Avaluació de la Interfície: Guia Completa per a l'Optimització
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Informática y Telecomunicaciones
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,62 KB
Avaluació de la Interfície
Realitzar una avaluació externa de les nostres interfícies és imprescindible. Ajuda a entendre l’experiència de l’usuari amb el sistema i resoldre les dificultats. Depenent del projecte s’hauria de reservar 5-20% dels recursos.
Requisits d’Usabilitat Qualitatius
Característiques desitjables. Poden ser subjectives i difícils de mesurar.
Requisits d’Usabilitat Quantitatius/Mètriques
Els requisits s’expressen numèricament. Nivells per avaluar les mètriques: Actual, cas millor, planejat, etc.
Tipus d’Avaluació
Què trobar tants problemes d’usabilitat com siga possible (av. diagnòstica). Mesurar el nivell de compliment dels requisits (av. per mesures). Quan durant el desenvolupament (av. formativa). Al final (av. sumativa).
Estudis amb Usuaris
Normalment 5 usuaris, idealment reals. A l’entorn de l’usuari, estudis de camp, en altres entorns, etc.
Tipus de Proves d’Usabilitat
Proves de camp i laboratoris portàtils. Proves d’usabilitat remotes. Prova a trencar-ho. Proves d’usabilitat competitives.
Preparant l’Experiment
S’ha de realitzar un plà detallat de l’experiment, incloent: Què es dessitja mesurar. Quantitat, tipus i fonts dels participants. Contingut de qüestionaris i entrevistes.
Estructura d’una Sessió
Benvinguda. Signatura del consentiment i confidencialitat. Enquesta filtre selecció. Usar els escenaris de tasca. Entrevista després de la sessió. Incentiu.
Durant la Prova
Mesurant el temps. Prova d’usabilitat. Protocol retrospectiu.
Enregistraments
Normalment es grava als participants per a revisar posteriorment. El tracking visual permet calcular les zones de la finestra que atrauen més atenció.
Enquestes
Familiar i barat per a capturar l’opinió. Escala Likert.
Qüestionaris Tipus
QUIS. System Usability Scale. Computer System Usability Questionnaire. Website Analysis and Measurement Inventory.
Anàlisi dels Resultats
Resumint dades quantitatives. Recomanacions.
Avaluació Expert
Informe formal amb els problemes i recomanacions. Avaluació heurística.
Altres Tipus d’Avaluació
Entrevistes de grups. Ordenació de targetes. Eines de validació automàtica.
Proves d’Acceptació
Són proves que realitza un client sobre el sistema per a comprovar que compleix els requisits.
Avaluació Durant l’Ús
Una vegada que s’ha publicat el sistema s’ha de fer seguiment. Cal minimitzar els canvis en la interfície.