Anàlisi de l'obra Número 1 de Jackson Pollock
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,52 KB
TÈCNICA
oli, esmalt i pintura d'alumini. Utilitza la tècnica del “dripping” (goteig).
SUPORT
tela
DIMENSIONS
és un quadre de gran format
DESCRIPCIÓ
conjunt de línies, taques... superposades de manera arbitrària fins que tot el quadre queda ple (all-over).
PREDOMINI
predomini del color i absència del dibuix.
COLORS
hi ha color negre, blanc, gris i salmó.
COMPOSICIÓ
el quadre és una trama de línies sense ordre. És una composició oberta ja que la pintura desborda tot el quadre. Hi destaca la violència del gest i l'energia del traç de l'artista. No hi ha punt de fuga ni cap dels elements dels quadres tradicionals.
PINZELLADA
no hi ha pinzellada. Es mostra un traç enèrgic que es realitza mitjançant el gest i l'esquitxada (tècnica del “dripping”) fins que tot el quadre queda ple de pintura (all-over).
PROFUNDITAT
ve donada per la superposició de capes de pintura.
ESPRESSIVITAT
Utilitza un llenguatge pictòric nou on no hi ha res per desxifrar. Expressa l'estat d'ànim del pintor per mitjà del traç, que és nerviós i violent.
LLUM
no hi és representada.
MOVIMENT
és una obra dinàmica que reprodueix els ritmes utilitzats per l’artista en la seva creació (especia de dansa al voltant -i per sobre- de la tela)
ESTIL
Expressionisme abstracte. La pintura és dinàmica i gestual, allunyada totalment del llenguatge figuratiu, una certa restricció cromàtica (generalment ús del blanc i el negre, sobretot al final), expressa els sentiments mitjançant el traç. llibertat expressiva
ANTECEDENTS
muralistes mexicans per la mida de les teles, Picasso i l'Automatisme surrealista.
INFLUÈNCIES POSTERIORS
les II avantguardes. Hi ha qui el considera precursor dels “Happenings”. ALTRES OBRES DE L'AUTOR: número 8, Gallaxy, número 14.
TEMA
entramat de línies i colors. El títol, Número 1, permet a l'espectador veure el que vulgui en el quadre i no veure's influenciat ni condicionat pel títol. S'expressa l'estat d'ànim de l'autor en el moment de pintar el quadre per mitjà del traç. Canvia totalment la forma en què l’artista s’enfronta a la tela, ja que aquesta no se situa davant del pintor de forma vertical, sinó al terra en horitzontal.
FUNCIÓ
estètica i decorativa, feta per ser exposada en llocs grans, i la de transmetre l'estat d'ànim de l'artista.