Anàlisi de Portfoli i Diversificació de Mercats
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 134,14 KB
La planificació estratègica de mercat és important perquè marca la consecució d'objectius a llarg termini de creixement de vendes, beneficis i quota de mercat marcant la direcció que ha de seguir una empresa.
En què consisteix l'anàlisi de Portfoli?
Per facilitar el procés de planificació estratègica de mercat es valora cada àrea de negoci en relació amb el seu atractiu i la possessió d'avantatges competitives per part de l'empresa.
Els plans estratègics ofensius → són fonamentals per assegurar el creixement empresarial, les posicions en els mercats i la rendibilitat empresarial.
Els plans estratègics defensius → dissenyats per protegir les posicions en els mercats i la rendibilitat empresarial.
Quin és l'origen de l'Anàlisi de Portfoli?
Jeffrey Immelt, el conseller delegat de GE que va seguir a Jack Welch, va utilitzar l'eina de portfoli estratègic de mercat per comunicar a la comunitat inversora la seva visió de un creixement rentable en els mercats.
L'empresa busca oportunitats en les seves diferents àrees de negoci, recolzant-se en el creixement dels mercats com en les adquisicions d'altres empreses.
La diversificació de productes i mercats és un aspecte de l'anàlisi portfoli i de la planificació estratègica dels mercats.
Quins beneficis té la diversificació de productes i mercats?
Redueix la dependència empresarial en una única àrea de producte/mercat
Contribueix a obtenir uns resultats globals més plans, menys erràtics.
Superar els cicles de vida dels productes i les variacions de les forces competitives.
ATRACTIU DE MERCAT:
- Forces del mercat --> Mida del mercat, ritme de creixement i poder de compra dels clients.
- Intensitat a la competència --> Nombre de competidors, rivalitat de preus i facilitat d'entrada.
- Accessibilitat al mercat --> Coneixement dels clients, accesibilitat als canals i equip comercial.
AVANTATGES COMPETITIVES
- Avantatge en diferenciació --> Qualitat dels productes, dels serveis i imatge de la marca.
- Avantatge en costos --> Costos unitaris, de transacció i despeses de marketing.
- Avantatge de marketing --> Quota de mercat, notorietat de marca i distribució.
Estratègies ofensives bàsiques:
- Invertir per créixer
- Millorar la posició
- Entrada a un nou mercat.
Estratègies defensives bàsiques:
- Protegir la posició.
- Optimitzar la posició.
- Monetitzar.
- Cosecha / Desinversió.