Avaluació i formació en l'ocupació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,07 KB

L’Avaluació global del pla

Té com a objectiu determinar si s’han cobert les expectatives o els objectius del pla complet, si s’han fet servir els mètodes adequats i si la formació ha contribuït a superar la situació concreta que es volia resoldre, a més s’ha d’anar fent a mesura que s’executa el pla. (elaborat per direcció, rrhh)

L’Avaluació d’accions formatives

Té com a objectiu analitzar si els treballadors han cobert les necessitats que tenien i, sobretot, si s’apliquen els resultats de l’acció formativa en el lloc de treball concret. Així mateix, s’avalua la mateixa activitat formativa pel que fa a metodologia, idoneïtat del treballador, temps invertit, cost i aplicació en el lloc de treball, entre altres factors. (realitzat per participants, formadors, rrhh).

Formació en l'ocupació

Classes:

  • Formació de demanda: formada per les accions formatives de les empreses i els permisos individuals de formació finançats total o parcialment amb fons públics (destinada a treballadors assalariats, fixos discontinus, de no ocupació).
  • Formació d'oferta: integrada pels plans de formació dirigits prioritàriament a treballadors ocupats i desocupats en la proporció que determinin les administracions competents.
  • Formació en alternança amb l'ocupació: permet que el treballador comptabilitzi la formació amb la pràctica professional al lloc de treball (destinat als treballadors contractats per la formació).

Accions de suport i d'acompanyament a la formació: aquestes accions permeten millorar l'eficàcia del subsistema de formació professional per a l'ocupació.

Portals B2E (business to employers o portals empresa – empleats)

Plataforma que utilitzen les empreses per mantenir una relació de comunicació interna amb els seus empleats. Per poder-la implementar s'utilitza una plataforma en línia d'intranet, que funciona com una web corporativa. Han aconseguit molts èxits com: maneig de metes i objectius comuns, millor comunicació i intercanvi de coneixements, reducció de costos, augment de competitivitat, aprenentatge organitzacional.

EL SIRH

Està planejat per reunir, processar, emmagatzemar i difondre la informació relacionada amb els recursos humans, de manera que els gerents puguin prendre decisions eficaces. Hi ha dos objectius bàsics per al sistema d’informació: reduir costos i temps de processament d’informació, oferir suport per a la presa de decisions (ajudar els gerents i els treballadors a prendre decisions millors).

Un sistema de gestió d’aprenentatge (LMS)

És un programari instal·lat en un servidor que s’empra per administrar, distribuir i controlar les activitats de formació no presencial (o aprenentatge electrònic) d’una institució o organització. La majoria dels sistemes de gestió d’aprenentatge funcionen amb tecnologia web (podem fer referència a diverses plataformes, Moodle, Atutor, etc.) Funcions: gestionar usuaris i recursos, com també materials i activitats de formació; administrar l’accés; controlar i seguir el procés d’aprenentatge; fer avaluacions.

Tasques de creació de continguts per als cursos

Es desenvolupen mitjançant un learning content management system (LCMS). La plataforma LCMS agrega al conjunt de les funcionalitats ja esmentades la possibilitat de crear i gestionar els continguts e-learning. Actualment els millors LCMS requereixen una instal·lació en els servidors dels editors a més del servidor de l’empresa.

Per evitar pèrdues de informació davant possibles eventualitats, cada servei porta a terme un pla sistemàtic de còpies de seguretat. La periodicitat de les còpies de seguretat serà establerta pel responsable de l’Arxiu de Gestió, en funció del valor dels documents, la freqüència en les modificacions i del volum de documentació. També s’efectuarà la transferència de la documentació en suport informàtic: les còpies de seguretat dels fitxers així com còpies dels programes informàtics en ús i els seus manuals.

Entradas relacionadas: