Aula Multisensorial: Estratègia Didàctica i Recursos

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,01 KB

Aula Multisensorial: Per què són una estratègia didàctica?

Donen l'oportunitat d'ensenyança-aprenentatge a partir de tots els sentits. Al preparar els canals d'entrada sensorials desenvolupen habilitats cognitives bàsiques. Es pot produir un aprenentatge significatiu. Ofereix estratègies d'interès per a la integració escolar dels nens amb discapacitat intel·lectual. Converteix en persones més perceptives.

Adaptar Aula Multisensorial en una ordinària sense recursos econòmics?

Crear i construir una aula multisensorial suposa uns recursos econòmics. Es pot incloure dins la sala ordinària un racó o un espai amb material reciclat amb imaginació i dedicació.

Tipus de Recursos

Existeix una gran varietat de quantitat d'elements diferents que pot adquirir, en funció de les necessitats i de l'ús que li vulgui donar a la sala. En totes les sales destaquen elements per treballar les diferents entrades sensorials.

Importància de 0-6 anys

Durant els primers anys de vida es produeix el desenvolupament a nivell sensorial (1a), sensoriomotor (1-3a) i perceptivomotor (3-6a). Pot resultar òptim proporcionar a la persona tot d'estímuls per aprendre a percebre. Facilitem major adaptació a l'entorn i evitem hipoestimulació.

Activitats

Sessions d'exploració per tal de familiaritzar-se amb els elements de la sala i experimentar amb els sentits. Sessions de treball terapèutic. Els professionals de salut mental realitzen sessions de teràpia familiar. Contes.

Materials/Recursos més utilitzats

Intenten donar ús a tots els elements de la sala evitant la sobrecàrrega d'estímuls alhora. El fet d'utilitzar un material més que un altre dependrà del professional, els objectius, la sessió i el que necessiti la persona. Tub de bombolles, llit d'aigua per relaxar, feixos de fibres òptiques per l'atenció, realitzar massatges i fomentar la motricitat amb la imitació de moviments, puff, sofà vibratori per dificultats auditives, piscina per consciència del propi cos, música relaxant per facilitar sensació de benestar i relaxació.

Aspectes en compte dels usuaris

Tenir molt present les necessitats i els objectius marcats. No oblidar espai per al foment del benestar de la persona. Farem allò que li resulti agradable. Seguint el ritme de la persona. Hi ha dies que treballarem amb més profunditat i altres menys. Variabilitat en la durada en funció de l'estat i necessitat de l'usuari. Habitualment entre els 40 minuts i 1 hora depenent de factors com l'edat.

Persones adreçades

Gran varietat de grups de persones. Inici a persones amb diversitat funcional. Actualment s'han realitzat diversos estudis amb altres grups: Demències, Trastorns mentals i Accidents cardiovasculars. A la nostra sala nens de 0 anys fins a avis de 90 i més.

Formació

Amb una formació i coneixements previs del funcionament i metodologia dels espais. Cursos d'especialització de Snoezelen per a professionals de diferents àrees.

Entradas relacionadas: