Anàlisi de les Obres Mestres de Goya, Delacroix i Manet

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,51 KB

El 3 de Maig de Francisco Goya (1814)

Anàlisi Formal

Descripció: El quadre es divideix en dues parts. A la dreta, un grup de soldats d'esquena. A l'esquerra, patriotes afusellats o a punt de ser-ho. Al fons, un paisatge.

Iconografia: Crit universal contra el horror de la guerra. Ressalta el patiment de les víctimes. La figura central, amb els braços en creu, representa la figura de Crist, l'heroi. Els colors groc i blanc simbolitzen l'església per a alguns autors. El fanal, atribut reforçat pels estigmes a les mans i la camisa blanca (innocència).

Línia i color: Predomini del color sobre la línia. Colors càlids, negres i ocres foscos. Destaquen el blanc de la camisa i el vermell de la sang. Pinzellades llargues i soltes. Llum provinent del fanal.

Composició: Dos grups. Soldats a la dreta, amb poca llum. A l'esquerra, els afusellats, els qui esperen i els que estan a punt de ser afusellats. Paisatge al fons. Composició oberta.

Materials: Oli sobre tela.

Interpretació

Context històric: Guerra del Francès (1808-1814). Pintada en acabar la guerra, però representa l'inici. Goya, pintor de Carles IV, liberal pintant per un absolutista.

Estil: Cronològicament Neoclàssic, però temàticament Romàntic.

Autor: Francisco de Goya (1746-1828). Va viure el final de l'Antic Règim, l'establiment del liberalisme i la Il·lustració, factors que van influenciar la seva obra.

La Llibertat Guiant el Poble d'Eugène Delacroix (1830)

Anàlisi Formal

Descripció: Una dona alçant la bandera francesa, símbol de la llibertat, envoltada d'homes del poble i burgesos. Molts morts al terra.

Iconografia: Pintura moderna. Figura femenina: llibertat guiant el poble de París. Torres de Notre Dame al fons.

Línia i color: Colors freds, grisos i ocres. Destaquen els colors de la bandera francesa, creant un eix central. Predomini de la línia vertical.

Composició: Piramidal. El burgès de l'esquerra, el noi de la dreta (possiblement Delacroix) i la bandera formen la piràmide. Composició dinàmica i oberta.

Materials: Oli sobre tela.

Interpretació

Context històric: Restauració borbònica a França. Instauració de la República Francesa.

Estil: Romanticisme. Color, llum vibrant, dramatisme, realisme.

Autor: Eugène Delacroix (1798-1863). Va estudiar Belles Arts.

Dinar sobre l'Herba d'Édouard Manet (1863)

Anàlisi Formal

Descripció: Esmorzar en un bosc prop del Sena. Dona despullada, model de Manet, mira l'espectador. Asseguda sobre una tela blava. Dos homes: germà i cunyat de Manet.

Iconografia: Excursió campestre, costum de la classe mitjana parisenca.

Línia i color: Composició tancada, figures en triangle. Llum poc natural, poca profunditat.

Composició: Punt de fuga al cel.

Material i tècnica: Oli sobre tela.

Interpretació

Context històric: Segon Imperi Francès, revolució industrial.

Estil: Impressionisme. Representació espontània i directa.

Autor: Édouard Manet, pintor francès, iniciador de l'impressionisme.

Entradas relacionadas: