Aspectes a tenir en compte en un informe d'avaluació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,38 KB

S'ha de tenir en compte:

1: Els objectius de l'informe. A l'hora de redactar l'informe, hem de tenir en compte la finalitat o intencionalitat de l'avaluació, si és de tipus formatiu (millorar el que s'avalua) o sumatiu (un control sobre el que es fa o sobre els resultats obtinguts)

2: Tipus d'audiència a què va dirigit. És important determinar qui ha de rebre la informació sobre els resultats de l'avaluació i quin és el canal més bo per fer arribar aquesta informació

3 Apartats que pot tenir l'informe: Portada, introducció, descripció de l'objectiu, presentació i anàlisi de la informació recollida, conclusions i annexos

-Les tècniques d'observació

Observació no sistemàtica o ocasional. L'observació és oberta i l'observador posa atenció a totes les direccions i a tots els comportaments. El registre de les dades és de tipus narratiu (diaris, anotacions, anècdotes…).

Observació sistemàtica. Es caracteritza perquè les conductes que són objecte d'observació estan definides i especificades. El registre de les dades pot ser narratiu o de llistes o escales. En aquest darrer cas són més fàcilment quantificables.

Observació molt sistematitzada

  • Segons la font pot ser DIRECTA o INDIRECTA.

  • Depenent del paper de l'observador pot ser observador participant o no participant.

→Les escales d'actituds

→El qüestionari

→Grup de discussió

→Anàlisi de dades i documents

Entradas relacionadas: