Cicle de vida del producte i estratègies de marca
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,19 KB
Cicle de vida
Etapes
Introducció o llançament: sortida al mercat d’un nou producte o variació d’un altre ja existent, com que el producte és desconegut les vendes són baixes i el creixement és lent.
Creixement: el producte comença a ser conegut i pugen les vendes.
Maduresa: les vendes s'estabilitzen i la publicitat busca nous consumidors i s'intenta segmentar el mercat per aconseguir nous clients.
Declinació: les vendes cauen i, o es rellança el producte o es treu un de nou. S'ha d'intentar no perjudicar als clients ni la imatge de l’empresa.
L’envàs
Identificació fàcil: producte amb personalitat diferenciada als demés.
Associació continent i contingut: els consumidors han de saber què conté.
Atractiu i impactant.
Fàcil d’obrir.
Comoditat (per poder tancar-ho si no vols més).
Facilitat de transport i emmagatzematge.
La marca
(engloba el nom i el logotip)
Estratègies
Estratègia de marca única: utilitzar el mateix nom per a tots els productes que fabrica l’empresa. Han de ser productes semblants perquè el consumidor no es confongui. (Gallo, Sony)
Estratègia de marques múltiples: l’empresa utilitza més d’una marca.
Estratègia de marques individuals: posar un nom diferent a cada producte que comercialitza l’empresa.
Estratègia de marca per línia de productes: utilitza el mateix nom pels productes que tenen relació entre si (una empresa: Pascual-llet i Zumosol pels sucs).
Estratègia de segones marques: la utilitzen les empreses que tenen en el mercat marques de més prestigi (Seat de VW).
3. Estratègia de marques de distribuïdor: marques fabricades per un industrial i són ofertes al consumidor sota la marca de distribuïdor (marques blanques).