Avantatges i Inconvenients dels Mitjans Publicitaris
Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,46 KB
Mitjà: el definim com totes les possibles parts en les quals es poden col·locar anuncis o promocions. Suport publicitari: les diverses opcions que presenten els mitjans perquè les empreses publicitàries mostrin els anuncis.
Avantatges del Diari
- Els diaris continuen sent un mitjà convencional, tot i els diaris digitals.
- Els diaris arriben a una audiència diversa i àmplia.
- L'audiència pot escollir territorialment.
- Poden associar-se a determinades seccions o notícies.
Inconvenients del Diari
- En els diaris generalistes no es pot seleccionar el públic objectiu i, a més, de vegades la cobertura excedeix l'àmbit geogràfic necessari.
- Paper de qualitat baixa.
- No és un mitjà d'actualitat.
Avantatges de les Revistes
- Facilitat de seleccionar revista per públic objectiu.
- Les revistes s'imprimeixen en paper de bona qualitat.
- Permet escollir dates, mides i espais.
- Longevitat dels missatges.
Mitjans Digitals
Avantatges
- Molts suports diversos.
- Cost eficient. Els costos són independents de la mida de l'audiència.
- Els anunciants poden dirigir-se a les seves audiències específiques, usant aquelles eines que tinguin més interès.
- Els missatges es poden actualitzar fàcil i ràpidament.
Inconvenients
- No hi ha control de qui accedeix a la publicitat.
- Es fa difícil constatar els resultats de l'acció.
- La gamma dels costos de publicitat és molt variable.
- Manca de confiança en aquests mitjans.
Briefing
El Briefing és un document que presenta l'empresa anunciant, en què es mostra de forma estructurada una sèrie d'informació que li serà fonamental a l'entitat publicitària per crear el pla de mitjans. Aquest instrument aprova i presenta una sèrie de dades fonamentals per al desenvolupament de la campanya i la seva aplicació pràctica, com ara el producte i la seva marca.
Publicitat
Publicity: es tracta d'aconseguir que es difongui la imatge de marca o els productes de forma gratuïta i voluntària.
Espot: és un petit espai que es ven a les empreses de publicitat perquè els seus anunciants els comprin.
Publireportatge: també es diu infocomercial, estructura = espot.
Patrocini i Esponsorització: el que es busca és que l'empresa surti reforçada i millori el seu posicionament.
Sobreimpressions: normalment apareixen com un faldó a la pantalla.
Bartering: és un sistema on el suport cedeix una part del seu espai publicitari i l'empresa lliura el producte o servei.
Díptics i Tríptics
Els díptics i tríptics aniran enfocats a ressaltar alguns dels serveis que ofereixen els establiments. Els catàlegs solen ser d'una qualitat bastant superior, a tot color i en paper setinat.
Displays i Altres Suports
- Displays: s'utilitzen com a reclam per atraure els consumidors.
- Adhesius: solen aplicar-se de forma senzilla en prestatgeries de producte.
- Banderoles: són un veritable mitjà de comunicació, capten l'atenció dels clients de forma senzilla, efectiva i econòmica.
- Estand: han de ser cridaners i la seva posició en l'establiment respondrà a una zona que formi part del camí d'or o zona càlida, propera a la col·locació del producte o marca que facin publicitat.
- Expositor: és una forma de presentar el producte a l'interior d'un dispositiu que el porta a mostrar-se més atractiu.
Els missatges i la música també ajuden a fomentar tant la imatge de l'establiment com la dels productes.
Mètriques de Televisió
- HUT: Suma total llars mirant TV / partit per num de resid/llar = X 3 X/totes les llars x 100
- PUT: Totes les llars x 1, algo = X 2 Suma total llars mirant TV / X
- SHARE: Audiència útil = (p total del programa x p objectiu del programa) / 100
- Cobertura de suport: Audiència útil / total p objectiu x 100
- Afinitat del suport: Audiència útil / audiència de suport x 100
1 Persones primer canal x %