Anàlisi d'Escultures: Rodin, Blay, Gargallo i Chillida
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,99 KB
El Pensador de Rodin
El pensador / François Auguste Rodin / S. XIX / Museu Rodin (París) / bronze / fosa a la cera perduda (recobrir la figura amb fang i després cera) / forma exempta (1.98x1.29x1.34m) / estàtua sedent / monocroma / Descripció: Impressionisme (preocupació per la llum, recerca de la veritat visual, trenca amb l'art tradicional) / sí, però molt musculosa, mans i peus exagerats / simètrica menys extremitats superiors / efectes de llum amb rugositat de les superfícies i multiplicitat de plans / equilibri entre moviment i repòs / voluntat d'eternitat / Impressionisme (impressió i emoció, importància a la llum i a la tècnica del modelatge) / home en actitud reflexiva / inspirat en Ugolino de Carpeaux / Dante reflexionant en la seva creació poètica, medita sobre el seu destí, aïllament, solitud, tràgic destí de la humanitat / museu d'Arts Decoratives / Decorativa, actitud reflexiva i neguit interior / Bon estat / formes arrodonides -> ressò a l'escultura contemporània / El bes.
Els Primers Freds de Miquel Blay
Els primers freds / Miquel Blay / S.XIX / Museu MNAC (Barcelona) / Marbre blanc, bronze i guix / talla / exempta (avi->138x100x70cm, nena->68x50x34cm) / figurativa (sedents) / monocroma / Descripció: neutralitat Espanya 2GM, anarquistes, Catalunya modernisme -> impressionisme París / no realitat, idees i símbols / tancada / sí / asimètrica / marbre = lluminositat / verticals, horitzontals i diagonals / repòs / voluntat d'eternitat / realisme academicisme, simbolista, formes esfumades, estat d'ànim, nu -> demostrar sentiments / vell i nena abraçats per no passar fred / figura humana / nuesa -> pobresa, mans juntes -> pregària, noia pell més fina / voluntat pròpia / decorativa, vulnerabilitat / bon estat / nombrosos retrats / obra de Rodin, recursos iconogràfics / Cançó Popular.
El Profeta de Pablo Gargallo
El profeta / Pablo Gargallo / s.XX / Museu art contemporani (Madrid) / planxes de bronze / fosa / Exempta (2.35mx65cmx50cm) / dempeus / monocroma / Descripció: 1GGM, cop d'estat, setmana tràgica, situació social molt tensa, violència anarquista / vertical i asimètrica, formes obertes, verticalitat, equilibrada / proporcions allunyades de la realitat / asimètrica / buits a l'interior de la figura, joc de llum i ombra / equilibri entre moviment i repòs / voluntat d'eternitat / cubisme i expressionisme, crear llenguatge escultòric nou / el profeta: sant Joan Baptista (profetes enviats per Déu alerten davant de perills) / textos religiosos / mà dreta al cel -> final camí terrenal, discurs al seu poble, bastó símbol de poder, Gargallo explora multitud d'aspectes de la vida que l'envolta / pròpia voluntat / decorativa i religiosa, profeta incita els altres a seguir-lo / bon estat / Brancusi i Modigliani / La cega.
Elogi de l'Aigua d'Eduardo Chillida
Elogi de l'aigua / Eduardo Chillida / s.XX / Parc de la Creueta del Coll (Barcelona) / formigó armat i acer / talla i motlle / exempta / 7.2x12x6.5cm / no figurativa / monocroma / parcs més bonics -> escultures de Chillida van impressionar, art abstracte / centrípeta (formes corbes) / grans dimensions / simètrica / llum focal centrada degut a la superposició de plans de la figura / equilibri entre moviment i repòs / símbol d'eternitat / escultura abstracta no figurativa (moviment informalista, relació entre volums i espai, sentiment silenciós, meditació i reflexió interior) / al·legòric / forces de la naturalesa / art primitiu, aigua = horitzontalitat, reptes d'aguantar pes a l'aire, aigua -> duplicat, no s'escapa de la gravetat, desafiament lleis universals / ajuntament de Barcelona / decorativa i expressiva / narcisisme, peça reflectida a l'aigua / bon estat (va caure un cop) / influència cubisme, escultura grega, Calder / Elogi de l'horitzó (Gijón).