Aplicacions Ofimàtiques: Fulls de Càlcul i Presentacions Orals
Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,42 KB
Aplicacions Ofimàtiques: Fulls de Càlcul
Els fulls de càlcul són matrius de cel·les que contenen dades de diversos tipus. Les referències a les cel·les es fan per fila (números) i columna (lletres).
Coses que es poden fer: gestionar un conjunt de dades (com: inserció, modificació i eliminació, o fórmules en termes d’altres cel·les), alterar-ne la presentació de forma constant o de forma condicional. Aplicació de filtres, organització de les dades...
Cel·les: són valors constants (fórmules, còpies, formats, taules i formats condicionals). Organització: ordenació i filtres / publicació: àrea d’impressió i format de pàgina amb encapçalaments de files i columnes.
Fulls de càlcul - llibre/full: És convenient fer servir diversos fulls per separar el que contenen les dades del que contenen diverses presentacions.
Les dades es poden repartir entre diversos fulls (un document de full de càlcul és un “llibre”). Habitualment hi ha fulls de dades i fulls de presentació.
Aplicacions Ofimàtiques: Presentacions Orals
Les exposicions en públic s’han de preparar amb un guió il·lustrat o storyboard i amb un suport gràfic: amb una aplicació per a presentacions.
Guió Il·lustrat (Storyboard)
És un full o fulls amb il·lustracions de cada pas de la seqüència d’una història. Història = narració, exposició. Cada pas és una idea, una vinyeta i un minut (aprox).
Vinyetes
La seva funció és il·lustrar una única idea, concepte, punt o cosa. A més d’acompanyar l’exposició durant un minut. Contingut: un dibuix, foto, gràfic; poca lletra i grossa; sense fórmules, taules; animacions breus; normes: imatge millor que text, gràfic millor que taula, text millor que fórmula.
Guió Il·lustrat: Passos
Pas 1. Preparació: Fer un full on cada cel·la és un pas de la presentació. 1 minut per cel·la.
Pas 2. Organització: Títol, introducció (context i estat de l’art), objectiu (enunciat del problema), contingut (estructura de l’exposició), desenvolupament, resultats i conclusions.
Pas 3. Esborrany: Verificar la fluïdesa de les transicions, la claredat de les explicacions i exclusió d’aspectes no significatius.
Pas 4. Material de suport: Normes: millor imatge estàtica, frases simples, els elements dinàmics, només per il·lustrar gràfiques, si hi ha vídeos sense veu els comentaris els heu de fer vosaltres i les transicions entre les vinyetes han de passar desapercebudes.
Aplicacions
PowerPoint: plantilles de disseny, clares i llegibles a distància, presentació de diapositives, acompanyar text de contingut gràfic, transaccions de diapositives, sincronitzadament amb comunicació oral. LibreOffice Impress: similar al PowerPoint.
Preguntes i Respostes
- Per a què es fan servir els buffers de memòria secundària?
Per a què la memòria principal percebi una memòria secundària de característiques similars en velocitat i unitats de transferència.
- De què s’ocupa el planificador d’un sistema operatiu?
D’actualitzar la taula de processos i de determinar el proper procés a executar-se en el processador.
- Quin avantatge té el fer servir estils en l’edició de textos?
Que els canvis afecten tots els paràgrafs del mateix estil i que es poden fer taules de contingut, capçaleres i referències a paràgrafs de forma automàtica.
- Per què és interessant fer servir formats condicionals de cel·les en un full de càlcul?
Perquè es poden mostrar en funció del seu contingut i, així, donar suport a la visualització de la informació corresponent: destacar determinades dades o relacions entre elles.
- Què és un guió il·lustrat o storyboard?
És un full o fulls amb il·lustracions de cada pas de la seqüència d’una història.
- Què és un bus?
Una línia d’interconnexió entre dos o més elements.
- On es troba la memòria secundària d’un ordinador?
En els perifèrics d’entrada/sortida. Per exemple, en el disc dur o en una memòria Flash.
- Què són les interrupcions?
Són senyals que provoquen la crida a un programa específic, una “rutina de servei de la interrupció” o ISR.
- Quines interfícies proporciona un sistema operatiu?
La d’usuari i la de programació d’aplicacions.
- Enumera, al menys, dos sistemes operatius.
Windows (Microsoft), Linux, Mac OS X (Apple), Android (Google), iOS (Apple)...
- En l’àmbit acadèmic, científic i tècnic, quina és l’organització habitual de la trama del text?
Plantejament o introducció, nus o desenvolupament i desenllaç o conclusió.
- En l’edició de textos, què és un estil?
Un format predefinit d’un paràgraf.
- En MS Excel, què s’entén per llibre?
És un document que aplega diversos fulls de càlcul.
- Aproximadament, quant de temps s’ha de mostrar una vinyeta en una presentació?
Un minut.