Pla d'Atenció a la Diversitat i Reglament d'Organització Escolar

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,63 KB

El pla d’atenció a la diversitat serà elaborat per l’equip directiu, coordinadament

amb l’equip de suport i aprovat pel consell escolar. S’incorporarà al projecte

educatiu de centre.

L’atenció a la diversitat ha d’ésser abordada per tot el claustre, amb la correcta

optimització dels recursos personals i materials.

El pla ha de contenir els elements prevists a l’article 60 del ROC i, a més,

inclourà:

a) L’organització dels recursos humans i materials per atendre la diversitat

4.4.

forma de suports intercicles, desdoblaments, agrupaments flexibles, tallers…

b) Les mesures de tipus curricular: programacions multinivell, adaptacions

Pla d’Atenció a la Diversitat

curriculars no significatives dels materials d’aprenentatge i sistemes d’avaluació, adaptacions significatives de les programacions d’aula...

(PAD)

c) Les mesures metodològiques previstes per atendre la diversitat: treball per

projectes, racons, treball cooperatiu i altres estratègies d’aula.

L’atenció a la diversitat tindrà en compte i planificarà de manera especial

mesures per:

- l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE)

- el Pla d’Acolliment Lingüístic i Cultural (PALIC)

- les mesures d’atenció a l’alumnat d’incorporació tardana.

Tant a la LOE com a la LOMCE forma part del PEC. D’acord amb la LOMCE ha

de ser avaluat pel Consell Escolar i aprovat pel Director.

4.5.

Pla d’Acció Tutorial (PAT)

El pla d’acció tutorial és el marc en el qual s’especifiquen els criteris per a l’organització de l’acció tutorial al centre i les línies prioritàries de funcionament d’aquesta.

Aquest instrument de gestió ha d’establir les línies d’actuació en relació al suport i acompanyament de l’alumnat i les famílies, pel que fa al desenvolupament dels processos d’ensenyament-aprenentatge i desenvolupament personal.

- L’elabora la comissió de coordinació pedagògica i l’aprova i avalua el claustre de professorat.

Tant a la LOE com a la LOMCE forma part del PEC. D’acord amb la LOMCE ha de ser avaluat pel Consell Escolar i aprovat pel Director.

4.6.

El Reglament d'organització i funcionament (ROF) de les escoles de segon cicle d’educació infantil, dels col·legis d’educació primària i dels col·legis d'educació

Reglament

infantil i primària contindrà els aspectes establerts a l'article 61 del ROC.

d’Organització

i

1. El reglament d’organització i funcionament serà elaborat per l’equip directiu amb la participació dels diversos sectors de la comunitat educativa i aprovat pel

Funcionament

consell escolar. S’incorporarà al projecte educatiu de centre.

(ROF)

2. Haurà de concretar, tenint en compte els recursos i les característiques pròpies

Amb la LOMCE

del centre, entre d’altres, els aspectes següents:

s’anomena Normes

a) L’organització pràctica de la participació de tots els membres de la comunitat

Entradas relacionadas: