Cicle de vida del producte i estratègies de marca

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,19 KB

Cicle de vida

Etapes

  1. Introducció o llançament: sortida al mercat d’un nou producte o variació d’un altre ja existent, com que el producte és desconegut les vendes són baixes i el creixement és lent.

  2. Creixement: el producte comença a ser conegut i pugen les vendes.

  3. Maduresa: les vendes s'estabilitzen i la publicitat busca nous consumidors i s'intenta segmentar el mercat per aconseguir nous clients.

  4. Declinació: les vendes cauen i, o es rellança el producte o es treu un de nou. S'ha d'intentar no perjudicar als clients ni la imatge de l’empresa.

L’envàs

  • Identificació fàcil: producte amb personalitat diferenciada als demés.

  • Associació continent i contingut: els consumidors han de saber què conté.

  • Atractiu i impactant.

  • Fàcil d’obrir.

  • Comoditat (per poder tancar-ho si no vols més).

  • Facilitat de transport i emmagatzematge.

La marca

(engloba el nom i el logotip)

Estratègies

  1. Estratègia de marca única: utilitzar el mateix nom per a tots els productes que fabrica l’empresa. Han de ser productes semblants perquè el consumidor no es confongui. (Gallo, Sony)

  2. Estratègia de marques múltiples: l’empresa utilitza més d’una marca.

  • Estratègia de marques individuals: posar un nom diferent a cada producte que comercialitza l’empresa.

  • Estratègia de marca per línia de productes: utilitza el mateix nom pels productes que tenen relació entre si (una empresa: Pascual-llet i Zumosol pels sucs).

  • Estratègia de segones marques: la utilitzen les empreses que tenen en el mercat marques de més prestigi (Seat de VW).

3. Estratègia de marques de distribuïdor: marques fabricades per un industrial i són ofertes al consumidor sota la marca de distribuïdor (marques blanques).

Entradas relacionadas: