Burdinbideen lege orokorra
Enviado por Chuletator online y clasificado en Geografía
Escrito el en vasco con un tamaño de 5,63 KB
5. GARRAIOAK, TRENA ETA MERKATUA:GARRAIO URRITASUNA
Mendearen erdialdean, Espainia, herrialde menditsua eta orografia zailekoa, oso atzeratuta zegoen garraiobide-arloan.
Ez zegoen sare hidrografikorik.
Garraiobide-sare bat ez egoteak zaildu egiten zituen trukeak
Trenbide-
Sare baten bidez merkatu nazional bat egituratzea ekonomia sustatzeko aukeratzat jo zen.
5.2 TRENBIDE-SAREAREN ERAIKUNTZA
Espainiako lehen trenbidea 1848.Urtean inauguratu zen Bartzelona-Mataró artean-
Burdinbideen Lege Orokorra atera arte itxaron behar izan zuten (1855)
trenbide
Sare zabal bat eraikitzeko.1866ko finantza krisiaren ondorioz, trenbideen akzioek lurra jo zuten burtsan, eta geratu egin zen haien eraikuntza.
Gobernuek diru laguntzak ematen zizkien tren-konpainiei.
Estatu mailako beste erabaki batzuek:
Espainiako trenbide-sarearen egitura erradikala finkatu zen.
Europako linea gehienetakoa baino trenbide-zabalera handiagoa ezarri zen. Tren handiagoak potentzia gehiago izateko baina besteek zabalera txikiagoa zutenez zaildu zuen Europarekiko trukeak eta tren batetik bestera aldatu behar zen. Trenbide-sarea eraikitzeko materialak muga-zergarik gabe inportatzeko baimena eman zitzaien konpainiei.
5.3 TRENBIDE-SAREA ETA BARNE-MERKATUA
Espainiako eskualde batzuen garapen industriala urria zen eta haien nekazaritza-ekonomiak oso produktibitate mugatua zuen. Horrek produkzioaren gorakada zaildu eta barne-trukeen bolumena txikitu zen.
5.4 KANPO-MERKATARITZA:
Lurrun bidezko energia itsasontsien bidez aplikatu zen eta distantzia luzeko merkataritzaren elementu dinamizatzaile bihurtu zen nabigazioa./ XIX.Mendean kanpo merkataritza handitu zen./ Nekazaritza produktuen nagusitasunak agerian uzten ditu ekonomiaren eraldaketaren mugak eta industria-sektorearen garapen urria./ Amerikako koloniak galdu eta gero Espainia Europako ekonomia aurreratuenei lotzen hasi zen.