Avantatges i Inconvenients dels Mitjans Publicitaris

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,46 KB

Mitjà: el definim com totes les possibles parts en les quals es poden col·locar anuncis o promocions. Suport publicitari: les diverses opcions que presenten els mitjans perquè les empreses publicitàries mostrin els anuncis.

Avantatges del Diari

  • Els diaris continuen sent un mitjà convencional, tot i els diaris digitals.
  • Els diaris arriben a una audiència diversa i àmplia.
  • L'audiència pot escollir territorialment.
  • Poden associar-se a determinades seccions o notícies.

Inconvenients del Diari

  • En els diaris generalistes no es pot seleccionar el públic objectiu i, a més, de vegades la cobertura excedeix l'àmbit geogràfic necessari.
  • Paper de qualitat baixa.
  • No és un mitjà d'actualitat.

Avantatges de les Revistes

  • Facilitat de seleccionar revista per públic objectiu.
  • Les revistes s'imprimeixen en paper de bona qualitat.
  • Permet escollir dates, mides i espais.
  • Longevitat dels missatges.

Mitjans Digitals

Avantatges

  • Molts suports diversos.
  • Cost eficient. Els costos són independents de la mida de l'audiència.
  • Els anunciants poden dirigir-se a les seves audiències específiques, usant aquelles eines que tinguin més interès.
  • Els missatges es poden actualitzar fàcil i ràpidament.

Inconvenients

  • No hi ha control de qui accedeix a la publicitat.
  • Es fa difícil constatar els resultats de l'acció.
  • La gamma dels costos de publicitat és molt variable.
  • Manca de confiança en aquests mitjans.

Briefing

El Briefing és un document que presenta l'empresa anunciant, en què es mostra de forma estructurada una sèrie d'informació que li serà fonamental a l'entitat publicitària per crear el pla de mitjans. Aquest instrument aprova i presenta una sèrie de dades fonamentals per al desenvolupament de la campanya i la seva aplicació pràctica, com ara el producte i la seva marca.

Publicitat

Publicity: es tracta d'aconseguir que es difongui la imatge de marca o els productes de forma gratuïta i voluntària.

Espot: és un petit espai que es ven a les empreses de publicitat perquè els seus anunciants els comprin.

Publireportatge: també es diu infocomercial, estructura = espot.

Patrocini i Esponsorització: el que es busca és que l'empresa surti reforçada i millori el seu posicionament.

Sobreimpressions: normalment apareixen com un faldó a la pantalla.

Bartering: és un sistema on el suport cedeix una part del seu espai publicitari i l'empresa lliura el producte o servei.

Díptics i Tríptics

Els díptics i tríptics aniran enfocats a ressaltar alguns dels serveis que ofereixen els establiments. Els catàlegs solen ser d'una qualitat bastant superior, a tot color i en paper setinat.

Displays i Altres Suports

  • Displays: s'utilitzen com a reclam per atraure els consumidors.
  • Adhesius: solen aplicar-se de forma senzilla en prestatgeries de producte.
  • Banderoles: són un veritable mitjà de comunicació, capten l'atenció dels clients de forma senzilla, efectiva i econòmica.
  • Estand: han de ser cridaners i la seva posició en l'establiment respondrà a una zona que formi part del camí d'or o zona càlida, propera a la col·locació del producte o marca que facin publicitat.
  • Expositor: és una forma de presentar el producte a l'interior d'un dispositiu que el porta a mostrar-se més atractiu.

Els missatges i la música també ajuden a fomentar tant la imatge de l'establiment com la dels productes.

Mètriques de Televisió

  • HUT: Suma total llars mirant TV / partit per num de resid/llar = X 3 X/totes les llars x 100
  • PUT: Totes les llars x 1, algo = X 2 Suma total llars mirant TV / X
  • SHARE: Audiència útil = (p total del programa x p objectiu del programa) / 100
  • Cobertura de suport: Audiència útil / total p objectiu x 100
  • Afinitat del suport: Audiència útil / audiència de suport x 100

1 Persones primer canal x %

Entradas relacionadas: