Canvis en el Consumidor: Demografia, Tecnologia i Més

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,43 KB

Canvis globals en el consumidor

Demografia

A Espanya hi ha més esperança de vida, però la taxa de natalitat és baixa. Les empreses han d'adaptar les seves estratègies, ja que la gent de més de 50 anys representa més del 30% del mercat. A més, es donen oportunitats a la tercera edat. Cada cop hi ha més dones que s'incorporen al mercat laboral.

Mercats madurs

Apareix el concepte Brick&Mortar (invertir en immobles), però actualment predomina el Click&Mortar (invertir en telecomunicacions). S'intenta atraure el consumidor a través de la gamificació. L'intent d'atraure el consumidor amb jocs interactius s'anomena advergaming (per exemple: Què opines d'aquest programa?).

IoT (Internet of Things)

Es refereix a una xarxa d'objectes quotidians interconnectats. Si tots els objectes estiguessin equipats amb dispositius d'identificació, la vida quotidiana es transformaria. Desapareixerien els objectes perduts i els robatoris, ja que sabríem la ubicació dels productes en tot moment.

Polarització

Hi ha polarització de renda i temps lliure. Una part important de la població (gent gran, estudiants) té molt temps lliure i cada vegada més renda.

Orientació al valor

QoS (Quality of Services) és el rendiment mitjà d'una xarxa, mesurant la qualitat dels serveis (taxes d'errors, ample de banda, rendiment, retard, disponibilitat, jitter, etc.). QoE (Quality of Experiences) es defineix com l'acceptabilitat global d'una aplicació o servei, percebuda subjectivament per l'usuari final. Inclou tots els efectes del sistema i pot veure's influenciada per les expectatives i el context.

Es treballa molt amb la QoE, i depenent de l'experiència del consumidor, l'establiment prendrà decisions.

Escepticisme

Hi ha desconfiança en el consumidor, que busca més informació abans d'actuar. És més difícil convèncer el client dels avantatges d'una oferta.

Actualment, hi ha pocs clients lleials a una marca o establiment. Per aconseguir la fidelitat o repetició de compra, cal millorar les fórmules de negoci, llançar productes genuïnament valorats pel client o fer promocions de productes/serveis.

Deslleialtat

Hi ha pocs clients lleials a una marca o establiment. Poques marques aconsegueixen un vincle de fidelitat i repetició de compres.

LTV= setmanes/any (no de compres/setmana) x lifespan

Tecnologia

-Producte i marca: Determinats proveïdors tecnològics capturen gran part del mercat. No podem deixar de banda Internet. -Preu: No hi ha regles. -Publicitat: Modificacions de l'entorn. Internet i la TV digital interactiva. La interactivitat és molt important. -Competència: Fusió i adquisició d'organitzacions que augmenten la concentració (negociacions client-proveïdor, canals integrats verticalment, preus, productes i marques). -Pràctiques comercials: -Comercialització: revolució de la medició i eficiència, així com de la investigació sobre el consumidor. -Vendes: impacte dels mitjans interactius: internet i la TV digital.

Entradas relacionadas: