Anàlisi de l'entorn i organització empresarial

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,48 KB

L'ENTORN I ELS CANVIS (ANÀLISI DE L'ENTORN)

Entorns estables: Les seves característiques no canvien o són fàcils de predir. - Entorns dinàmics: Les seves característiques són canviants o difícils de predir

Entorns simples: Els canvis que s'hi produeixen són fàcils de comprendre. - Entorns complexos: Els canvis són massa complexos i difícils d'entendre a causa de les variables que intervenen

Entorns favorables: Els canvis no generen un gran impacte - Entorns hostils: Els possibles canvis generen un gran impacte a les empreses.


ORGANITZACIÓ DE L'EMPRESA

Vertical: Es basa en el principi de jerarquia i unitat de comandament. Les ordres provenen del primer nivell jeràrquic. Facilita i agilita la presa de decisions

Horitzontal: Es basa en el principi de repartiment del treball, en l'especialització i la funcionalitat. Es trenca la unitat de comandament. Afavoreix el treball en equip


EL BALANÇ SOCIAL

Instrument que permet a les empreses planificar, organitzar, dirigir, controlar i avaluar el compliment de la seva responsabilitat social en un període determinat i d'acord amb unes metes preestablertes.

Objectius:

  • Diagnosticar la gestió empresarial pel que fa al compliment de la seva responsabilitat social en un període determinat.
  • Avaluar les accions en termes de cost-benefici.
  • Disposar de la informació necessària per poder comunicar de manera adequada a l'opinió pública les seves pràctiques socials com a empresa.


Àrea interna

(accions de l'empresa envers els treballadors)

  • Característiques sociolaborals del personal (condicions laborals, prestacions socials)
  • Serveis socials (controls periòdics de salut, programes prevenció i salut laboral)
  • Integració i desenvolupament (relacionades amb el creixement professional i personal dels treballadors, formació)


Àrea externa

(compliment de la responsabilitat social amb l'entorn)

  • Relacions primàries (les de l'empresa amb els agents que fan possible el funcionament, proveïdors, clients)
  • Relacions amb la comunitat (protecció medi ambient, aportacions fiscals)
  • Relacions amb altres institucions (mitjans comunicació, universitats, associacions)

Entradas relacionadas: