Arqueo, Calado e Asento: Terminoloxía Esencial de Estabilidade Marítima

Enviado por Chuletator online y clasificado en Español

Escrito el en gallego con un tamaño de 3,74 KB

Arqueo e Tonelaxe: Conceptos Fundamentais

Definición e Función do Arqueo

Defínese así o volume ou capacidade dun buque. Trátase dun número que serve para determinar os dereitos portuarios que o buque debe aboar e os compromisos regulamentarios que debe cumprir. É un número fiscal para clasificar o buque para os efectos das leis e disposicións nacionais e internacionais.

En xeral, a maior arqueo, maiores pagos a soportar e maiores obrigas e requisitos a cumprir.

Tipos de Arqueo

Todo buque ten dous arqueos: bruto e neto.

Arqueo Bruto (GT)

  • Arqueo bruto, total ou tonelaxe de rexistro bruto: é o volume do buque comprendido desde o plan do mesmo ata a cuberta alta e todos os espazos pechados sobre esta cuberta (non incluídos os tanques de lastre e combustible)*.
  • Trátase da capacidade de todos os espazos pechados.

Arqueo Neto (NT)

O arqueo neto ou tonelaxe de rexistro neto é o que se obtén restando do anterior os espazos necesarios para o servizo do buque, como:

  • Aloxamento da dotación.
  • Espazos de máquina.
  • Pañois, etc.

É a suma dos espazos de carga máis calquera volume do espazo da pasaxe multiplicado por coeficiente. Desígnase por NT. Tamén carece de unidades e áchase mediante a fórmula abreviada, por non transportar pasaxe.

Variación do Calado e Densidade da Auga

Variación do Calado por Cambio de Densidade

Ao aumento de calados do buque, ao pasar de flotar en auga do mar a auga do río (por ter esta menor densidade), denomínaselle: “variación do calado por cambio de densidade”.

Ao pasar da auga do mar á auga do río, prodúcense ademais outros efectos: variación do asento e da estabilidade.

O paso da auga do mar á do río pode ser segundo dous tipos: que a densidade da auga do río sexa: 1,000 (doce) ou maior de 1.

Fórmula e Permiso de Auga Doce (FWA)

A variación do calado calcúlase mediante a seguinte expresión:

Ic = “p” = “FWA” = D / 40 Tc

Onde:

  • D: Desprazamento do buque, correspondente á liña de máxima carga.
  • Tc: Toneladas por centímetro de inmersión, correspondente á liña (V).
  • Ic = “p” = “FWA”: Variación do calado en centímetros, ou Permiso de Auga Doce (*Fresh Water Allowance*).

Defínese como “permiso de auga doce” ao aumento ou diminución dos calados ao pasar o buque de auga salgada (1,026) en máxima carga a auga doce. É dicir, a separación entre a liña de máxima carga de verán e a liña de auga doce.

Aproximadamente pódese tomar:

p = C / 48

Onde: “C” representa o calado correspondente á liña de máxima carga de verán, fórmula que se emprega no caso improbable de non coñecer D e Tc na fórmula principal.

Alteración (a)

A Alteración (a) é a variación debida ao asento polas operacións realizadas no buque.

  • É positiva cando é apopante (cando se afundiu a popa).
  • É negativa cando é aproante.

Determínase a alteración pola diferenza entre o asento final (tomado como minuendo) e o inicial (tomado como subtraendo).

Escora e Inclinación Transversal

Heel (Escora)

Heel = Escora (inclinación transversal, recuperadora, con par de adrizamento). (Asociado a factores internos ou de deseño, como a estabilidade inherente).

List (Inclinación)

List = Inclinación transversal (non recuperadora, sen par de adrizamento). (Asociado a factores externos ou de carga desequilibrada).

Entradas relacionadas: