguts semblants.
Classificació per grups d'usuaris: la informació es presenta separadament als interessats.
Sistemes d'informació segons l'exactitud que tenen
Sistemes exactes: alfabètica, geogràfica i cronològica.
Sistemes ambigus: temàtica, per grups d'usuaris.
Tria de la informació:
Després de cercar i classificar la informació, hi ha d'haver un procés de filtre per quedar-nos amb la informació de veritable interès. Accions que tendeixen a avaluar, discriminar i filtrar la informació d'acord amb els objectius de l'empresa.
Procés de tria:
Depèn de les necessitats de l'organització empresarial en cada moment, podent ocasionar errors o manca de confiança en la informació triada.
Saturació: problema que es troba al triar la informació, per exemple quan hi ha masses dades per triar.
Criteris generals per triar la informació:
- Costos de rendibilitat.
- Utilitat i interès de la informació.
- Fiabilitat.
- Temps disponible.
- Naturalesa de la informació.
- Origen de la informació.
- Objectivitat.
Interpretació i presentació de la informació:
Anàlisi de la informació: operacions per oferir la informació d'una manera diferent de la recopilada, per prendre decisions empresarials.
2 tipus d'anàlisi:
- Anàlisi formal: recollir dades relatives a la informació triada.
- Anàlisi de contingut: estudiar i analitzar a fons la informació triada.
Un cop analitzada, s'ha de preparar per presentar als usuaris finals, triant la forma de presentació segons el tipus d'usuari.
Maneres de presentar la informació:
- Informe.
- Resum o síntesi.
- Ressenya.
- Taula.
- Gràfic: Diagrama de barres, Diagrama de sectors, Gràfic de línies.
Seguretat de la informació:
Seguretat de la informació: conjunt de mesures per mantenir la confidencialitat, integritat i disponibilitat de la informació.
Les mesures inclouen normes preventives, controls de seguretat i tecnologies per solucionar les fallades en la seguretat.
Els controls de seguretat s'han de fer per detectar amenaces que posen en risc la informació.
Les empreses contenen molta informació confidencial, per tant, s'ha de protegir la informació.
La seguretat ha de garantir:
- Confidencialitat: propietat de la informació no coneguda per persones no autoritzades.
- Integritat: mantenir la informació sense modificacions no autoritzades.
- Disponibilitat: garantir que la informació la podran consultar els autoritzats quan faci falta.