Art Barroc: Escultura i Pintura

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,23 KB

BARROC:

S.XVII. oposició catòlics/protestants// França: absolutista// Anglaterra: parlament// Esp: decadència política

LOCALITZ.:

Roma papal influència de: Sevilla, València, Toledo, Madrid França + acadèmic// Holanda, focus burges, molta pintura// Anglaterra: estil propi

CARACT. GENERALS:

Perla de forma irregular, pejoratiu// manifest. 3 poders: monarquia, església i burgesia// 2 produccions: burgesia protestant - església i reis

2.ESCULTURA

-Moviment -Juga amb la unifacialitat i la multifacialitat -Unifacialitatà En arquitectura -França: Classicisme, vinculada al poder reial -Espanya: Realisme, només per l'església

  • Materials: segons zona: pedra, marbre, alabastre, bronze, vori, or, argent.
  • Temes: religió, monuments funeraris de papes, reis o prínceps, mitologia.

Bernini: -Gian Lorenzo Bernini -Temes mitològics, bíblics, retrats, funeraris, al·legòrics i monuments urbans A Espanya: -Materials: Fusta policromada amb postissos (cabells naturals, joies, etc.) -Temes religiosos -Realisme -Missatge a través dels sentits

3.PINTURA:

-Situat a les esglésies -Temes religiosos: Funció propagandística (la posen molt a la vista dels fidels) -Les pintures han d'estar en l'ambient, sinó perden el sentit

  • Temes: Mitologia, al·legories, història, retrats, natura morta, composicions florals.

Tendències artístiques:

  • CLASSICISTA: -Ordenació del Cinquecento -Valor del dibuix -Simple, sense excessos -Rigidesa -Distància del espectador

(CARRACCI, POUSSIN)

  • NATURALISTA: -Realitat -Temes històrics o religiosos del passat -Gent normal (persones de l'entorn dels pintors) -Rebutja idealització, pren com a model allò vulgar -Llum artificial -Tenebrisme: contrastos de llum

(CARAVAGGIO, DE RIBERA, RIBALTA, GENTILLESCHI)

  • REALISTA: -Pintures de gènere (Holanda) -Temes: festius, natures mortes, florals, paisatges, societat treballadora (HALS, REMBRANDT, VERMEER, VELÁZQUEZ, DE LA TOUR, LA NAIN)
  • ACADEMICISTA: -Regles estrictes
  • BARROCA: -Predomini del color sobre el dibuix -Composicions obertes o centrífugues -Unitat -Complexitat -Profunditat

3.1:PINTURA ESPANYOLA

-Manierisme / Naturalisme:

-1/3 de segle 17 influït pels manieristes -Entre manierisme i naturalisme: Escola Sevillana i Toledana

JOSEP DE RIBERA: Dramatisme i complexitat Temes religiosos, paisatgístics, mitològics i retrats.

VELÁZQUEZ: Quadres costumistes o de gènere, religiosos, mitologia (visió humanitzadora del mite), paisatges, retrats de reis.

ZURBARAN: Silenci i quietud, retrats a la divina (dones amb atributs de santa), natures mortes.

CANO: Entre el classicisme i el barroc.

El triomf del Barroc: Centrat en dues escoles: 1.-Escola Sevillana: (MURILLO, VALDÉS LEAL) -Suavitat i esteticisme -Temes religiosos -Escenes quotidianes -Dramatisme

2.-Escola Madrilenya: (COELLO, CARREÑO DE MIRANDA, ANTOLÍNEZ, EL JOVEN, RIZZI)

-Influència dels venecians i Rubens

Inici de una decadència: excepte MELÉNDEZ, que pinta natures mortes; PARET y ALCÁZAR i GOYA (finals del S.18)

Entradas relacionadas: