Atenció al Client: Guia Pràctica per a Empreses

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,74 KB

Atenció al Client

Tipus de Clients

  • Racional: Sap el que vol. Demana informació exacta.
    Actuar: Serietat, interès, professionalitat i seguretat.
  • Reservat: Evita mirar als ulls, manté la distància, necessita temps per valorar i decidir.
    Actuar: Preguntes fàcils, varietat de productes, no pressionar.
  • Indecís: Dubta, necessita molta informació i temps per decidir.
    Actuar: No pressionar, informació precisa, no oferir masses productes.
  • Dominant: Creu conèixer els productes, dubta de la informació rebuda, exigeix molta atenció.
    Actuar: Oferir informació basada en dades, escoltar, mostrar calma, realitzar demostracions.
  • Parlador: Exposa molts temes, s'interessa per l'opinió del venedor, vol ser el centre d'atenció.
    Actuar: Conduir la conversa, preguntes concretes, informació breu.
  • Impacient: Sempre té pressa, necessita atenció immediata, es posa nerviós.
    Actuar: Mostrar interès, preguntar què necessita, informació breu i pocs productes.

Queixes i Reclamacions

Queixa: Comunicació d'insatisfacció.

Reclamació: Acció que es pren després de comunicar la queixa.

Servei d'Atenció al Client

  • Accessibilitat
  • Transparència
  • Gratuïtat
  • Objectivitat
  • Confidencialitat
  • Diligència
  • Control

Màrqueting Relacional

Integra el servei al client amb la qualitat i el màrqueting per tenir relacions duradores.

Departament d'Atenció al Client

Objectius:

  • Augmentar la lleialtat dels clients.
  • Millorar la rendibilitat.
  • Captar nous clients.
  • Millorar la imatge de l'empresa.

Ha de:

  • Oferir fiabilitat al client.
  • Atendre amb cortesia.
  • Donar resposta ràpida.
  • Comprendre els clients.
  • Tenir personal professional i motivat.

Personal:

  • Marge de maniobra per relacionar-se amb els clients.
  • Capacitació sobre productes i tècniques d'atenció.
  • Formació en tecnologies de la informació.
  • Incentius i remuneració pel seu treball.

Funcions:

Internes

  • Millorar el servei.
  • Informar sobre propostes de millora.
  • Realitzar informes sobre les funcions realitzades.
  • Portar un registre de queixes i reclamacions gestionades.

Externes

  • Oferir als usuaris tota la informació.
  • Analitzar suggeriments dels clients.
  • Atendre i resoldre les queixes i reclamacions.
  • Informar els usuaris del procediment per donar resposta a una queixa o reclamació.

Fases de la Gestió de Comandes i Queixes

  1. Realització de la comanda: Dades bàsiques (nom, data, referència...).
  2. Sol·licitud d'informació: Objectiu principal, però poques empreses l'aconsegueixen.
  3. Gestió de queixes: A qui s'han de dirigir, dades a sol·licitar al client, tipus de reclamació i formularis.
  4. Servei postvenda: Permet a l'empresa tenir contacte amb el client (promocionals, seguretat, psicològics, manteniment).

Procés de Tramitació de Reclamacions

  1. Intentar solucionar el problema amb l'empresa (verbalment o per escrit).
  2. Gestionar la reclamació a l'OMIC.
  3. Sol·licitar arbitratge si la mediació és negativa.
  4. Anar a judici.

Entradas relacionadas: