Pla d'Atenció a la Diversitat i Acció Tutorial: Normativa i Funcions

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,31 KB

Pla d'Atenció a la Diversitat (PAD)

El pla d'atenció a la diversitat serà elaborat per l'equip directiu, coordinadament amb l'equip de suport i aprovat pel consell escolar. S'incorporarà al projecte educatiu de centre.

Pla d'Acció Tutorial (PAT)

El pla d'acció tutorial és el marc en el qual s'especifiquen els criteris per a l'organització de l'acció tutorial al centre i les línies prioritàries de funcionament d'aquesta.

Reglament d'Organització i Funcionament (ROF)

Amb la LOMQUE s'anomena El Reglament d'organització i funcionament (ROF) de les escoles de segon cicle d'educació infantil, dels col·leis d'educació primària i dels col·legis d'educació infantil i primària contindrà els aspectes establerts a l'article 61 del ROC.

1. El reglament d'organització i funcionament

Serà elaborat per l'equip directiu amb la participació dels diversos sectors de la comunitat educativa i aprovat pel consell escolar. S'incorporarà al projecte educatiu de centre.

2. Haurà de concretar, tenint en compte els recursos i les característiques pròpies del centre, entre d'altres, els aspectes següents:

  • L'organització pràctica de la participació de tots els membres de la comunitat
  • Les normes de convivència que afavoreixin les relacions entre els diferents membres de la comunitat educativa.
  • El reglament d'organització i funcionament serà elaborat per l'equip directiu amb la participació dels diversos sectors de la comunitat educativa i aprovat pel consell escolar. S'incorporarà al projecte educatiu de centre.

director:

Les facultats del director són:

  • Dirigir i coordinar totes les activitats educatives del centre d'acord amb les disposicions vigents, sense perjudici de les funcions del consell escolar del centre.
  • Exercir la direcció del personal docent.
  • Convocar i presidir els actes acadèmics i les reunions de tots els òrgans col·legiats del centre.

Mintzberg (1991)

Distingí tres categories de rols:

  • Interpersonals: són els referits a les persones i la seva interacció: representador, líder, enllaç
  • Informatius: són els referits a aquest important aspecte organitzacional: monitor, difusor, portaveu, assessor, coneixedor de les normes
  • De decisió: es refereixen a la gestió pràctica: emprenedor, gestor d'anomalies, assignador de recursos, negociador (tot i que aquest darrer sembla estar en el bell mig de les tres categories: es negocia entre persones, gestionant informació i prenent decisions).

Lewin (1939)

Identificà els estils democràtic o participatiu, autoritari i liberal (laissez faire). El democràtic o participatiu implica un protagonisme considerable del grup, l'autoritari suposa un protagonisme exclusiu del líder i el laissez faire es caracteritza per l'absència d'intervenció per part del líder.

Drucker (1964)

Definí la direcció per objectius com l'estil que, mitjançant una planificació sistemàtica, subordina tota la seva actuació a l'assoliment d'aquells.

Blake i Mouton (1964)

Distingiren entre el lideratge orientat vers la relació (OR), és a dir, vers les persones i el lideratge orientat vers la tasca (OT), és a dir, vers el treball i la seva organització.

Entradas relacionadas: