Avaluació del Rendiment i Tècniques de Formació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,84 KB

Avaluació del Rendiment

Avaluació del rendiment: En la selecció, avaluar la capacitat d'una persona per ocupar un lloc de treball (prendre decisions de futur). En l'avaluació de l'actuació, revisar el que l'empleat ha fet, i determinar el seu desenvolupament i rendiment (analitza el passat, però afecta el present i el futur de l'empleat).

L'èxit en el lloc de treball es basa a analitzar si s'han aconseguit els objectius del lloc de treball de manera quantitativa i qualitativa, i analitzar si el seu comportament és l'adequat per aconseguir èxit en el treball.

Criteris d'Avaluació

Criteris: característiques personals (avaluar les característiques de personalitat, ex: respondre davant imprevistos i amabilitat d'un recepcionista), comportament en el lloc de treball (avaluar el comportament o conductes a través d'aspectes objectius i observables, ex: parlar amb el client mirant-li als ulls, somriure, saludar...) i objectius o resultats aconseguits (avaluar per objectius com per exemple nivell de vendes...).

  • Criteri únic: una única mesura.
  • Criteri múltiple: diverses mesures de diferents conjunts.
  • Criteri compost: diverses mesures però del mateix conjunt.

Indicadors o Predictors (Tècniques d'Avaluació)

  1. Classificació directa o global: el cap ordena de millor a pitjor en funció del desenvolupament.
  2. Classificació alternada: el cap col·loca el primer amb millor rendiment i l'últim amb pitjor rendiment, posteriorment fa el mateix però amb el segon millor i pitjor, creant així una jerarquització en funció del rendiment.
  3. Classificació per parells: el cap compararà el desenvolupament de cada col·laborador amb tots els altres membres.
  4. Classificació analítica: el cap valora el desenvolupament dels col·laboradors a través d'una única escala d'avaluació.
  5. Incidents crítics: conductes observables en les quals s'analitza el comportament davant situacions del lloc de treball (Escales BES, BOS i BARS).
  6. Avaluació 360º: Avaluació completa que inclou la perspectiva de superiors, companys, subordinats i fins i tot clients.

Tècniques de Formació

  1. Orientades al contingut: dissenyades per a la transmissió de coneixements o informació substancial cognoscitiva.
  2. Orientades al procés: dissenyades per canviar actituds, desenvolupar consciència d'un mateix i dels altres, i desenvolupar habilitats interpersonals (tècnica de model de conducta).
  3. Mixta: busca transmetre informació i canviar actituds a través de conferències, estudis de casos, simulacions, jocs d'empresa i rotació de llocs i càrrecs.

Mètodes de Formació

  • Mètode del cas: en un grup es planteja un supòsit pràctic i s'ha de trobar la solució.
  • Jocs d'empresa: model de simulació de presa de decisions i elaborar un informe, rivalitat i competència entre equips.
  • Role-playing: simulacions de situacions reals on cada alumne es posa en la pell d'un determinat personatge.
  • Discussió de grups: Debats en grup per aprofundir en un tema.
  • E-learning: formació online.
  • Mentoring: relació directa entre mentor i alumne.
  • Incidents crítics: Anàlisi de situacions crítiques per aprendre dels errors i encerts.
  • Presentacions: Exposicions per part dels formadors o dels mateixos alumnes.
  • Intercanvis de llocs de treball: Rotació de llocs per a una formació més completa.

Entradas relacionadas: