Cicle Comptable i Principis Comptables

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,27 KB

Cicle comptable: diferents fases que hem de seguir per tal d'elaborar els comptes anuals al final de l'exercici, (balanç de situació, compte de pèrdues i guanys, llibre diari i major). Principis comptables

- Empresa en funcionament: Significa que la comptabilitat s'ha de fer com si l'empresa fos eterna, s'ha de posar el valor a l'actiu que s'estableixi en el seu moment de compra, no el del mercat d'aquell moment.

- Data de fet o meritació: Un fet ha de ser obligatòriament registrat quan succeeix no quan es liquida.

- Uniformitat: No canviar valors ni mètodes durant el cicle, és que si al valorar les existències al magatzem s'utilitza el Fifo o cal canviar al Lifo.

- Prudència: Esperar a l'últim moment del cicle per valorar els beneficis o els guanys abans de realitzar qualsevol moviment per evitar pèrdues o aconseguir beneficis.

- No compensació: No compensar comptes de passiu i l'actiu en cas de realitzar una compra o una venda a la mateixa personalitat jurídica tot ha de ser escrit al llibre diari.

- Importància relativa: Prohibit agrupar aquells valors de molta importància però els de molt poca importància poden ser agrupats.

Verificació Comptable

● Auditoria financera o de comptes = revisió i verificació de comptes i finances.

Tipus d'Auditories

  • Interna: Ho fa algun treballador expert de l'empresa. - fiable

● Externa: Ho fa una persona contractada d'una empresa exterior. + fiable

● Operativa: Intenta trobar si la forma és correcta i els possibles errors.

Inversió

Inversió: Compra d'actius fixos amb la intenció d'aconseguir una rendibilitat positiva per l'empresa. Segons els tipus de suport:

- Físiques (material, transport)

- Immaterials (EPI, I + D)

- Financeres (accions, obligacions, lletres)

Segons finalitat:

- Reposició o reacció

- Expansiva (creixement de l'empresa)

- Estratègia (per ser capaç de competir al mercat) Segons Relació amb altres inversions:

- Substitutiva

- Complementaria

- Independent

Entradas relacionadas: