Bearn o la sala de les nines

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,17 KB

3.4Espais lúdics a l’educació formal

L’aula:

cada grup d’edat ha de tenir la seva aula i així els infants Poden identificar l’espai com a seu, cosa que els dóna confiança per actuar Lliurement. L’aula ha de ser versàtil i flexible i s’han de diferenciar dues Zones: zona per facilitar el descans i l’altra dedicada al joc.

La zona Dedicada al joc ha d’incloure diferents espais on poder compaginar el joc Individual amb l’exploració i l’aprenentatge pel descobriment.

L’aula De psicomotricitat

: aquí poden rebolcar-se, llançar-se, fer tombarelles O jocs psicomotors, però també es relaxen i aprenen a conèixer el seu cos i el Dels altres.

És Convenient que la sala estigui organitzada en focus d’interès i que els infants Hi entrin descalços.

La Sala polivalent

: resulta adequada per fer-hi activitats lúdiques que Necessiten un cert temps de preparació, per exemple; circuit per l’educació Vial o també es poden dur a terme jocs col.Lectius amb motiu de festa (inici-final de curs, nadal o carnestoltes).

Són moments Privilegiats en què la comunitat educativa trenca la monotonia diària i Facilita la comunicació espontània entre tots els seus membres.

La Biblioteca:

ha de tenir en compte el públic infantil a l’hora de Distribuir l’espai, ha de destinar una zona per als prelectors i primer Lectors.

És recomanable Que aquest espai sigui acollidor i que tingui com a mínim dos ambients: un per La lectura i altre per la realització de jocs o dramatitzacions que sorgeixen Durant la visita.

El material Poden ser: catifes, coixins, taules i cadires.

L’aula D’informàtica

: és un espai on s’ofereix a l’infant la possibilitat De tenir al seu abast un seguit de recursos informàtics tot obrint una finestra Al món mitjançant Internet.

3.4.3 El pati escolar

És una zona d’esbarjo, ha D’afavorir el joc espontani i el desenvolupament d’activitats psicomotores.

Les activitats lúdiques que S’hi realitzen poder ser lliures o dirigides. En el pati hi ha d’haver:

Una Zona de jocs de moviment

: són molt adequats els laberints, Tubs, tobogans, escales de corda, ponts i trampolins senzills que permeten Desenvolupar la força, flexibilitat, velocitat, etc.

Una Zona de jocs simbòlics i de rols

: en la qual poden ser útils les Cabanes, iglús, castells i fortificacions a més de bancs i taules.

Una Zona de jocs de construcció

: és aconsellable crear un sorral Per a què els infants d’aquestes edats hi puguin fer tota mena de Construccions.

No s’ha d’oblidar que el Pati també és un espai educatiu i ha de complir una sèrie de condicions:

-Ha de ser accessible per a nens i Nenes amb diversitat funcional.

-Ha de disposar d’àrees de jocs Especifiques per a cada edat.

-S’ha d’escollir el tipus de sòl en Funció dels jocs previstos en cada zona del pati.

-Ha de disposar de zones Assolellades i zones amb ombra.

-Ha d’estar equipat amb elements de Joc adients i que no suposin cap risc per a la seguretat dels infants.

-Ha de disposar d’un lloc on guardar Les joguines i elements de joc.

UF-4 - LES JOGUINES I EL JOC

A Mitjans del Segle XX s’incien estudis i investigacions relacionades amb les Joguines

La Psicologia la pedagogia, la sociologia, la docència i la industria s’impliquen En l’estudi de la joguina i la seva adequació amb les necessitats de cada Infant i a partir d’aquestes necessitats s’expendeix la industria de la Joguina.

Concepte De joguina:

La Joguina es qualsevol element interactiu que incita al joc de manera voluntària Amb diverses funcions, com ara el desenvolupament dels sentits, de les Capacitats, la creativitat i la imaginació. No té una finalitat concreta, ja Que l’individu li dona un valor i un significat propi d’on acostuma a estar Enfocada a persones de diferentes edats.

P.Borotav: Poder natural i intrínsec de la joguina, construeix per si mateix l’element Suficient del joc

M De Borja: objecte ideat i fabricat amb l’objectiu de contribuir de manera Efectiva al desenvolupament infantil.

Característiques de la joguina

·la Joguina ha de ser:

oSer vista Com un objecte de joc

oAfavorir La llibertat d’eleció

oDespertar Creativitat i la imaginació

oEnriquir El joc

·La Joguina no ha de

oSer mai Un objecte per observar

oPredeterminar L’activitat lúdica

oConstrenyir El joc

·En mans Del nen o nena incita al joc

·No tots Els objectes concebuts com a joguina s’usen per a la finalitat per la qual han Estat creats

·No es Imprescindible que siguin creades com a tal

·Valor que Li dongui qui juga amb ell

La joguina al llarg del temps:


·Primer Període: joguines de fabricació pròpia: els infants o la família feien les Joguines a casa amb elements naturals:

oPrehistòria: Es van trobar diferents petits recipients de ceràmica que son joguines D’aquella epoca

oPobles Primitius: elaboraven joguines per la caça i la pesca per entrenar-se a la vida Adulta.

oCivilitzacions Antigues: nines de draps, pilotes fetes amb fibres de papir.

oLa Grècia I Roma clàssica: romans (armes i soldats), grecs tenien nines d’argiles Articulades algun objecte mecànic

oLa Cultura arab: jocs molt arrelats en la cultura oriental, joc de taula (dames, Escacs)

oL’epoca Medieval: cavalls i genets de fang , soldats de plom

·Segon Període: la fabricació artesanal manufacturera: la joguina es fabrica per Distribuït-se i vendre’s.

oProducció Artesana: la joguina es feien pels artesans, nines de fusta i després de Porcellana i joguines bel·liqües, progrés de les joguines educatives

oProducció Manufacturera: producció en sèrie en el context de la revolució industrial, S’amplia el mercat i la distribució però segueixen sent nomes per els grups Privilegiats

·Tercer Període: la fabricació industrial de les joguines, la joguina passa a ser un Producte de fabricació industrial a gran escala.

oLes Joguines arriben a la majoria de nens i nenes, s’ha promogut una forta Investigació en la naturalesa de la joguina i el seu consum.

oactualitat

Classificació de les joguines segons l’edat


:

l’edat S’orienta sobre la correspondència amb les capacitats físiques, intel·lectuals, Afectives i socials dels nens i nenes

ha De porar l’etqieuta: joguina recomanada a partir de ... Edat

·Categories:

oJoguines Per l’estadi sensoriomotor i joc funcional:

§0-3: mans i peus, mòbils amb llums

§3-6: ninos, grapat de claus

§6-12:  Esponjes, taps

§12-24: Cotxes, trens, galleda, pala

oJoguines Per a l’estadi preoperacional i joc simbòlic:

§2-4 anys: instruments musicals,  contes

§4-7 anys: roba per disfressar-se, titelles

oJoguines Per a l’estadi de les operacions concretes i joc de regles

§Monopatins, cordes


Entradas relacionadas: