Arquitectura Orgànica Nord-americana: Casa Kaufmann, Casa Milà, Pavelló Alemany i Museu Guggenheim
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,69 KB
Casa Kaufmann: Autor Frank Lloyd Wright
Cronologia: 1935-39
Estil: Arquitectura Orgànica Nord-americana
Localització: Bear Run, Pennsilvània
Sistema constructiu: Materials prefabricats
Anàlisi formal: Material formigó armat, ferro, pedra, vidre i alumini. A l'interior pedra i fusta, façana pedra rústica i cascada
Estructura: Exterior 3 plantes en terrasses amb rampes o graons, s'accedeix mitjançant un petit pont, façana complexa amb xemeneia vertical, predomina la horitzontalitat
Interior: Espais oberts i grans, 2 plantes baixa (sala d'estar i cuina) i superior (dormitoris), pocs elements decoratius. Fa servir elements naturals
Interpretació: Context històric: Organicisme. Màxim representant Lloyd, deixeble de Sullivan. Influència: Racionalisme de la Bauhaus i de Le Corbusier. Funció: 2a residència dels Kauffman, ara es pot visitar. Té funció en l'entorn natural. Autor: Frank Lloyd diu que s'ha d'adaptar al client que viurà allà i a l'entorn
Magatzems Carson: Louis Sullivan
1901 Chicago
Escola de Chicago
Nous materials i tècniques industrials
Anàlisi formal: Localització urbana. Centre econòmic i administratiu
Estructura: Columnes i pilars trenquen continuitat de l'espai. Finestres separades per figures de formigó. 10 plantes, els aparadors són de vidre i entra molta llum. Rica ornamentació de ferro fos naturalista. Resta de plantes amb construcció cel·lular. Resolta cantonada amb un pavelló circular molt decorat. 'La forma segueix la funció'
Interpretació: Context històric: Coincideix amb la 2a revolució industrial. La societat necessita nous edificis que faran els enginyers. Ús de noves tècniques constructives. Estil: Ús del pilar de formigó. Incorporació de l'ascensor. Finestres horitzontals. Eliminació murs de càrrega. Autor: Arquitecte rellevant de l'Escola de Chicago. Manté elements decoratius aplicats al modernisme. Investiga les possibilitats del ferro. Funció: Edifici civil destinat al comerç. Influències: De l'arquitectura del modernisme
Casa Milà: 'La Pedrera' - Antoni Gaudí
Modernisme català
Passeig de Gràcia - 1910
Sistema constructiu: Moltes modificacions al llarg dels anys. Les parets es van cobrir amb guix. Combina elements antics amb moderns. Als 80 es va declarar patrimoni mundial de la UNESCO i es va restaurar com l'original
Anàlisi formal: Material: Pedra, ferro forjat, maó, ceràmica. Localització: Agafa cantonada amb C/Provença. Estructura: Façana ondulant, horitzontalitat, arrodoneix cantons, 5 pisos i balcons, planta baixa comerços, baranes de ferro que tenen sentits orgànics, finestres altes, part superior es pot llegir 'Ave Rosa Gratia Plena Dominus Teorum'. Estil: Combina l'arquitectura amb tot tipus d'artesania, inspirat en el gòtic i la naturalesa
Interpretació: Funció: Profunditat religiosa. Utilitat com a habitatge, encarregat per Milà. 1r pis més luxós: destinat als propietaris que eren de la burgesia catalana. Influències: Inspirat en les ones del mar Mediterrani
Pavelló Alemany: Ludwig Mies van der Rohe
1929 - Jardins de Montjuïc, Barcelona
Estil: Racionalista i funcionalista
Sistema constructiu: Noves tècniques constructives
Anàlisi formal: Materials: Pedra (marbre travertí, ànix, granit), acer inoxidable i vidre. Estructura: Les parets no aguanten pes, sinó que ho fan els pilars amb forma de creu (el sostre). Espai fluït, ambient que es comunica, les parets delimiten l'espai i tenen funció estètica. Predomina l'horitzontalitat. L'estructura és una planta baixa que es sobre una plataforma de marbre amb vuit esglaons. L'estany que té reflecteix el pavelló. Juga molt amb el contrast de colors (catifa negra, cortina vermella...)
Interpretació: Alemanya havia perdut la Primera Guerra Mundial i s'havia establert una república que pretenia regenerar el país, on es volia demostrar al món una imatge moderna i racional. Edifici públic sense ornamentació, amb una funció d'exposició. Vuit mesos després de ser construït es va derruir i al 1986 es torna a reconstruir. Principis del s.XX. Final de la dictadura
Museu Guggenheim: Frank Gehry
1991-1997 - Bilbao
Desconstructivista. Modern
Sistema constructiu: Nous materials
Anàlisi formal: Descripció: Escultura monumental d'aparença caòtica i abstracta. Estructura: Formes recargolades i curvilínies. Formes geomètriques barrejades. Conté bigues de ferro. Exterior: Hi ha una gran plaça presidida per l'escultura del Puppy. Hi ha dos volums (connectats per uns murs-cortina de vidre) a. Octogonal
Palau de la Música
Documentació general: Autor: Lluís Domènech i Montaner. Cronologia: 1908. Estil: Modernisme català. Localització: Barri Vell de Sant Pere, Barcelona. Sistema constructiu: A partir de l'organització espacial interna
Anàlisi formal: Localització: Antigament al claustre del convent de Sant Francesc. Material: Convinació de materials antics i moderns. Molt de vidre i estructures de ferro per donar suport. Estructura: Exterior - 2 façanes importants. Fa cantonada té planta baixa i 3 pisos. A la façana hi ha escultures que fan homenatge a la cançó popular. Interior - Espai totalment decorat amb ceràmiques i vidres. La planta de concerts és ovalada. Al sostre hi ha una claraboia de vidre envoltada de senefes de ceràmica
Interpretació: Context històric: Modernisme català. Predomini de la corba, la figura de la dona, el detallisme de la decoració. Nova societat liberal, burgesa i industrial. Influències: Del gòtic, de totes les arts decoratives i de l'artesania popular. Estil: Ús de les coses naturals i vegetals