Avantatges i inconvenients de la maquina de vapor
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Tecnología Industrial
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,8 KB
E.Renovable:
son les que es poden utilitzar de manera continuada.
·E.Hidraulica: laigua mou les rodes i les turbines. Saprofita lenergia i la massa.
·E.Eòlica: el vent pulsa les aspes dels aerogeneradors.
·E.De la biomassa: aprofiten residus orgànics per a utilitzar-los per a combustible.
·E.Solar: proporciona calor a les cèl·lules fotovoltaiques.
·E.Geotermica: aprofiten les zones calentes de linterior de la terra.
·E.Muscular: Aprofita la força dels buscols que proporcionen els animals o persones per moure els mecanismes.
-E.No renovable:
son les que no es tornen a regenerar.
·Nuclear: aprofita lenergia que es desprèn en el xoc de partícules durani.
·Combustible fòssils: utilitza carbó,gessos i derivats del petroli.
-Centrals tèrmiques:
transformen el calor en electricitat. La primària es el carbó, el gas i nuclear (no renovable) i el sol (renovable). Els combustibles que utilitzen son esgotables. Les centrals nuclears obtenen molt rendiment a partir de poca matèria primera. Però generen residus tòxics. Transforma el rall de sol en energia elèctrica. El rall de sol incideix en un aparell que sanomena heliòstat, i aquest rall fa escalfar laigua que es transformarà en vapor, y el vapor va que es mogui la turbina. I quan giri es tornarà energia mecànica que es transformarà a traves del generador.
-Centrals hidràuliques
Aprofiten la pressió de laigua dun envasament, quan es obra la comporta entra laigua amb molta pressió, hi fa moure la turbina hi es fa energia mecànica i arriba al generador hi es forma energia elèctrica.
Combustibles fòssils:
son substancies dorigen orgànic. Aquestes substancies quan reaccionen oxigen produeixen la reacció de combustió. Es desprèn diòxid de carboni+aigua+calor. Els combustibles fòssils son: el petroli,carbó i gas natural.
Carbó:
es un mineral obté de la sedimentació duna planta fa 300.00 danys.
Petroli:
esta format per una mescla de hidrogen al petroli, es va formar per la sedimentació del plàncton.
Gas natural
Es un derivat del petroli, esta format principalment de metà. No fa olor, se lo posa una substancia per detectar-lo.
-
Combustibles alternatius:
ho estan estudiant, per quan es gastin els altres. Son principalment residus agrícoles o olis vegetals.
Màquina de vapor:
és una màquina tèrmica de funcionament alternatiu que utilitza el vapor d'aigua com a fluid de treball i que transforma una part de l'energia interna del vapor en energia mecànica;és a dir, un motor de combustió externa que transforma l'energia d'una certa quantitat de vapor d'aigua en treball mecànic. Les màquines de vapor solen ser motors de combustió externa.
-
Motor de combustió interna:
és un tipus de màquina que obté energia mecànica directament de l'energia química produïda per un combustible que crema dins d'una cambra de combustió, la part principal d'un motor.
turbina de vapor és una turbomàquina que transforma l'energia contiguda en el vapor en energia mecànica. Aquest vapor es genera en una caldera, on surten unes condicions elevades de temperatura i pressió. En la turbina es transforma l'energia interna del vapor en energia mecànica que, típicalisimament, és aprofitada per un generador per produir electricitat.
-
motor a reacció és un tipus de motor de combustió interna que aprofita la sortida de gasos a gran velocitat per crear moviment en un vehicle, normalment aeronaus.
-Motor de 4 temps:
Primer temps o admissió:
en aquesta fase el descens del pistó aspira la mescla daire i combustible als motors d'encès provocat o l'aire en motors d'encès per compressió. La vàlvula d'admissió es manté oberta, mentre que la de sortida està tancada. Al primer temps el cigonyal i l'arbre de lleves dona 90º i la vàlvula d'admissió es troba oberta i la seva cursa és descendent.
·
Segon temps o compressió:
Al arribar al final de cursa inferior, la vàlvula d'admissió s'obre, comprimint-se el gas contingut a la cambra per l'ascens del pistó. Al 2n temps el cigonyal dona 180º i l'arbre de lleves dona 180º, i a més les dues vàlvules es troben obertes i la seva cura es descendent.
·
Tercer temps o explosió:
En arribar al fi de carrera superior el gas ha assolit la pressió mínima. Als motors d'encès provocat, salta la guspira a la bugia provocant la inflamació de la mescla, mentre que als motors dièsel,s'injecta el combustible que s'autoinflama per la presó i temperatura existents a l'interior del cilindre. Als dos casos, una vegada iniciada la combustió, aquesta progressa ràpidament incrementant la temperatura a l'interior del cilindre i expandint els gasos que empenyen el pistó. Aquesta és la única fase en la qual s'obté treball físic. En aquest temps, el cigonyal dona 180º mentre que l'arbre de lleves dona 270ºC, les dues vàlvules es troben tancades i la seva carrera es descendent
·
Quarte temps o d'escapament:
A aquesta fase el pistó empeny, en el seu moviment ascendent, els gasos de la combustió a través de la vàlvula d'escapament que s'està tancada. En arribar al fi de carrera superior, es tanca la vàlvula d'escape i s'obre la d'admissió reiniciant-se el cicle. En aquest temps, el cigonyal, dona 720º i l'arbre de lleves dona 180º i la seva carrera és descendent.