Atenció al Client: Guia Pràctica per a Empreses
Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,74 KB
Atenció al Client
Tipus de Clients
- Racional: Sap el que vol. Demana informació exacta.
Actuar: Serietat, interès, professionalitat i seguretat. - Reservat: Evita mirar als ulls, manté la distància, necessita temps per valorar i decidir.
Actuar: Preguntes fàcils, varietat de productes, no pressionar. - Indecís: Dubta, necessita molta informació i temps per decidir.
Actuar: No pressionar, informació precisa, no oferir masses productes. - Dominant: Creu conèixer els productes, dubta de la informació rebuda, exigeix molta atenció.
Actuar: Oferir informació basada en dades, escoltar, mostrar calma, realitzar demostracions. - Parlador: Exposa molts temes, s'interessa per l'opinió del venedor, vol ser el centre d'atenció.
Actuar: Conduir la conversa, preguntes concretes, informació breu. - Impacient: Sempre té pressa, necessita atenció immediata, es posa nerviós.
Actuar: Mostrar interès, preguntar què necessita, informació breu i pocs productes.
Queixes i Reclamacions
Queixa: Comunicació d'insatisfacció.
Reclamació: Acció que es pren després de comunicar la queixa.
Servei d'Atenció al Client
- Accessibilitat
- Transparència
- Gratuïtat
- Objectivitat
- Confidencialitat
- Diligència
- Control
Màrqueting Relacional
Integra el servei al client amb la qualitat i el màrqueting per tenir relacions duradores.
Departament d'Atenció al Client
Objectius:
- Augmentar la lleialtat dels clients.
- Millorar la rendibilitat.
- Captar nous clients.
- Millorar la imatge de l'empresa.
Ha de:
- Oferir fiabilitat al client.
- Atendre amb cortesia.
- Donar resposta ràpida.
- Comprendre els clients.
- Tenir personal professional i motivat.
Personal:
- Marge de maniobra per relacionar-se amb els clients.
- Capacitació sobre productes i tècniques d'atenció.
- Formació en tecnologies de la informació.
- Incentius i remuneració pel seu treball.
Funcions:
Internes
- Millorar el servei.
- Informar sobre propostes de millora.
- Realitzar informes sobre les funcions realitzades.
- Portar un registre de queixes i reclamacions gestionades.
Externes
- Oferir als usuaris tota la informació.
- Analitzar suggeriments dels clients.
- Atendre i resoldre les queixes i reclamacions.
- Informar els usuaris del procediment per donar resposta a una queixa o reclamació.
Fases de la Gestió de Comandes i Queixes
- Realització de la comanda: Dades bàsiques (nom, data, referència...).
- Sol·licitud d'informació: Objectiu principal, però poques empreses l'aconsegueixen.
- Gestió de queixes: A qui s'han de dirigir, dades a sol·licitar al client, tipus de reclamació i formularis.
- Servei postvenda: Permet a l'empresa tenir contacte amb el client (promocionals, seguretat, psicològics, manteniment).
Procés de Tramitació de Reclamacions
- Intentar solucionar el problema amb l'empresa (verbalment o per escrit).
- Gestionar la reclamació a l'OMIC.
- Sol·licitar arbitratge si la mediació és negativa.
- Anar a judici.