Barreres, interferències i distorsions en la comunicació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,92 KB

3.1 Saber parlar i Saber escoltar.Interès à 3 avantatges:1.- Augment de la AUTOESTIMA de l’emissor. 2.- Augment del VOCABULARI del receptor.3.- Benefici de l’estil dels altres i del Contingut del missatge.Cadascú té la seva manera de transmetre un Missatge, aleshores si s’escolta amb ATENCIÓ, INTERÉS. à Puguem determinar fàcilment com és L’emissor i sempre sabem per on va.Exemple: Si utilitza sarcasmes, ironies, Humor negre,... 

Normes per ESCOLTAR:Deixar PARLAR. PACIENT i NO interrompre.Acomodar a L’EMISSOR.Demostració de L’ESCOLTA.EVITAR DISTRACCIONS.EMPATIA.CALMA, EVITAR DISCUSSIONS I CRÍTIQUES. NO JUTJAR.Fer PREGUNTES.Atenció al LLENGUATGE CORPORAL.

3.2 Comunicació Verbal.-> HABILITATS per parlar en PÚBLIC.  Control dels nervis:Exercicis de relaxació.Respiracions profundes.Tranquil·litzant suau prescrit per un Especialista.Coneixement del tema.Estar decidit a comunicar-ho.Assajar.Preparació.Convencionalisme:  Idees MAL formulades que s’admeten BONES.Entusiasme: Exaltació de l’ànim per alguna Cosa que admirem.Més HABILITATS.Pensar en preguntes i respondre-les.Escollir una roba còmoda.Assajar.Davant Del mirall.Amb El micròfon.En públic.
 Col·loqui: Conversa on hi ha un moderador Què fa que TOTS participin.Tècniques Per parlar en PÚBLIC.Què es vol comunicar?Com ho vols dir?A qui li diràs?Persuadir: Convèncer amb arguments. Incitar a comprar.Fases:1.- Preparació.ESTUDIAR.RECOPILAR INFORMACIÓ.BORRADOR.MATERIAL DE SUPORT.2.- Exposició.PUNTUALITAT.MODULAR LA VEU.PREPARA EL COMENÇAMENT.DIVIDEIX EL TEXT.DÓNA VIDA A L’EXPOSICIÓ.ACABA EN EL PLAÇ PREVIST.3.- Conclusió.VA SER SUFICIENT LA PREPARACIÓ?ESTAVA ACERTAT EL MATERIAL?ESTAVA BÉ DISTRIBUÏT EL TEMPS?QUINA VA SER L’ACTITUD DEL PÚBLIC?VA SER INTERESSANT EL TEMA?La Veu i la forma de parlar. REGLES:No parlar RÀPID.PRONUNCIACIÓ.ADAPTACIÓ.VARIAR el VOLUM i el TOUtilitzar TOTS els recursos EXPRESSIUS de La VEU.EXERCITAR la VEU.FER PAUSES.Mantenir el VOLUM.

3.3 El llenguatge del cos.◦Forma De vestir. És el primer a cuidar.Els Nervis.La Vista. Somriure adequat.  Mirada als Assistents.La Postura.La imatge Personal.Empatia. Posar-se En el lloc de l’altre, que pensa i que sent.Proxèmia. Disciplina que estudia la relació de l’espai personal amb les característiques De cada individu.

3.4 La comunicació telefònica.
◦Comunicació DIRECTA NO PRESENCIAL.Transmetre informació comercial.Impagaments.Queixes.Venta directa.Servei d’atenció telefònica:NO ha De sonar + 3 cops.Evitar La música.Evitar Interferències ambientals.Veu Agradable i somriure.◦Mateix Estil a tota l’empresa.◦Rapidesa I seguretat.Avaluar.Trucades EMESES:Salutació I presentació.Exposició De l’objectiu de la trucada.Parlar Clar, amb brevetat. No interrompre.Resum Dels punts més importants.Acomiadament Cortès. Trucades REBUDES:Presentació I salutació.Identificar A qui truca.Identificar Al destinatari.Informar Al client del departament on el poden atendre i passar la trucada.Informar Del temps en espera.Si no Està disponible, agafar el missatge.Acomiadament Amable i servicial. Venta telefònica:Trucades Sortints. Clients actuals i potencials.En fred.Clients coneguts.Trucades Entrants. Si el client truca per demanar algun producte.Resposta a un anunci.Repetició de compra.Venta telefònica:Fixar OBJECTIUS.Localitzar I adquirir el sistema tècnic i informàtic de comunicació.Establir El sistema de trucada:Trucada automàtica.Ajuda.Conceptual.Cercar I formar personal laboral.◦Establir Regles ètiques per a motivar i pagar els venedors. 

Entradas relacionadas: