Desenvolupa la teoria social de l'aprenentatge, les persones aprenen a través de l'observació de la conducta dels altres. Observació causada perquè areu un model, i es produeix l'efecte modelatge (subjecte imita a la persona quan fa de model).
Fases:
Atenció → subjecte es fica en el model.
Retenció → subjecte recorda i memoritza tot allò que ha observat.
Reproducció → subjecte reprodueix i executa la conducta que ha retingut del model.
Motivació → per executar la conducta cal una motivació, com l'aprovació dels altres.
La cultura audiovisual i els models d'aprenentatge
Dona importància al pensament de la persona i a la seva capacitat per decidir. La transmissió social dels coneixements de les cultures, els infants aprenen valors, hàbits i conductes bàsics per la imitació. Mentors/models ideals (persones que influeixen de manera significativa a les seves creences) i que han d'imitar. Cultura audiovisual (provoca que tinguem nous models per poder imitar), també serveixen per aprendre.
Càstig:
Positiu: consisteix a administrar un estímul indesitjat.
Negatiu: implica retirar un estímul desitjat pel subjecte.
Els factors que influeixen en l'aplicació del càstig són:
Intensitat: com més intens és el càstig, més se suprimeix la conducta.
Aplicar-ho després d'ocórrer la conducta que es vol suprimir.
Constància: la conducta ha de castigar-se sempre, no uns cops sí i altres no.
Entrenament per omissió
Es produeix quan la resposta operant impedeix la presentació d'un reforçador
apetitiu o d'un fet agradable, com fan els pares en no deixar sortir el seu fill al
cinema o no realitzar el viatge promès.
Reflexos:
Receptor sensorial: la seva funció és captar els estímuls ambientals.
Neurona aferent: condueix els impulsos nerviosos fins als centres situats a la medul·la espinal o el cervell.
Neurona eferent: també anomenada neurona motora, transporta els impulsos des del centre
nerviós al òrgan encarregat de la resposta.
Efector: és el múscul o glàndula que executa la resposta.
Extinció: la resposta desapareix
Recuperació espontània: es recupera l'estimul.
Avituació: t'acostumes a un estimul (transit a ciutat)
Sensibilització: cada vegada t'afecte mes l'estimul