Atenció a la Diversitat en l'Educació Primària

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,28 KB

Article 11 del Decret d’ordenació de l’educació primària.

1. L’atenció a la diversitat és el reconeixement i la valoració de les diferents característiques que presenten tots i cadascun dels alumnes, rebutjant la uniformitat com a valor.

2. L’atenció a la diversitat afecta el conjunt dels alumnes i de la comunitat educativa, però els centres han de fer un èmfasi especial en els alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu i, més concretament, en l’alumnat amb necessitats educatives especials.

3. El projecte educatiu del centre o el projecte educatiu de ZER han d’incloure els elements curriculars, metodològics, tecnològics i organitzatius que permetin la participació de tots els alumnes. Per atendre la diversitat, han de tenir en compte els aspectes següents:

  • a) La planificació de les activitats generals de l’aula i del centre amb criteris d’accessibilitat universal.
  • b) La detecció i prevenció de les dificultats d’aprenentatge, tan aviat com es detectin.
  • c) La planificació de les mesures i recursos per donar suport als alumnes amb necessitats específiques d’atenció educativa.
  • d) El seguiment del progrés i l’ajustament de les mesures i els recursos per a cadascun dels alumnes.

4. L’equip directiu ha de vetllar perquè els alumnes amb necessitats educatives especials disposin d’un pla individualitzat en un termini màxim de dos mesos des de la seva escolarització.

5. Per als alumnes d’incorporació tardana al sistema educatiu, l’administració educativa ha d’establir i facilitar als centres recursos i mesures d’avaluació del coneixement de les llengües oficials i del grau d’adquisició de les competències, i també mesures d’acollida.

6. En relació amb els alumnes amb trastorns de l’aprenentatge o de la comunicació relacionats amb l’aprenentatge escolar i amb els alumnes d’altes capacitats, el PEC o PEZ ha d’incloure els elements metodològics i organitzatius necessaris per a la seva correcta atenció.

7. Els alumnes als quals fan referència els dos apartats anteriors poden disposar d’un pla individualitzat, sempre que es consideri necessari.

Entradas relacionadas: