Avantatges i inconvenients del joc dirigit
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 11,69 KB
TEMA 7
Info prim: 1. Fonts es poden classificar int(creades x pròpia empresa) o externes (creades x altres empreses). Quant: Són dissenys descriptius i causals, mitjançant enquestes i qüestionaris estructurats amb preguntes tancades a mostres grans. Qual: Són dissenys exploratoris x obtenir coneixements preliminars sobre un problema, mitjançant observacions i entrevistes en profunditat amb preguntes obertes i poc estructurades a petites mostres. 2. INVEST QUAL: Avantatges: - cost pk mostra petita/ + quantitat dades/Ajuda a preveure el comportament del consumidor. Inconvenients: No es pot generalitzar a grups grans perquè la mostra és petita i no estadística /complicat trobar personal qualificat 2.2Tipus a) Entrevistes en profunditat, hab entrevistador: Presentar els objectius de l’entrevista a l’entrevistat pk participi amb respostes + eficaces/Preguntar de manera clara i directa/Escolta activa, interpretar que vol dir l’entrevistat /Crear bon ambient, relaxat/Afavorir k l’entrevistat doni les seves opinions no critiques. Tipus entrev: Lliure o no dirigida- L’entrevistador només marca la direcció de l’entrevista/Semi-estructurada- L’entrevistador té 1 guió però pot variar ordre temps/ Desenvp de l’entrevista: entrevistes gravades, amb coneixement de l’entrevistat x analitzar respostes/Evitar preguntes amb càrrega emocional/ Evitar preguntes amb respostes predeterminades/ 1 ordre: Introducció, desenvp, final b) Dinàmiques de grup:
Reuníó de 웃 x discutir de forma espontània i interactiva sobre un tema amb la guia d’un moderador. - Característiques: El grup ha de ser homogeni, heterogeni, no repetitiu / Grup de 6 a 12 persones/ Buscar membres 1a vegada es coneixen les carac. Necessàries k han de tenir/ Sala amb ambient agradable/ Gravació (víDeó o àudio), els membres ho saben/ Moderador ha d crear 1 clima agradable, empatic i una bona relació entre els participants/ Evitarà el lideratge d’algú i intentarà k tots participin.
c) Tècniques projectives: Recullen 1a sèrie d mètodes d recollida d dades internes d la 웃 (creences, idees) dirigides a conèixer el pk del seu comportament,’entrevista en profunditat. L’obj conèixer el k els entrevistats no dirien si se’ls hi preguntés de manera directa. Els tipus més utilitzats són: . Test d’associació de paraules . Test de frases incompletes . Test de respostes a imatges d) Tècniques de creativitat: S’utilitzen x crear noves idees. Les més utilitzades són: - Brainstorming - Sinectica. El moderador té un guió amb l’anàlisi del problema i les seves possibles causes, que generen possibles solucions. - Philips 66. 1 grup gran es divideix en petits grups de 6 웃. Les solucions de cadascun dels grups es posen en comú entre tots els grups. - Delphi. Es planteja un qüestionari a un grup (De 10 a 40 persones) de forma anònima i individual. S’analitzen les opinions i s’obté la resposta mitja. E) Observació: estudia comportament de les 웃 sense l’interacció entre la 웃 observada i l’investigador i pot ser Directa (quant temps està un consumidor a la secció de musica) i indirecta (L’observació es fa posteriorment al comportament, ex. Com queda 1a secció dsp d’1 dia rebaixes) - Estructurada (se sap quines variables s’han d’observar, ex. Una botiga estudia la distribució dels seus competidors per canviar la seva distribució) i no estructurada (Es vol que l’observació doni hipòtesis x solucionar el problema, ex. Un restaurant vol detectar quins plats no es demanen per retirar-los de la carta) - Natural (Observació en el seu entorn real, ex. Trajectòria que segueixen els consumidors dins d’un centre comercial) i artificial (Observació en un entorn no natural, simular un centre on es dona a provar un producte) - Humana (Observació pel propi investigador) i mecànica (Amb aparells)
3) INVEST QUANT a) L’enquesta: ? Tancades k es fan a 1a mostra representativa per extrapolar els resultats a tota la població. - Tipus d’enquestes: . -Personal Avantatges: Flexible, Alt nivell de resposta, Permet utilitzar material complementari com fotos, Poca influència de terceres 웃 en les respostes, Permet obtenir dades de l’observació de l’entrevistador Inconvenients: Molt costosa, L’entrevistador pot influenciar pel to de les preguntes,gestos. -Postal Avantatges: Ràpida, Fàcil d’arribar a tots els enquestats, Menor cost, No influència de l’entrevistador, L’entrevistat té + temps x la resposta i pot pensarla Inconvenients: Baix nivell de resposta, S’opta per donar algun obsequi, Pot ser contestada per una altra 웃 a la que no anava dirigida, L’entrevistat pot ser influenciat per altres 웃
. -Telefònica Avantatges: Ràpida, Es pot accedir 웃 de difícil accés, Menor cost, Alt nivell de resposta, L’entrevistador no pot influenciar Inconvenients: No es pot utilitzar material auxiliar, Ha de ser breu, Desconfiança de l’entrevistat cap a la 웃 que l’entrevista . -Òmnibus: Enquesta contractada per varies firmes a un equip investigador, amb preguntes de cada empresa . -El qüestionari: Són les preguntes de l’enquesta. Té 5 parts: Petició d’info a la 웃 entrevistada, Instruccions, ? X obtenir l’info que es busca, ? X obtenir info de l’entrevistat, Anotacions x recollir tota l’info Tipus: Estructurat. Preguntes i respostes determinades No estructurat. Preguntes obertes i es pot variar l’ordre Semiestructurat. Preguntes tancades combinades amb preguntes obertes b) El panel 3 tipus: . Consumidors . Detallistes . Audíències
TEMA 9
Observació: - Oberta: La persona observada sap que és observada. Oculta: La persona observada no sap que és observada. B) Cas especial d’observació indirecta: Garbology. Les llars sel-leccionades guarden els envasos i embalatges utilitzats per la família, que serveixen de base per crear un panel de productes consumits, freqüència i varietats. C) La pseudo-compra. És simular ser un client d’un establiment per observar els diferents aspectes del procés de compra. No detallistes (distribuidors) 9.3) Tipus preguntes entrevista: - Obertes: no esta limitat a unes respostes predeterminades. Semiestr i no Estruç- Semitancades: Es presenten totes les opcions de resposta però es deixa una opció perquè l’entrevistat contesti una opció no escrita. - Tancades :Es presenten totes les respostes possibles. Per elaborar bé el qüestionari s’han de conèixer totes les possiblesrespostes a les preguntes (dicotòmiques yes/no) 9.4) Info que recull 1 qüestionari: que, quan, com, per què - Fets o comportaments dels consumidors: Han de ser objectius i quantificables. - Coneixement: Són preguntes relacionades amb el coneixement de la marca, notorietat de l’empresa. Ço Record espontani: Dins dels coneixements podem mesurar a quin grau coneix empresa .Ço Record suggerit: L’enquestat pot recordar gracies a l’ajuda de material auxiliar. - Opinions - Motius o explicació de conductes concretes: S’estudien amb la pregunta perquè- Possibles conductes futures:x establir previsions de demanda, descobrir “nichos” de mercat, realitzar accions publicitàries o de màrqueting directe. 9.5) Estructura del qüestionari - Establir 1 ordre lògic, per temes, - Optimitzar el numero de preguntes - Les preguntes personals es fan al final perquè l’enquestat tingui més confiança en la persona.
9.6) Documents del qüestionari - La carta de presentació. Nom de l’empresa que fa l’estudi. . Objectiu de l’estudi. . Anonimat i importància de la participació. . Temps i compensació.. Lliurament de resposta. Agraïments. - Instruccions pels entrevistadors.- Fulls de registre. 9.7) Com preguntar en 1 qüestionari A) Preguntes obertes: 1 No estructurades 2 Frases incompletes 3 Asssociació de paraules 4 Històries incompletes 5 Dibuixos incomplets 6 TAT B) Preguntes tancades: 1 El.Lecció múltiple 2 Escala de Likert 3 Diferencial semàntic 4 Escala d’importància 5 Escala de valors 6 Escala d’intenció de compra 7 Dicotòmica C) Altres: 1 Respostes en targeta 2 De control 3 Bateria de preguntes 4 Preguntes filtre 9.9) Qüestionari pilot: Es el qüestionari que es prova a un grup reduït de persones. Pot treure a la llum problemes, que es poden corregir: Paraules incomprensibles Preguntes mal redactades Escales no adients Preguntes que no donen cap info Obj no inclosos en cap pregunta
TEMA 6
INFO SECUND: Avantatges són: + ràpida, + barata, - esforç , Hi ha det info k només existeixen com a info secund, seria impossible per l’investigador recollir totes les dades que existeixen. A) Funcions, empreses utilitz x : . Prendre decisions empresarials, Validar dades internes, Supervisar a la competència, Donar suport als projectes amb info primària, Elaborar informes comparatius de vendes, marges, i beneficis d’anys anteriors 2) Pk sigui eficaç : D’on surten les dades i qui les va recollir, quan fa de la recollida de dades, L’inv ha de dubtar de la credibilitat de les fonts de les dades secundàries, Metodologies aplicades, si ian interesos comercials 3) Fonts d dades sec int, Es poden utilitzar: ,Informes de (act) vendes, Bases de dades, Lectors de codis de barres,Pas de targetes de crèdit ACONSEGUNT: Conèixer els productes que compra el client, Origen geogràfic, Marques que prefereix, Són efectives les promos?, Hàbits de compra del client , - espera a les caixes 4) Fonts de dades sec ext: El mètode GO-CART permet la cerca de dades secundàries Goals. Fites a aconseguir - Objectives. Reunir l’info disponible i classificar-la en apartats concrets - Characteristics. Carac de l’info k es necessita trobar - Activities. Tasques que s’han de fer i llocs/persones que s’han de visitar - Reliability. Consultar varies fonts per assegurar-se que l’info útil i veraç - Tabulation. Tabular totes les fonts de dades
5) Bases de dades 5.1) 1 Identificar conceptes importants que descriguin la informació que busquem. 2 Sintetitzar aquests conceptes en paraules claus. 3 Determinar si hi ha sinònims o altres variacions. 4 Determinar com es combinen aquestes paraules claus. 5 Escollir motor de cerca. 6 Conèixer el seu funcionament. 7 Expressar la cerca en funció de les possibilitats de la base de dades. 8. Evaluar els resultats. 5.2) Motors de cerca - Google - Yahoo - Bing - Duck duck go - MSN Search - Ask 5.4) RSS (Really Simple Syndication) S’utilitza per difondre informació actualitzada a usuaris que s’han suscrit a una font de contingut, permet distribuir continguts sense necessitat de navegador. És una eina útil per estar informats sobre les noticies i pàGinés webs d’interés. Es conserva la informació en un únic lloc i s’actualitza automàticament, el que estalvia considerablement el temps.
6) Fonts comercials de dades secund: Es la recollida de dades mitjançant un panel a) Panel de consumidors: Es la mostra de llars que aporten dades de consum i de comportament durant un període. Són membres escollits i qüestionaris estructurats. Amas de casa. Estudi de marques, productes, envasos, establiments. B) Panel de detallistes: Mostra permanent de punts de venda perquè les empreses coneguin la difusió de productes, quota de mercat etc. S’han de seleccionar: 1 Els establiments 2 Mostres dels establiments. C) Panel d’Audíències: Mostra de les llars que reuneixen certes característiques. Es connecta un Audíòmetre a la TV, que recull quan s’encén i apaga i els canvis de canal