Anàlisi d'Obres Arquitectòniques i Escultòriques: Magatzems, Torre Eiffel i Més

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,07 KB

Magatzems (1899-1901)

Materials: Formigó, ferro i vidre.

Relació amb l'entorn: Situats a la confluència dels carrers Franklin i Adam, al districte històric i comercial de Chicago. Aquesta zona està associada als grans magatzems i al comerç.

Influències: Sullivan manté el decorativisme ornamental hereu de l'arquitectura modernista. Els magatzems recullen l'essència de les innovacions constructives de l'Escola de Chicago.

Torre Eiffel (1887-1889)

Context: Construïda per commemorar la Revolució Francesa. El projecte havia estat rebutjat per a una exposició a Barcelona. S'emmarca en la Segona República i la Revolució Industrial, amb nous materials, augment de la població i nous sistemes constructius. Es desenvolupa l'enginyeria (ponts, estacions, vies...). Es feien exposicions universals.

Relació amb l'entorn: La construcció més alta de París, al costat del riu Sena i el Parc de Champs.

Influències: L'ús del ferro i el vidre va afavorir les construccions durant la Revolució Industrial. Es construïen edificis seguint els models del passat.

Casa de la Música Catalana (1905-1908)

Materials: Ferro, vidre, ceràmica i maó.

Influències: Combina la tradició constructiva catalana i la modernitat. Recuperació de materials com el maó, la volta catalana i elements del període gòtic. Ús del ferro i el vidre.

La Pedrera (1906-1912)

Context: Sorgeix el catalanisme polític, reforçat per la burgesia. Gaudí era religiós i vinculat al catalanisme. Es va construir una representació d'una verge a la teulada, però es va abandonar a causa de la Setmana Tràgica, on es van cremar edificis religiosos. Els obrers tenien un paper important. A nivell mundial, aquest període acabaria provocant la Primera Guerra Mundial.

Influències: Segueix l'estil de la Casa Batlló o el Parc Güell. Influència de les formes de la natura. No va oblidar la funcionalitat, aportant un sistema d'ascensors que conduïen als habitatges. Ha estat considerada un antecedent de l'arquitectura expressionista alemanya.

Pavelló Alemany (1929)

Influències: Escola de Chicago, racionalisme europeu i obres d'arquitectes contemporanis.

El Pensador (1880-1900)

Material: Bronze.

Influències: Inspiració en Miquel Àngel i Gargallo. Va influenciar en gran part del modernisme i l'arribada de les avantguardes.

Primers Freds (1892)

Material: Marbre blanc.

Influències: Rodin, en la manera de tractar el marbre, i l'obra d'Èdip a Colonna. El contrast entre realisme, simbolisme i idealisme va significar la transició de l'academicisme cap a una modernitat escultòrica. També de Josep Llimona i Enric Clarasó.

Eros i Psique (1787-1793)

Influències: Món clàssic i decorativisme del rococó.

Entradas relacionadas: