Pla d'Atenció a la Diversitat i Reglament d'Organització Escolar
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,63 KB
El pla d’atenció a la diversitat serà elaborat per l’equip directiu, coordinadament | |
amb l’equip de suport i aprovat pel consell escolar. S’incorporarà al projecte | |
educatiu de centre. | |
L’atenció a la diversitat ha d’ésser abordada per tot el claustre, amb la correcta | |
optimització dels recursos personals i materials. | |
El pla ha de contenir els elements prevists a l’article 60 del ROC i, a més, | |
inclourà: | |
a) L’organització dels recursos humans i materials per atendre la diversitat | |
4.4. | forma de suports intercicles, desdoblaments, agrupaments flexibles, tallers… |
b) Les mesures de tipus curricular: programacions multinivell, adaptacions | |
Pla d’Atenció a la Diversitat | curriculars no significatives dels materials d’aprenentatge i sistemes d’avaluació, adaptacions significatives de les programacions d’aula... |
(PAD) | c) Les mesures metodològiques previstes per atendre la diversitat: treball per |
projectes, racons, treball cooperatiu i altres estratègies d’aula. | |
L’atenció a la diversitat tindrà en compte i planificarà de manera especial | |
mesures per: | |
- l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) | |
- el Pla d’Acolliment Lingüístic i Cultural (PALIC) | |
- les mesures d’atenció a l’alumnat d’incorporació tardana. | |
Tant a la LOE com a la LOMCE forma part del PEC. D’acord amb la LOMCE ha | |
de ser avaluat pel Consell Escolar i aprovat pel Director. | |
4.5. Pla d’Acció Tutorial (PAT) | El pla d’acció tutorial és el marc en el qual s’especifiquen els criteris per a l’organització de l’acció tutorial al centre i les línies prioritàries de funcionament d’aquesta. Aquest instrument de gestió ha d’establir les línies d’actuació en relació al suport i acompanyament de l’alumnat i les famílies, pel que fa al desenvolupament dels processos d’ensenyament-aprenentatge i desenvolupament personal. - L’elabora la comissió de coordinació pedagògica i l’aprova i avalua el claustre de professorat. Tant a la LOE com a la LOMCE forma part del PEC. D’acord amb la LOMCE ha de ser avaluat pel Consell Escolar i aprovat pel Director. |
4.6. | El Reglament d'organització i funcionament (ROF) de les escoles de segon cicle d’educació infantil, dels col·legis d’educació primària i dels col·legis d'educació |
Reglament | infantil i primària contindrà els aspectes establerts a l'article 61 del ROC. |
d’Organització i | 1. El reglament d’organització i funcionament serà elaborat per l’equip directiu amb la participació dels diversos sectors de la comunitat educativa i aprovat pel |
Funcionament | consell escolar. S’incorporarà al projecte educatiu de centre. |
(ROF) | |
2. Haurà de concretar, tenint en compte els recursos i les característiques pròpies | |
Amb la LOMCE | del centre, entre d’altres, els aspectes següents: |
s’anomena Normes | a) L’organització pràctica de la participació de tots els membres de la comunitat |