Canals de Distribució i Intermediaris: Característiques i Funcions

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,25 KB

Les característiques del canal de distribució:

Distribució: s'encarrega de posar el producte o servei a disposició del consumidor final en la quantitat en què ho necessiti.

Canal de distribució: conjunt d'empreses o individus que participen en el trasllat dels béns o serveis des del producte fins al consumidor final.

Les funcions dels intermediaris:

  • Informació
  • Magatzem del número de transaccions
  • Serveis addicionals
  • Agrupació de l'oferta
  • Finançament

Classes de canals de comercialització:

- Canal directe: No hi ha intermediaris entre el producte i el consumidor final (productor - consumidor final) ex: pastisseria, tintoreria...

- Canal curt: Intervenen un únic intermediari (productor - minorista - consumidor final) ex: venda de vehicles, o mobles

- Canal llarg: Col·laboren dos intermediaris (productor - majorista - minorista - consumidor final) ex: aliments, productes de drogueria i perfumeria

- Canal molt llarg: Apareixen molts intermediaris (productor - agent - majorista - minorista - consumidor final) ex: agents de venda, centrals

Etapa canal de distribució:

- Intensiva: Objectiu: arribar a tot el mercat - màxim nombre de punts de venda.

- Selectiva: Objectiu: arribar a segments determinats - nombre reduït de punts de venda seleccionats.

- Exclusiva: Objectiu: arribar a un segment concret - nombre reduït de punts de venda (únic a la seva zona) que venen en exclusiva el producte.

Classificació dels intermediaris majoristes:

A. Majorista de funció completa: Realitza tot tipus de venda al per major que ofereix la totalitat de funcions realitzades per un majorista.

  • Majorista general
  • Majorista d'una sola línia
  • Majorista especialitzat

B. Majorista de serveis parcials

C. Majorista amb vinculació contractual

D. Agents intermediaris

  • Bròker
  • Agent comercial
  • Comissionista

Classificació dels intermediaris minoristes:

A. Venda tradicional: Venda a través de mostrador, Atén un/a dependent/a que assessora i ajuda en la compra del producte i tracte personalitzat. Distingim en dos tipus:

  • Tenda clàssica
  • Tenda especialitzada

B. Lliure servei: Autoservei del comprador, llibertat d'elecció i de moviment per comprar preus i marques, preus més baixos i venda despersonalitzada. Com per exemple:

  • Supermercats (Mercadona)
  • Hipermercats (Carrefour)
  • Venda automàtica (màquina expendedora)
  • Tenda de descompte (Lidl)
  • Tenda de conveniència (Opencor)

Internet en el canal de comercialització:

  • B2B: les empreses porten a terme transaccions comercials amb altres empreses.
  • B2C: les transaccions es fan entre les empreses i consumidors individuals.
  • C2C: els consumidors venen a altres consumidors

Entradas relacionadas: