Barreres, interferències i distorsions en la comunicació
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 7,92 KB
3.1 Saber parlar i Saber escoltar.Interès à 3 avantatges:1.- Augment de la AUTOESTIMA de l’emissor. 2.- Augment del VOCABULARI del receptor.3.- Benefici de l’estil dels altres i del Contingut del missatge.Cadascú té la seva manera de transmetre un Missatge, aleshores si s’escolta amb ATENCIÓ, INTERÉS. à Puguem determinar fàcilment com és L’emissor i sempre sabem per on va.Exemple: Si utilitza sarcasmes, ironies, Humor negre,...
Normes per
ESCOLTAR:Deixar PARLAR. PACIENT i NO interrompre.Acomodar a L’EMISSOR.Demostració de L’ESCOLTA.EVITAR DISTRACCIONS.EMPATIA.CALMA, EVITAR DISCUSSIONS I CRÍTIQUES. NO
JUTJAR.Fer PREGUNTES.Atenció al LLENGUATGE CORPORAL.
3.2 Comunicació Verbal.-> HABILITATS per parlar en PÚBLIC. Control dels nervis:Exercicis de relaxació.Respiracions profundes.Tranquil·litzant suau prescrit per un
Especialista.Coneixement del tema.Estar decidit a comunicar-ho.Assajar.Preparació.Convencionalisme: Idees MAL formulades que s’admeten BONES.Entusiasme: Exaltació de l’ànim per alguna
Cosa que admirem.◦Més
HABILITATS.Pensar en preguntes i respondre-les.Escollir una roba còmoda.Assajar.◦Davant
Del mirall.◦Amb
El micròfon.◦En
públic.
Col·loqui: Conversa on hi ha un moderador
Què fa que TOTS participin.◦Tècniques
Per parlar en PÚBLIC.Què es vol comunicar?Com ho vols dir?A qui li diràs?Persuadir: Convèncer amb arguments.
Incitar a comprar.◦Fases:1.- Preparació.ESTUDIAR.RECOPILAR INFORMACIÓ.BORRADOR.MATERIAL DE SUPORT.2.- Exposició.PUNTUALITAT.MODULAR LA VEU.PREPARA EL COMENÇAMENT.DIVIDEIX EL TEXT.DÓNA VIDA A L’EXPOSICIÓ.ACABA EN EL PLAÇ PREVIST.3.- Conclusió.VA SER SUFICIENT LA PREPARACIÓ?ESTAVA ACERTAT EL MATERIAL?ESTAVA BÉ DISTRIBUÏT EL TEMPS?QUINA VA SER L’ACTITUD DEL PÚBLIC?VA SER INTERESSANT EL TEMA?◦La
Veu i la forma de parlar. REGLES:No parlar RÀPID.PRONUNCIACIÓ.ADAPTACIÓ.VARIAR el VOLUM i el TOUtilitzar TOTS els recursos EXPRESSIUS de
La VEU.EXERCITAR la VEU.FER PAUSES.Mantenir el VOLUM.
3.3 El llenguatge del cos.◦Forma De vestir. És el primer a cuidar.◦Els Nervis.◦La Vista. Somriure adequat. Mirada als Assistents.◦La Postura.La imatge Personal.Empatia. Posar-se En el lloc de l’altre, que pensa i que sent.Proxèmia. Disciplina que estudia la relació de l’espai personal amb les característiques De cada individu.
3.4 La comunicació telefònica.
◦Comunicació
DIRECTA NO PRESENCIAL.Transmetre informació comercial.Impagaments.Queixes.Venta directa.Servei d’atenció telefònica:◦NO ha
De sonar + 3 cops.◦Evitar
La música.◦Evitar
Interferències ambientals.◦Veu
Agradable i somriure.◦Mateix
Estil a tota l’empresa.◦Rapidesa
I seguretat.◦Avaluar.Trucades EMESES:◦Salutació
I presentació.◦Exposició
De l’objectiu de la trucada.◦Parlar
Clar, amb brevetat. No interrompre.◦Resum
Dels punts més importants.◦Acomiadament
Cortès. Trucades REBUDES:◦Presentació
I salutació.◦Identificar
A qui truca.◦Identificar
Al destinatari.◦Informar
Al client del departament on el poden atendre i passar la trucada.◦Informar
Del temps en espera.◦Si no
Està disponible, agafar el missatge.◦Acomiadament
Amable i servicial. Venta telefònica:◦Trucades
Sortints. Clients actuals i potencials.En fred.Clients coneguts.◦Trucades
Entrants. Si el client truca per demanar algun producte.Resposta a un anunci.Repetició de compra.Venta telefònica:◦Fixar
OBJECTIUS.◦Localitzar
I adquirir el sistema tècnic i informàtic de comunicació.◦Establir
El sistema de trucada:Trucada automàtica.Ajuda.Conceptual.◦Cercar
I formar personal laboral.◦Establir
Regles ètiques per a motivar i pagar els venedors.