Avaluació CIPP d'un projecte educatiu
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 9,71 KB
AVALUACIÓ DELS CENTRES: administracions que podran realitzar plan d’avaluació que tindran compte amb les situacions socioeconòmiques i culturals de les famílies i alumnes que acullen, l’entorn del mateix centre i els recursos de què disposa.
AVALUACIÓ DE LA GESTIÓ DE LA QUALITAT: s’autoavaluïn com a organitzacions socioeducatives, millorar la qualitat de les seves actuacions. Millorar les expectatives dels alumnes i de les famílies. En l’avaluació del projecte de qualitat és necessari revisar el protagonisme que s’ha atorgat al pla de diversitat.
AVALUACIÓ DEL PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT: és necessari examinar si, efectivament, es compleixen els objectius que persegueix i les mesures que s’hi plantegen i si correspon amb el centre. Els alumnats amb NESE s’hauran d’avaluar a cada moment si disposen dels recursos especials, materials, organitzatius i humans.
L’AVALUACIÓ DEL SISTEMA EDUCATIU: l’avaluació del sistema educatiu no és una responsabilitat del centres, linstitut nacional d’avaluació educativa, que treballarà en col·laboració amb les administracions educatives.
El sistema educaiu ha de dur a terme un esforç considerable per adaptar-se a la diversitat d’alumnat, sense excepció i donar resposta a les seves necessitats de manera equitativa. Hi ha unes quantes qüestions que es poden plantejar respecte a l’escola inclusiva:
Desenvolupar currículums.
Organitzar una xarxa de centres inclusius.
Dotar els centres perquè puguin oferir una educació inclusiva.
Abordar la formació del professorat.
COM AVALUEM?
AVALUACIÓ INICIAL: detectar les necessitats de suport educatiu i adoptar les decisions sobre la seva atenció educativa, si l’alumne mostra dificultats podrà prendre mesures ordinàries d’atenció individual i de reforç. El tutor omplirà la sol·licitud Perúè la família la signi.
AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA: l’informa psicopedagògic que proporcionarà les pautes per l’escolaritazió de l’alume.
AVALUACIÓ FORMATIVA: l’avaluació, la intervenció formativa es realimenten contínuament com si representessin les dues cares d’un mateix procés, procés d’ensenyament - aprenentatge - avaluació formara part del mateix contínuum. Accions següents:
Seguir els curs del procés.
Valorar si s’esta duent a terme de la manera adequada i detectar irregularitats o desviacions.
Prendre les decisions necessàries per reconduir el procés.
La coordinació s’efectuarà mitjançant reunions períòdiques en les quals participaran el tutor o tutora i els especialistes implicats, i es complementarà amb entrevistes amb les famílies.
AVALUACIÓ SUMATÒRIA: quan finalitzi cada trimestre. La resposabilitat de l’avaluació és de lequip docent i estarà coordinada pel tutor. Les conclusions seran a causa del seu caracter terminal qualitivament més precises:
Reflexió de tota la feina realitzada.
Recopilasio, analisi i interpretació de la informació.
Grau de consencució dels objectius.