Canals de Distribució i Intermediaris: Característiques i Funcions
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,25 KB
Les característiques del canal de distribució:
Distribució: s'encarrega de posar el producte o servei a disposició del consumidor final en la quantitat en què ho necessiti.
Canal de distribució: conjunt d'empreses o individus que participen en el trasllat dels béns o serveis des del producte fins al consumidor final.
Les funcions dels intermediaris:
- Informació
- Magatzem del número de transaccions
- Serveis addicionals
- Agrupació de l'oferta
- Finançament
Classes de canals de comercialització:
- Canal directe: No hi ha intermediaris entre el producte i el consumidor final (productor - consumidor final) ex: pastisseria, tintoreria...
- Canal curt: Intervenen un únic intermediari (productor - minorista - consumidor final) ex: venda de vehicles, o mobles
- Canal llarg: Col·laboren dos intermediaris (productor - majorista - minorista - consumidor final) ex: aliments, productes de drogueria i perfumeria
- Canal molt llarg: Apareixen molts intermediaris (productor - agent - majorista - minorista - consumidor final) ex: agents de venda, centrals
Etapa canal de distribució:
- Intensiva: Objectiu: arribar a tot el mercat - màxim nombre de punts de venda.
- Selectiva: Objectiu: arribar a segments determinats - nombre reduït de punts de venda seleccionats.
- Exclusiva: Objectiu: arribar a un segment concret - nombre reduït de punts de venda (únic a la seva zona) que venen en exclusiva el producte.
Classificació dels intermediaris majoristes:
A. Majorista de funció completa: Realitza tot tipus de venda al per major que ofereix la totalitat de funcions realitzades per un majorista.
- Majorista general
- Majorista d'una sola línia
- Majorista especialitzat
B. Majorista de serveis parcials
C. Majorista amb vinculació contractual
D. Agents intermediaris
- Bròker
- Agent comercial
- Comissionista
Classificació dels intermediaris minoristes:
A. Venda tradicional: Venda a través de mostrador, Atén un/a dependent/a que assessora i ajuda en la compra del producte i tracte personalitzat. Distingim en dos tipus:
- Tenda clàssica
- Tenda especialitzada
B. Lliure servei: Autoservei del comprador, llibertat d'elecció i de moviment per comprar preus i marques, preus més baixos i venda despersonalitzada. Com per exemple:
- Supermercats (Mercadona)
- Hipermercats (Carrefour)
- Venda automàtica (màquina expendedora)
- Tenda de descompte (Lidl)
- Tenda de conveniència (Opencor)
Internet en el canal de comercialització:
- B2B: les empreses porten a terme transaccions comercials amb altres empreses.
- B2C: les transaccions es fan entre les empreses i consumidors individuals.
- C2C: els consumidors venen a altres consumidors