Anàlisi Estratègica i Creativa en Publicitat
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,51 KB
Anàlisi Estratègica
1. Estratègica
- Objectiu de comunicació.
- Posicionament.
- Segment de públic?
- Benefici / USP? Racional / Emocional? Únic?
- Fre o motivació?
- Insight?
Anàlisi Creativa
2. Creativa
- Eix psicològic: (poderós i no explorat? / característica distintiva? / veritat producte?)
- Creació concepte (Directe (descriu promesa, procés lineal, productes nous), o Indirecte (salt creatiu) [Característiques bon concepte: ben definit amb força? Original? / Notori i crida l'atenció? / Clar i senzill? / Fixa marca a la ment? / Implica receptor?])
- Manifest publicitari: (idea explicada en 1 frase? / producte = protagonista? / Arriba al consumidor? / original però rellevant? / Recorregut? / coherent amb marca? / ben expressat?)
- Camins creatius: Racionals: problema-solució / demostració / comparació / presentador / testimonial / tros de vida. Emocionals: Impacte emocional / sexe, bellesa, moda, romanç, violència, humor i paròdia, música. Proactius: donar la volta / canvi de rol / inesperat o inusual / Simplicitat / Exageració / símbol visual / analogia / tros de cine
Lluís Bassat: "La creativitat és infinita com infinites són les múltiples combinacions de parts de cadascun d'aquests camins creatius a cada anunci. És possible combinar de mil maneres els camins creatius."
Ogilvy / Bassat:
- Problema-solució.
- Demostració.
- Comprovació.
- Analogia.
- Símbol visual.
- Presentador.
- Testimonial.
- Fragment de vida.
- Fragment de cine.
- Música.
- Dibuix animat i humor.
Pensament Lateral
Funció: reestructuració models existents. Missió: canvi de models (model-> ordenació d'informació a la ment) Objectius:
- Superar conceptes acceptats.
- Impedir valoracions / polaritzacions rígides.
- Ser generador de noves idees.
- Buscar possibilitats.
- Pensa en el que ningú mira.
- Veure el que ningú veu.
Què aconsegueix?
- Models ordenats de manera diferent.
- Visió perspicaç del problema.
- Mètode òptim.
- Actitud mental i mètode per usar la informació.
- Contraresta la rigidesa dels models formats.
Pensament Vertical vs. Lateral
Bono-> El pensament mai pot fer millor ús de les informacions existents: pensament vertical-> busca solució, pensament lateral-> busca possibilitats / una comprovació, no és més que la falta de fantasia (sovint) per idear una demostració de les alternatives.
Barrets per pensar:
- Blanc-> visió objectiva i neutral.
- Vermell-> emocions i sentiments.
- Negre-> tot el negatiu (errors i riscos).
- Groc-> positiu i optimista.
- Verd-> creativitat / pensament lateral.
- Blau-> control del procés.
Tècnica SCAMPER
SCAMPER-> per aconseguir noves perspectives. Estimulen la generació d'idees. Converteix la informació disponible = informació nova.
- Substituir (coses, idees).
- Combinar (temes, idees).
- Adaptar (idees, temps).
- Modificar (idea, producte).
- Posar (usos).
- Eliminar (parts).
- Reordenar (conceptes i llocs).