Apartheid a Sud-àfrica: Segregació Racial, Història i Conseqüències

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Música

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,94 KB

L'Apartheid a Sud-àfrica: Un Règim de Segregació Racial

L'Apartheid, que significa "vides separades" en afrikaans, va ser un règim segregacionista (de discriminació racial) que negava als negres de l'Àfrica del Sud (República de Sud-àfrica) els drets socials, econòmics i polítics. Tot i que aquesta segregació ja existia a Sud-àfrica des del segle XVII, quan la regió va ser colonitzada pels anglesos i holandesos, l'Apartheid va passar a ser legal fins a l'any 1948.

Control i Estructura del Règim

El règim de l'Apartheid era controlat pels blancs d'origen europeu (holandesos i anglesos), que creaven les lleis i governaven per l'interès de la població minoritària blanca. Als pobladors de raça negra se'ls imposaven lleis, regles i sistemes de control social estrictes.

Característiques Principals de l'Apartheid

  • Prohibició de matrimonis entre blancs i negres.
  • Prohibició dels moviments dels negres a determinades zones de les ciutats.
  • Creació de zones segregades (bantustans) per als residents negres. L'aplicació d'aquesta política va resultar en la confiscació dels seus béns i va obligar milions de negres a desplaçar-se.
  • Segregació de la població negra en l'ús de determinats serveis públics: fonts públiques per beure aigua, banys públics, transports públics (autobusos, trens, etc.).
  • Creació d'un sistema educatiu diferenciat per a la gent de raça negra.
  • L'educació superior era pràcticament inaccessible per a la majoria dels negres: les poques universitats de qualitat estaven reservades pels residents blancs. D'altra banda, l'educació donada als negres no estava dissenyada per preparar-los per a les universitats, sinó per a feines domèstiques a la seva disposició.
  • Les platges eren racialment segregades, tot i que la majoria estaven reservades als blancs.
  • Si un home de raça negra violava una dona de raça blanca, era condemnat a pena de mort. En canvi, si un home de raça blanca violava una dona de raça negra, només se'l multava, i sovint ni això.
  • Els cinemes estaven reservats per a la minoria blanca; un home de raça negra no hi tenia permís per accedir-hi.
  • Els hotels només podien acceptar homes de raça negra per a treballar, però per a cap altra cosa.
  • En molts establiments, els negres no tenien permís per accedir-hi o eren atesos en darrere lloc.
  • L'afiliació als sindicats no estava permesa als negres (fins a l'any 1980).
  • Els homes de raça no blanca no podien dirigir empreses o exercir pràctiques professionals; aquestes eren àrees reservades per als blancs.
  • Els hospitals estaven separats: els hospitals per a blancs eren comparables als del món occidental desenvolupat, mentre que els hospitals per a negres, en comparació, tenien una greu manca de personal i fons públics.

Entradas relacionadas: