Antropologia, Kultura eta Identitateari buruzko Galderak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en vasco con un tamaño de 9,58 KB

1. Marvin Harrisek dio...

  • Gainegituran
  • Azpiegituran
  • Bietan

2. Antropologia estrukturalarentzat:

  • Gizateriaren batasun psikikoa badago
  • Kulturak gizateriaren batasun intelektualaren adierazle dira
  • Biak ongi daude

3. Liberalismoaren muinean oinarri hauek aurki daitezke:

  • Kolektibismoa eta nazioartekotasuna
  • Indibidualismoa, autonomia eta autodeterminazioa
  • Burujabetza, autoritatea eta autoerantzukizuna

4. Erlatibismo kulturalarentzat:

  • Badira munduan kultura berdinak
  • Kulturak alderaezinak dira
  • Legezkoa da kultura baten portaerak

5. Giza aniztasuna:

  • Irudikapen kognitiboa
  • Diferentziaren balorapena
  • Egitate objektiboa

6. Etnozentrismoa:

  • Kultura propioak eskaintzen dituen ikuspegia da.
  • Bada kultura unibertsala.
  • Besteak eta haien kulturak hobeak direla dio.
  • A eta B egia dira.

7. Arraza eta talde hegemonikoak:

  • Talde hegemonikoek erabiltzen dute diferentzia (es...)
  • Talde hegemonikoek erabiltzen dute desberdintasuna (desigualtasuna...)
  • Talde hegemonikoek ez dute zertan...

8. Zein da faltsua?

  • Arrazakeria gizarte eraikuntza gisa giro ez-zientifikoan sortu zen.
  • Arrazakeria desberdintasuna eta diskriminazioa naturalki sortzen direla dio.
  • Arrazakeria diskurtso zientifikoaren giroan sortu zen.

9. Ezberdintasunaren feminismoa, zeina “izaera feminista”...

  • Konstruktibista
  • Esentzialista
  • Ez bata ez bestea(?)

10. Kulturaniztasuna “gizakiaren normaltasunaren baldintza” bada (***):

  • Ez, globalizazioak monokulturalismora eraman du.
  • Bai, globalizaturiko kultura...
  • Biak egia dira.

11. Anti-antierlatibismoa:

  • Erlatibismoa da.
  • Antierlatibismoa kritikatzen du eta erlatibismoarekin bat dator.
  • Erlatibismoarekin kritikoa da eta antierlatibismoarekin bat dator.

12. Talde bat, ikasgaian ikusi dugunaren arabera, kulturala izateko (***):

  • Aski da diskriminazioa pairatzea.
  • Aski da parte hartze aukeretan desabantaila izatea.
  • Justifikatutako babesa eta agerpen publikoa behar ditu.

13. Antropologiak emandako kulturaren lehendabiziko definizioa honetan oinarritzen da:

  • Funtzionalismoa
  • Estrukturalismoa
  • Eboluzionismoa

14. Landa lana:

  • Kultura baten eguneroko bizitzan sartzea da eta barne ikuspegia lortzea.
  • Nekazari jendeari buruzko ikerketak egitea da.
  • Gure herritik landako txosten etnografikoak jasotzea.

15. Antropologia estrukturalak eta materialismo historikoak konpartitzen dute:

  • Zibilizaziora heltzeko hainbat etapa.
  • Azpiko egiturak argitara atera behar direla.
  • Azpiegituran faktore ekonomikoak lehenestea.

16. Hezkuntza, jaioterria, leinu bati lotura...

  • Kode kulturalak dira
  • Kode primordialak dira

17. Komunitarismoak kritikatzen du:

  • Loturarik gabeko pertsonaren ideia.
  • Norbanakoa izaki asozial gisa ikustea.
  • Biak egia dira

18. Identitate konplexuaren giroan gure identitatea:

  • Bakarrik modu esentzialean bizi ohi dugu.
  • Autoafirmazio kulturaleko egoeran kokatzen da.
  • Gure kulturarekiko ikuspegia ez dugu aldatzen.

19. Identitate etnikoa:

  • Ezaugarri soziokultural batzuen objektibazioa da.
  • Giza taldeen autokontzientziaren emaitza da.
  • Isolamendu kulturalaren egoeratan ematen da.
  • A eta B egia dira
  • Denak gezurra dira

20. Emakumeak sentiberak, adeitsuak, intuitiboak direla uste izatea:

  • Aurreiritzi bat erabiltzen ari gara.
  • Estereotipo bat erabiltzen ari gara.

21. Aurreiritzia pentsaera zuzena da?

  • Egia
  • Gezurra

22. Afrikarrek badituzte gene propioak?

  • Egia
  • Gezurra

23. Etnizitatea:

  • Talde etniko batekiko identifikazioa, horren parte sentitzea eta horrek besteen kanporatzea dakar.

24. Muga etnikoen eraikuntza eta haien ikaskuntza:

  • Dinamikoa da
  • Erabat estatikoa da eta historian zehar irauten du.
  • Etic ikuspuntuaren araberakoa da.

25. Hipofiliazioa:

  • Talde minorizatuan edo txikiagotuan kokatzen dira seme-alabak.
  • Elkartze mistoetako seme-alabak talde minorizatuan kokatzen ditu.
  • Elkartze misto baten seme-alabak beti aitaren taldean kokatzen dira.

26. Arrazakeriak arraza desberdintasunaren errua biktimaren gain jartzen du?

  • Egia
  • Gezurra

27. “Inor ez da emakume sortzen, ikasten du izaten”:

  • Mary
  • Simone (de Beauvoir)
  • Poulain

28. Menpekotasun sexualean oinarritutako sistema:

  • Androzentrismoa
  • Androginekokrazia
  • Patriarkatua

29. Androzentrismoa:

  • Gizonezkoen balore hegemonikoetatik abiatzen da.
  • Menpekotasun sexualean oinarritutakoa da.
  • Kultura bateko emakumeen ikuspegia lehenesten du.

30. Taguieffentzat, arrazionalismo aurreko protoarrazakeriek badute komunean:

  • “Gu” eta “besteak” esentzialki aldaezinak direla.
  • Bestea beti “beste asimilagarria” kontsideratzen dela.
  • “Gu” eta “bestearen” arteko hesia gaindi daitekeela.

31. Kulturaniztasunaren kudeaketarekin lortuko dugu (***):

  • Kulturen arteko kutsadura ekiditea.
  • Menpekotasun estrakulturala bezalako desberdintasunak murriztea.
  • Kultur barruko kontrol mekanismoak indartzea.

32. Zein taldek parte hartzen dute gizarte bateko kultura aniztasunean? (***)

  • Talde sozial guztiek.
  • Ezberdinketa kolektiborako ezaugarriak dituztenek.
  • Identifikatzen dituzten desberdintasunak kolektiboki mantendu nahi dituzten horiek.

33. Morganen arabera, eboluzioak etapa unibertsalak ditu?

  • Egia
  • Gezurra

34. Materialismo kulturalaren arabera, adierazpen kultural baten esanahia etic ikuspuntutik:

  • Informatzaileak ematen du.
  • Ikertzaileak ematen du.

35. Kultura Geertzentzat:

  • Gizakiek ehuntzen duten esanahien sarea da.
  • Historikoki transmititutako esanahien eskema da.
  • Interpretatu behar dugun testu bat da.
  • Denak ongi daude.

36. Identitatea eta alteritatearen arteko harremana:

  • Unibokoa da, alteritateak identitatean eragiten du.
  • Dialogikoa da: biak elkarri eragiten diote.
  • Unibokoa da: identitateak alteritatean eragiten du.

37. Baumanek identitateari buruz zera dio:

  • Identitate bat eta trinkoa dugu.
  • Identitatea bizi behar dugu, identitate sinplea.
  • Ez ditugu identitateak bizi behar, identifikazioak baizik.

38. Identitate konplexuaren abantailei buruzko irizpideak:

  • Fanatismoa eta esklusioa oztopatzen ditu.
  • Kulturarteko harremanetarako joera sustatzen du.
  • Konplexutasun hori aski da: monokulturalitatea gainditzen du.

39. Estereotipoak:

  • Jarrera bat dira.
  • Aurretik ezarritako sinesmena dira.
  • Ekintza bat dira.

40. Aurreiritzia:

  • Bere portaera, baloreak eta abarrekoak.
  • Normalean edozein ezaugarri.
  • Biak ongi daude.

41. Linneok giza taldeak definitzeko:

  • Larruaren kolorea erabili zuen.
  • Giza taldeak definitzeko ezaugarri fisikoak erabili zituen.
  • Denak faltsuak dira.

42. Arraza biologikoaren nozioa:

  • Ez da kultur eraiketa bat.
  • Ez da gaur eguneko zientziaren arabera onartua.
  • Biak egia dira.

43. (Galdera falta da)

44. Estatu nazioa:

  • Talde kulturalaren aurrean.
  • Talde etnopolitiko baten adierazpena da.
  • Biak gezurra dira.

45. Arrazakeriak zer dakar?

  • Herri batzuekiko beste herri batzuen nagusitasuna.
  • Talde etniko batzuen gutxiagotasuna.
  • Aurreko guztiak egiazkoak dira.

46. Arrazakeriak pertsonak sailkatzen ditu:

  • Benetako desberdintasunen arabera.
  • (Bigarren aukera falta da)
  • A eta B gezurra.
  • A eta B egia.

47. Feminismo liberalarentzat:

  • Emakumeen arazo nagusia...
  • Emakumeen egoera lege...
  • A eta B faltsuak dira.

48. (Galdera falta da)

49. Zein antropologok definitu zuen kultura modu honetan?

  • Malinowski
  • Levi Strauss
  • Geertz

50. Taguieffen arabera “arraza biologikoa” sortu...

  • Ezin kontsidera daitezke arrazakeria.
  • “Arrazakeria biologikoa” deitzen da.

Entradas relacionadas: