Anàlisi de 'Els Jugadors de Cartes' de Cézanne
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,19 KB
Anàlisi Formal
Retrat de dos homes jugant a cartes al voltant d’una taula on presideix una ampolla de vi.
L’ampolla fa d’eix de simetria que divideix el quadre en dues parts desiguals. Esq: més gran i l’home ben definit,
Dreta: més petita i no podem veure totes les dimensions del personatge.
Escena dividida en dues parts, intensificant l’enfrontament entre els personatges. El punt de tensió es troba en les cartes que els jugadors tenen en la seves parts, converteixen les mirades.
Pintor preocupat en les formes geomètriques. Les mirades dels jugadors a les cartes i la línia dels ulls, origina un triangle; el senyor de la pipa al seu cos tractat com un cilindre acabat amb un triangle
Color, càlids, però tenen importància el contrast perquè ajuden a intesificar la confrontació entre els homes: Home pipa, jaqueta gris - l’altre pantalons gris; home jove jaqueta ocre – home pipa pantalons ocres. Ajuden apropar l’escena a l’espectador.
Perspectiva Dues formes: 1 pla personatges, 2 la paret del fons, utilitza el punt de fuga en l’ampolla.
Llum: arriba a partir dels colors càlids, absència de clars i obscurs.
Mov. Escàs, però donat en la tensió que es pot captar en les mans del jugador de la dreta, al igual a la seva cara.
Contrast donat en la vestimenta així la pipa un barret perfectes condicions i una americana implacable; l’home jove barret i jauqeta americana.
Jugadors estan observant les cartes que en breu haurà d’ensenyar en breu.
Estil
Al 1884, alguns pintors es plantejaven la possibilitat de donar un fonament teòric i científic al procés artístic, post-impressionisme.
1-Va pertanyer als impressionistes l’any 1897 es va allunyar del seus companys fins arribar al post impressionisme
2- Buscava l’essencia de la natura i no l’aparença
3- Segons l’artista no ha de pintar allò que veu sinó allò que pensa
4- Reduirà les coses a formes pures i elevant als que consideren que les formes de la natura es poden descompondre en figures geomètriques.
5- Cèzane precursor del cubisme i de tots els moviments artístics i pictòrics del s.XX, buscaven construir formes i processos intel·lectuals.
Significat i Funció
Probablement el quadre representa una partida de cartes quotidianes en un café de Aixen-Provènce. Partides habituals a les classes treballadores. L’home de la pipa Pere Alexandre jardiner de l’artista.
Hipòtesis dels personatges:
1- manté que el quadre simbolitza lluita de l’artista ( noi jove) contra el seu pare perquè no acceptava ni la seva pintura ni l’estil de vida.
2- Fa referència a lo possibilitat que els dos personatges fossin el mateix Cézzane que s’enfrontava a si mateix contra les contradiccions.
Venut per Ambroise Vollard el baró Denys Coohim i desprès d’unes compra venda acaba al museu D’ORSAY
Funció: D’aquesta i altres quadres amb la temàtica d’un sèrie dels jugadors de cartes era seguir buscant la técnica.