Art Barroc: Escultura i Pintura
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,23 KB
BARROC:
S.XVII. oposició catòlics/protestants// França: absolutista// Anglaterra: parlament// Esp: decadència política
LOCALITZ.:
Roma papal influència de: Sevilla, València, Toledo, Madrid França + acadèmic// Holanda, focus burges, molta pintura// Anglaterra: estil propi
CARACT. GENERALS:
Perla de forma irregular, pejoratiu// manifest. 3 poders: monarquia, església i burgesia// 2 produccions: burgesia protestant - església i reis
2.ESCULTURA
-Moviment -Juga amb la unifacialitat i la multifacialitat -Unifacialitatà En arquitectura -França: Classicisme, vinculada al poder reial -Espanya: Realisme, només per l'església
- Materials: segons zona: pedra, marbre, alabastre, bronze, vori, or, argent.
- Temes: religió, monuments funeraris de papes, reis o prínceps, mitologia.
Bernini: -Gian Lorenzo Bernini -Temes mitològics, bíblics, retrats, funeraris, al·legòrics i monuments urbans A Espanya: -Materials: Fusta policromada amb postissos (cabells naturals, joies, etc.) -Temes religiosos -Realisme -Missatge a través dels sentits
3.PINTURA:
-Situat a les esglésies -Temes religiosos: Funció propagandística (la posen molt a la vista dels fidels) -Les pintures han d'estar en l'ambient, sinó perden el sentit
- Temes: Mitologia, al·legories, història, retrats, natura morta, composicions florals.
Tendències artístiques:
- CLASSICISTA: -Ordenació del Cinquecento -Valor del dibuix -Simple, sense excessos -Rigidesa -Distància del espectador
(CARRACCI, POUSSIN)
- NATURALISTA: -Realitat -Temes històrics o religiosos del passat -Gent normal (persones de l'entorn dels pintors) -Rebutja idealització, pren com a model allò vulgar -Llum artificial -Tenebrisme: contrastos de llum
(CARAVAGGIO, DE RIBERA, RIBALTA, GENTILLESCHI)
- REALISTA: -Pintures de gènere (Holanda) -Temes: festius, natures mortes, florals, paisatges, societat treballadora (HALS, REMBRANDT, VERMEER, VELÁZQUEZ, DE LA TOUR, LA NAIN)
- ACADEMICISTA: -Regles estrictes
- BARROCA: -Predomini del color sobre el dibuix -Composicions obertes o centrífugues -Unitat -Complexitat -Profunditat
3.1:PINTURA ESPANYOLA
-Manierisme / Naturalisme:
-1/3 de segle 17 influït pels manieristes -Entre manierisme i naturalisme: Escola Sevillana i Toledana
JOSEP DE RIBERA: Dramatisme i complexitat Temes religiosos, paisatgístics, mitològics i retrats.
VELÁZQUEZ: Quadres costumistes o de gènere, religiosos, mitologia (visió humanitzadora del mite), paisatges, retrats de reis.
ZURBARAN: Silenci i quietud, retrats a la divina (dones amb atributs de santa), natures mortes.
CANO: Entre el classicisme i el barroc.
El triomf del Barroc: Centrat en dues escoles: 1.-Escola Sevillana: (MURILLO, VALDÉS LEAL) -Suavitat i esteticisme -Temes religiosos -Escenes quotidianes -Dramatisme
2.-Escola Madrilenya: (COELLO, CARREÑO DE MIRANDA, ANTOLÍNEZ, EL JOVEN, RIZZI)
-Influència dels venecians i Rubens
Inici de una decadència: excepte MELÉNDEZ, que pinta natures mortes; PARET y ALCÁZAR i GOYA (finals del S.18)