Casa Milà (La Pedrera): Arquitectura, Interior i Significat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,03 KB

Casa Milà: Interior, Entorn i Significat

Espai interior: Va projectar dos grans portals d’entrada, treballats amb ferro forjat i vidre, amb un tractament formal que deixen veure l’interior i faciliten l’accés. Cada un dels accessos menen cap a dos celoberts que aporten ventilació i llum natural a l’interior. Els vestíbuls i aquests amplis patis actuen com a zones de transició entre el carrer i les vivendes. Els automòbils podien circular per aquests patis interiors i descendir al garatge. És al voltant d’aquests patis que s’articula la distribució de les plantes, compartimentades de manera irregular i sense un ordre aparent, fet que dóna com a resultat uns habitatges amb cambres de formes poligonals que obligà a moblar-los amb un mobiliari adaptat a les peculiaritats de l’espai, dissenyat pel mateix Gaudí. La profusa decoració interior segueix una línia modernista, amb estucs als sostres, panys amb motius florals, etc. L’artista innovà també en els accessos als habitatges, prescindint de les habituals escales i disposant un sistema d’ascensors que porten directament a cadascun dels habitatges. L’accés al pis principal, però, es pot fer també mitjançant dues escales monumentals situades als dos patis decorades amb plantes i pintures murals. Gaudí aborda l’última planta, les golfes, de manera original. És un espai de planta lliure sense murs ni columnes ni interrupcions de cap mena. La successió d’arcs genera un espai orgànic que recorda el costellam d’un animal.

Entorn i Integració Urbanística

Entorn i integració urbanística: Situat en un xamfrà en la confluència de dos carrers, l’edifici de formes innovadores destaca poderosament i disposa d’unes vistes privilegiades del Passeig de Gràcia.

Significat de la Casa Milà

Significació: La Casa Milà constitueix l’exponent més clar de l’arquitectura de Gaudí el qual, en l’intent de rebutjar tota noció d’uniformitat, desterrà completament la utilització de la línia recta en la construcció. L’edifici s’ondula com un paisatge natural i recorda des de formacions rocoses, a ones de mar, o sinuoses arestes de les ones del desert, sempre canviants a voluntat del vent. La Casa Milà respon a la profunda religiositat del seu autor. Tanmateix, els atacs a la religió en aquells moments, materialitzats en la crema de convents i esglésies durant la Setmana Tràgica de 1909, impulsaren al propietari de l’immoble a suprimir els detalls religiosos del projecte. La Casa Milà va ser encarregada el 1906 a Gaudí per Pere Milà i la seva dona Roser Segimon, que no simpatitzava amb l’arquitecte. Una part de l’opinió pública considerava La Pedrera com una aberració que trencava l’estètica del Passeig de Gràcia.

Funció Original

Funció: La seva funció original era exclusivament residencial, amb un primer pis pels propietaris i quatre més de llogater, un soterrani amb aparcament i botigues a nivell de carrer.

Entradas relacionadas: